De titel zegt het al. Ik wil kraamhulp gaan regelen maar zitten best een aantal bureaus hier. Maar hoe kies je er een? Die ik bij mijn dochter had doet het niet meer en dat was een goede bekende... Liefs x
Ik kreeg als advies van de vk dat ik niet moest googlen en de eerste beste moest kiezen of de bovenste. ...zij adviseerde mij dat ik de foldertjes uit hun rek moest/kon pakket omdat zij daar goeie ervaring mee hebben...dat heb ik gedaan en adv de folders heb ik een keuze gemaakt welke mij het meeste aansprak. Ik heb gekozen voor ' de eilanden' . Deze hebben ook een vrij groot gebied in rotterdam e.o.
Ik heb gekeken naar de website (oogt het professioneel, wat bieden ze allemaal aan, heb ik een goed gevoel bij de kraamhulpen?) en daarnaast reviews opgezocht online en via hun facebookpagina (de berichten die men daar plaatst). Er bleven wel een paar over die gelijk waren in dat opzicht, en toen ben ik maar op mijn gevoel afgegaan. Bij mij speelde overigens ook mee dat ik in een geboortehotel wilde bevallen en daar mijn kraamtijd wilde doorbrengen, dus het kraambureau moest die optie ook ondersteunen zeg maar. Daar heb ik ook op gefilterd. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Kraamzorg Rotterdam en omstreken en zal bevallen en mijn kraamtijd doorbrengen in het geboortecentrum Sophia. Heb daar veel positieve dingen over gelezen.
Ik heb eerst de foldertjes gepakt bij de VK. Zij hadden daar folders van o.a. De Eilanden, De Waarden en Willy Mastenbroek. Ik ben toen op hun sites gaan kijken en daar kon ik voor mezelf al heel veel uithalen.. Ik vond die van De Eilanden er het meest professioneel uitzien en die sprak mij daarom, in combinatie met het kleurgebruik, het meeste aan. Uiteraard ben ik ook ervaringen gaan vergelijken en heb ik de voorwaarden gelezen. Uiteindelijk dus De Eilanden gekozen en op 1 minpuntje na ben ik helemaal tevreden geweest. We hadden een superlieve kraamverzorgster, de klik was heel goed, ik was heel blij dat ze er was.. En dat terwijl ik van tevoren steeds zei geen kraamzorg te willen! Ik heb doorgegeven dat ik op woensdag een geplande ks kreeg en dat ik op vrijdag waarschijnlijk naar huis zou mogen, mits er een kraamverzorgster voor mij klaar zou staan. Dit zouden ze regelen en dat was geen probleem.. Echter toen wij belden die vrijdag, was er niemand beschikbaar. We hebben het toen de eerste dag helemaal zelf moeten doen.. Toch wat minder prettig! Maar nogmaals, verder was ik heel tevreden en ik denk dat het nu weer De Eilanden wordt.
Mijn verloskundigepraktijk heeft een eigen kraambureau. Super fijn, want er wordt goed samen gewerkt tussen die twee disciplines.
wij kregen 4 folders mee en bij 1 had je geen vaste kraamzorg dus die viel af. eentje waren vooral oudere dames dus die viel af en eentje was net nieuw en wiste ze.niet veel van dus bleef er 1 over. deze folder sprak ons ook het meeste aan en ze zitten in hetzelfde gebouw als de vk dus dat is ook wel fijn. wij hebben netzo als logan gekozen voor zinkraamzorg
Wij gaan na de bevalling naar een kraamkliniek die dus ook de kraamzorg aanbieden. Daarnaast werken zij weer samen met de verloskundige. Dacht eigenlijk; lekker makkelijk. Je moet je er wel fijn bij voelen dus inderdaad in jouw situatie zou ik wat folders kijken en reviews lezen. Succes met kiezen!
De vk gaven aan met 2 bureaus graag en veel samen te werken. 1 van die twee hebben we gekozen omdat zij een contract hadden met mijn zorgverzekering. Deze beviel zo goed dat we bij de tweede en nu weer voor dezelfde hebben gekozen. Als je wat mensen in je omgeving hebt die er ervaring mee hebben zou ik het gewoon eens aan hen vragen. Dan hoor je wat verschillende verhalen. Uiteindelijk blijft het een beetje een gok. Met de ene persoon heb je meer klik dan met de andere. Onze tweede kraamverzorgster was prima, totaal geen klachten, maar ik voelde me meer op mijn gemak bij de eerste. Dat is altijd een beetje spannend. Geef bij de intake heel duidelijk aan wat jij belangrijk vindt. Dan kunnen ze daar wel wat rekening mee houden. Doe dat ook als de kraamverzorgster er is. Ik vond schoonmaken redelijk onbelangrijk, maar mijn rust kunnen pakken en dat ze dus goed om kn gaan met de oudste en zelf de baby uit bed pakte als deze wakker werd wel heel belangrijk. Andere moeders willen juist dat de verzorgster zo min mogelijk de baby, maar meer huishouden en bezoek regelt. Spreek dat uit, dat scheelt een hoop ergernis.
