Dag dames, Zijn jullie ook zo vreselijk benauwd? Ik ben continu buiten adem, zelfs als ik in bed lig. Ik merk dat dit mijn algehele functioneren erop achteruit gaat. Nu ben ik geen klager, maar van mijn vorige zwangerschap herken ik dit een beetje, maar lang niet zo erg als nu. Ik fantaseer de hele tijd over zuurstofkapjes, haha. Wat doen jullie tegen (extreme) benauwdheid? Moet je daar ook iets mee qua verloskundige/huisarts o.i.d.?
Ik heb dit ook wel een beetje. Ik heb het gevoel dat ik niet meer zo diep kan ademhalen. Met die buik lijkt me dat ook wel wat logisch. Soms zucht ik daarom ook heel erg, waarop mijn man dan altijd commentaar heeft " wat loop je daar te zuchten "
Ik herken het maar deels. Ik raak sneller buiten adem bij inspanning (veel, veel sneller) en merk ook dat ik rekening moet houden met mijn ademhaling wanneer ik veel praat, bijvoorbeeld bij het lesgeven of geven van presentaties. Ik denk dat het wel iets is wat je even bij je verloskundige aan moet kaarten. Het kan zijn dat er niet zoveel aan de hand is, maar ik vind 24 weken wel erg vroeg om liggend in ademnood te komen eigenlijk.
Ik herken het wel van eerdere zwangerschappen, maar pas op het eind van de zwangerschap. Was meestal na inspanning, dus moest gewoon even rustig aan doen dan.
Ik herken het ook deels, maar pas sinds deze week. Ik heb het wel alleen na inspanning, dus traplopen, druk praten, etc Als je het echt in rust hebt zou ik het even langs de verloskundige halen.
Hier ook hoor. Af en toe ook in rust. Rechtop gaan zitten of jezelf een keer wat uitrekken helpt vaak wat.
Ik herken het ook hoor, hier ook veel benauwd en snel buiten adem. Had het bij mijn eerste zwangerschap ook, hoort er een beetje bij.
Dank voor allw reacties. Jullie zijn hier dus ook bekend mee, behalve dat ik lees dat jullie dit vooral bij inspanning hebben. Ik heb dit nu al dagen als ik in bed lig of achter de pc zit. Zostraks m'n buik in de spiegel bekeken en ik zag toen pas hoe hoog m'n buik zit. Hopelijk zakt dit wat af in de aankomende dagen.
Herkenbaar... begint een beetje op hyperventilatie te lijken. Wat bij mij helpt is om echt even goed te ontspannen.. even liggen en een muziekje luisteren, nergens aan denken of even een warm bad nemen (als je een bad hebt). Maar ben wel meer kortademig dan normaal. Ook in rust op de bank heb ik er last van, maar niet te veel op focussen..
Ik ben nog lang niet zo ver als jullie zijn, 8 weken pas maar ik herken dit zo erg. Ik woon op een zolderetage (4trappen op) en dat lukt me bijna niet eens. En inderdaad zo benauwd de hele dag vooral savonds in bed
Ik had dit ook rond de 24 weken, ook in rust. Mijn verloskundige zei dat de baby tegen de longen aan begint te duwen en dat het daardoor komt. Tegen de 30 weken was het weer over want toen begon hij in te dalen. Inderdaad af en toe uitrekken en diep ademhalen helpt wat en als het echt erg is, geef het gewoon even aan bij de verloskundige!
Herkenbaar, vooral als ik plat ga liggen voelt het ademen even onprettig. Maar ook praten en zeker inspanning zorgt af en toe voor ademnood. Denk dat het heel normaal is!
ik heb t ook al een aantal weken. Bij inspanning zeker, maar ook soms als ik juist rustig probeer te liggen!
Ik herken het ook, lijk wel een oud hijgend paard die trap loopt Toevallig van de week ervoor naar de huisarts geweest, hij gaf aan dat je lijf meer moeite moet doen om alles rond te pompen en dat het er vaak bij hoort. Ik heb het alleen in combi met hartkloppingen/ritmestoornis achtige klachten (nog nooit eerder gehad) en word daarvoor nu wel extra onderzocht. Maar alleen t buiten adem zijn hoort er bij volgens m'n arts (mits je geen andere klachten hebt en het niet extreem is)