Beste mensen, Ik ben de gelukkige vader geworden van een zoontje. Helemaal gezond en geen 'gebreken'. De bevalling van mijn vrouw was best zwaar, met als einde met de vacuumpomp. Wat ons opviel is dat hij heel sterk is in zijn bewegen als hij onrustig is. Krachtig maaien met armen en benen, trekken aan zn kleding. En er is ook een fladderend effectje terug te zien in de armen maar de bloedspiegelsuiker is in orde. Kenmerken van Kiss lijken het me niet want, overstrekken doet hij amper, kan alle kanten opliggen met hoofd etc. Al dit met elkaar komt veel voor bij baby's die zich zo uitdrukken bij ongemakken volgens velen en verdwijnt na een paar maanden. Dit is enkel als hij huilt of beetje onrustig is, zodra de speen erin gaat of voeding of andere manier waar hij weer rustig van word stoppen de wilde bewegingen ook. Via deze weg wilde ik hier vragen of sommige mensen dit herkennen. Mvg, Deni
Dit had ons zoontje ook. De kraamzorg legde uit dat het komt doordat kindjes moeten wennen dat ze opeens alle ruimte hebben. In de baarmoeder werden ze natuurlijk begrensd en nu opeens niet meer. Daardoor bewegen ze heel ongecontroleerd en onrustig... Inbakeren kan helpen, maar als ik het zo lees is hij ook rustig te krijgen zonder inbakeren, dus zou ik er dan niet aan beginnen als het niet nodig is Mocht hij zichzelf wakkerhouden met zijn eigen bewegingen, bijvoorbeeld zichzelf wakkerslaan doordat hij zo ongecontroleerd is dan is inbakeren wel een oplossing natuurlijk
We hebben een inbakerdeken gekocht en even getest maar doordat hij zo krachtig lukte het niet goed. Verder slaapt hij eigenlijk best goed snachts, en als hij eenmaal slaapt maakt hij zichzelf niet wakker met zijn bewegingen, dus dat valt nog mee. Meer dus als hij onrustig is of huilen, zo krachtig met zijn armen maaien dat als ik de tut in zijn mond wil doen hij hem soms wegslaat met zijn armen haha...
Hier ook hoor.. Bij beiden.. De jongste mepte zichzelf ook non-stop in het gezicht. Wij deden de armpjes dan onder de deken en dan het dekentje strak er over heen.. Dan kon ze nog lekker wapperen maar mepte ze zichzelf in ieder geval niet meer hier trok het vanzelf weg.
Wij hadden (hebben) ook een wapperaar/mepper. Uiteindelijk zijn wij wel gaan inbakeren, hij kon ander gewoon geen rust in zijn lijfje vinden. Ik vond het in het begin heel moeilijk, maar toen ik zag dat hij er rustig van werd, was ik blij. Wij zijn begonnen met een puckababy, dat is een inbakerzakje met nog relatief veel vrijheid. Onze man kon zich hier nog te veel in overstrekken en bleef onrustig, uiteindelijk zijn we overgegaan naar een Pacco Piccolo. Stuk strakker voor de hele sterke baby's. Ik vond deze site zelf heel prettig, daar staat een kieswijzer op. Misschien heb je er wat aan. Ikbenmama.nl: Het eerlijke en eigenzinnige webwarenhuis voor de (bijna)mama voor nu en haar uk!
Dat is heel normaal. Als hij goed slaapt zou ik niet inbakeren want daar moet je uiteindelijk ook mee gaan stoppen. Maar die ongecontroleerde bewegingen zijn heel normaal Hij beweegt niet heel ritmisch he? Gewoon wild en ongecontroleerd?
Ik zou ook niet zijn gaan inbakeren als ik het met n seentje op had kunnen lossen. Je met uiteindelijk ook weer afbouwen namelijk.
Overstrekken hoeft niet per se bij kiss. Kiss kan ook in darmen zitten en andere plekken. Dat bevalling ging met vacuumpomt is grote teken om naar eens baby osteopaat zeker te gaan. En inbakeren ook erbij zal goed werken. Je hoeft het niet altijd te doen maar bij snachts of overdag. Met slaapzak heb je meer afbouw gedoe. Hier inbakerden we onregelmatig maar wel elke dag tot 4 mnd en in 1 keer gestopt zonder problemen. Dochter hier had kiss in nek maar overstrekte zich niet. Met 3wk kwam meer bijkijken zoals huilen, onrust, reflux etc. Na een behandeling gelijk resultaat.
Ja ongecontroleerd en in t wilde westen. Heb een kort filmpje gemaakt van een beweging die hij maakt die meestal bij onrust of huilen is. Beetje wapperend/verend. Zal zo filmpje ervan neerzetten. Mvg
Wat een droppie zeg! Mijn zoontje overstrekte zich wel, naast het zwaaien met de armen. Hij werd er ook wakker van. Hij heeft verborgen reflux. Ik zou het even op het consultatiebureau laten zien als je je zorgen maakt. Zo klein, zijn ze nog niet gewend aan de ruimte en buitenwereld. De bewegingen lijken ook een beetje op een reactie op darmkrampjes. Maar ik ben geen verpleegkundige of arts dus vraag het gewoon na bij het cb.
Dankjewel! Ja ik zal morgen eens bellen, dan weten we het zeker en zijn we toch gerustgesteld. Iedereen zegt is normaal, maar als de cb het zegt is het net even dat extraatje.
Je hoeft je zeker niet ongerust maken. Bel morgen even en dan word je door hun gerust gesteld. Als je je echt zorgen maakt (wat niet nodig is) moet je vragen of je het filmpje kan doorsturen zodat ze het kunnen zien. Anders krijg je sowieso dezelfde antwoorden als hier Maar volgens mij is het normaal. Ik zie geen rare ritmische bewegingen ofzo maar gewoon heel erg ongecontroleerd. Jullie kleintje is nog maar 3 weken en dan floept alles nog alle kanten op Maar het is een heel schattig ventje
Lief kindje! Filmpje gezien en het lijkt op kraampjes indd. Ik zie zelf niets wat wijst op iets ernstigst of zo Succes!
Voor krampjes zijn de flesjes van dr brown heel goed. Hier en bij velen anderen werden de krampjes stukken minder