Hoi ! Ik lees al een tijdje mee maar nog nooit wat gepost maar heb nu een vraagje een heel erg pijnlijke eisprong, kan dat zijn van een betere of dubbele eisprong? In combinatie met de temperatuur die 0.9° steeg? Of andere verklaringen voor extreme ovulatiepijn en een gigahoge temperatuur? Normaal heb ik niet veel last van mijn eisprong, soms eens een trekkend gevoel maar daar blijft het ook bij. klein overzichtje: CD11 - 36.5 & neg ovu test CD12 - 36.6 & neg ovu test CD13 - 36.7 & pos ovu test CD14 - 37.6 & neg ovu test (verschil van 0.9°?) => die dag heb ik 4u letterlijk plat gelegen van de pijn, ook al was mijn temperatuur al 0.9° gestegen 's ochtends vroeg.. We hebben net voor de pijn begon nog wel kunnen klussen, maar daarna lag ik echt 4u plat van de pijn (rechts) CD15 - 37.3 & neg ovu test CD16 - 37.3 CD17 - 36.9 (dat is mijn normale post ovulatie temperatuur, die ligt altijd tussen 36.9 - 37.1) Alle temperaturen zijn rond hetzelfde uur genomen (misschien eens een kwartiertje verschil omdat ik me had omgedraaid) & vaginaal gemeten. Nu zit ik op 11dpo (gebaseerd op eisprong op CD13), ik merk nog niets speciaal en mijn temperaturen zijn allemaal tussen de 36.9 - 37.1 gebleven) Die temperatuur van 37.6 heb ik zelfs 3 maal nagemeten, zelfs met een andere thermometer (waarvoor ik niet uit men bed hoefde te komen, die reserve ligt ook gewoon binnen handbereik) En kan het wel dat je ei zou springen op dezelfde dag als de positieve test? heb niet veel ervaring met ovulatietesten, heb die van clearblue gebruikt met smiley (handiger voor leken zoals mezelf) Heb geen idee wat ik met aanhouden als ovulatie .. CD13 omdat de temp op CD14 zo hoog is, of CD14 vanwege de extreme pijn?
Ik ben niet zo thus in het temperaturen etc, maar kan alleen zeggen dat ik bij 1 eitje nooit mn eisprong heb gevoeld, maar de keren dat het er meer waren (via het ziekenhuis) wel. Toen had ik buikpijn, en de laatste keer waren het zelfs vier eitjes (iets te veel voor de behandeling door te laten gaan) en heb ik ook een paar uur alleen maar op bed kunnen liggen van de pijn. Dus ja, bij mij was het wel meerdere springende eitjes en dus meer pijn, en ook een 'betere' eisprong omdat ik er wel zwanger van ben geraakt
ooh wauw dikke proficiat !! Wel gemakkelijk dat je dat dan weet of het er 1 of meerdere waren, ik heb er zelf geen idee van. Vroeg het me af of het kon of helemaal niet. Ben echt blij dat te lezen! Geeft me hoop dat het een goede of een dubbele kan zijn (dan hebben we toch 2 kansen en hoop ik dat er zeker 1tje blijft!) Maar euh een vierdubbele eisprong, auwtch?! Waren dat er dan 2 langs elke kant ? (Stel je voor dat je een vierling had, wooow !)
De pijn van je eisprong zegt niks over de hoeveelheid of kwaliteit van je ei cel of cellen ik heb een keer zo'n pijnlijke eisprong gehad dat dit een enorme bloeding heeft veroorzaakt dus zegt helemaal niks
Maar stond je dan ook onder ziekenhuis controle om te weten hoe groot je follikel was en/of er meerdere waren? Want dat vond ik nu net zo interessant aan de vorige reactie! Bij haar was het via het zh vastgesteld en zo heb je wel zekerheid natuurlijk 😄
Jep, wij hebben het risico genomen omdat het zaad van mijn man grootste deel van de tijd toch niet optimaal was. Een keer maar een paniekmomentje gehad (toen ik een positieve test had, wat ik totaal niet had verwacht - dacht ik ineens 'maar wat als het er nou 4 zijn?? komt het dan wel goed?' maar die gedachte werd al snel minder en bij de echo helemaal gerustgesteld). Bij mij hadden ze gezegd dat ik wel daardoor meer pijn heb gehad. Maar ja natuurlijk geen garantie dat als jij een keer meer pijn hebt er 'dus' meer waren. Het viel me bij mij gewoon op (wat idd handig is als het via het zh gaat, dan weet je elke keer hoeveel eitjes er waren). . Hopelijk heb jij over een paar weekjes (ook) een positieve test in handen!
De eerste 6 eisprongen ofzo na mn bevalling waren best pijnlijk. Mega steken! Had toen wel een spiraaltje trouwens. Daarna heb ik ze nooit meer gevoeld. Ook niet toen we voor een 2e gingen terwijl ik bij de eerste keer wel altijd mn eisprong voelde. Verder geen ervaring met temperaturen
Mijn eisprong is ook altijd erg pijnlijk. Vorige week Maandag wat lichte steekjes en Dinsdag had ik de hele dag zo'n last. Ik dacht zelfs aan een blinde darm ontsteking zo pijnlijk!!