ik heb een samsung s6 en mijn man s6 edge. wanneer ik een foto krijg op whatsup, krijgt dit mijn man ook gelijk. de gsm nummer dat ingesteld is, is niet hetzelfde. ik en mijn man vinden dit zeer irritant. hoe kan ik dit oplossing zodat hij het niet krijgt?
Vreemd. Ik heb 2 telefoons met 2 Sims maar kan onmogelijk 2x hetzelfde Whatsapp account instellen (je kan wel een ander whatsappnummer hebben dan je telefoonnummer). Ik zou allebei de data uit Whatsapp wissen (via instellingen van Android) en opnieuw beginnen
ons google account gebruiken we wel samen. maar vroeger hadden we dit niet. daar kan het toch niet van komen.
Krijgt jij foto's die je man ontvangt ook op jouw telefoon te zien? Zo ja dan komt het waarschijnlijk wel hierdoor want whats app maakt tegenwoordig (sinds zo'n half jaar ongeveer) back ups van je foto's en slaat deze op in jullie gezamenlijke google drive.
Dan moet je inderdaad het synchroniseren van je media uitzetten bij instellingen van jullie gezamenlijke account. Dan ben je van het probleem af.
Dit inderdaad. Volgens mij bij de laatste of een-na-laatste update kortgeleden stond die bij veel mensen ineens aan. Bij mij ook (s7 edge toen). Terwijl het voorheen uit was. Bij mijn s8 stond het weer automatisch uit.
Clouds en accounts en dan het Google account kiezen die je gebruikt en dan komt je bij de keuzes van wat je wel en niet wilt synchroniseren
Ik ga ervan uit dat je Whatsapp bedoeld dat kun je ook bij instellingen de backup uitzetten naar de Google drive. Via instellingen >chats >chat backup en dan Kun je aangeven hoe vaak hij een backup moet maken. Nadeel is dat je dan dus geen backup meer hebt. Maar de Whatsapp synchroniseert alleen de contacten. Je zult dan uit moeten zetten dat je de foto's - video's en media niet wilt synchroniseren via clouds en accounts. Snap je het nog?
Whatsapp zet de foto's in de galerij en dus worden de foto's van Whatsapp gelijk met je eigen foto's gesynchroniseerd. Als je dat niet wilt zul je dat voor alle foto's moeten uitschakelen.