De vk raadde hier twee bureau's aan waar ze vaak mee samen werken. Ik heb van beide informatie folders gelezen. De ene bood wat meer aan qua cursussen, dan andere weer met borstvoedingsondersteuning. Allebei handige dingen. Ik heb even gebeld omdat ik eind juli was uitgerekend. En bij de ene bleek de zomer slecht bezet te zijn en een risico op minder uren dan gewenst. De andere had dat probleem niet. Ik ben dus voor die tweede gegaan. Met baby cursussen vooraf. Ik had bij de eerste een oudere dame die precies goed kon omgaan met de situatie (kleine week ziekenhuis samen en zware start). Bij de tweede hetzelfde bureau gekozen. Toen de 20 jaar jongere versie van de eerste
Ik heb met name gelet op de mogelijkheid van opstart tijdens de nacht. Vriendinnetje kwam met de baby om 2 uur 's nachts thuis. Tja en dan? 😁
Ik heb het met 10 weken al geregeld. Was een of andere kraamzorg markt waar zij stonden. Allemaal informatie, cursussen en mensen waar zij mee samen werkten. Voorgelegd aan mijn vk praktijk en die vonden de samenwerking met hun organisatie ook prettig. Een goed intake gesprek gehad thuis en aangegeven graag eeen ervaren dame te willen. Belde uit het ziekenhuis en ze klonk heel jong, dus best in de zenuwen over wat ik aan zou treffen. Een geweldige kraamverzorgster, heb ik veel van geleerd en niet alleen alles met de baby, maar ook zelf sterker in mijn schoenen te gaan staan. Mocht ik ooit een tweede kindje verwachten, dan weer de zelfde verzorgster!
Ik ga weer gebruik maken van Babycare, ik ben ontzettend tevreden over hun als kraamzorg bureau en we hadden de vorige keer een super lieve kraamhulp. We hebben ook na de bevalling nog contact gehouden en nu nog steeds en ze komt dus ook bij de 2e kramen.
Bij mij in de buurt zitten er maar 2.. dat maakt de keuze natuurlijk al ietsje makkelijker. Een van die twee is Thebe. De andere is een klein bedrijf met maar ongeveer 14 kraamhulpen in dienst. Toen de verloskundige vertelde dat je bij het kleine bureau heel de week dezelfde krijgt, was ik al om. Ik wil liever niet om de 3 dagen een andere. Zeker omdat ik graag borstvoeding zou gaan geven en me dat toch wel intiem lijkt als iemand je daar bij helpt en ik graag thuis zou bevallen. Los daarvan had ik een enorme klik met de vrouw die langskwam van dat bureau en mijn man ook! Toen was de keuze helemaal makkelijk natuurlijk
Ik heb ook op advies van de vk gekozen. Wel even zelf gekeken maar ging op hun oordeel af. Daarbij denk ik ook dat je het moet treffen niet zo zeer met het bureau maar met de kraamhulp zelf. Wat ik fijn vond was toen wij na 5 dagen uit het ziekenhuis mochten , er binnen 2 uur een kraamhulp was om op te starten op zondag. Super fijn!! Want ookal heeft mijn man al een dochter , het was voor mij nieuw en voor hem toen 8 jaar geleden. Was dus blij dat ze even kwam opstarten. De eerste keer dus de waarden gehad en super bevallen. Nu ook voor de waarden gekozen en met een beetje geluk krijgen we weer de zelfde als vorige keer (aangevraagd).
Hier geen vk die advies kon geven, want ik liep bij de gyn. Ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van de gyn, dus daar had ik geen kraamhulp bij nodig. Ik ben dus wel gaan googlen en heb gewoon gekeken welke organisaties bij ons konden kramen. Daarna de sites bekeken en gekeken hoe hun standpunt t.o.v. bv was. Dat was voor mij wel een pré dat dat goed op de site stond. Uiteindelijk ook naar de uitzetlijst gekeken. Of er wel zinvolle dingen opstonden en bij onze kraamzorg hadden ze een hele duidelijke sectie voor vrouwen die (langere) tijd in het ziekhuis moesten blijven en hoe dan verder. Dat was op ons van toepassing dus ook dat meegenomen in mijn beslissing. Ook de algemene indruk laten meewegen hoor. En ik vond het fijn dat de kraamzorg een kraamhulp kon sturen die onze hond wilde uitlaten terwijl dat niet in het "pakket" hoort natuurlijk. Man zit in ploegen, dus op sommige momenten was dat wel nodig.
Hier kreeg ik bij de verloskundige van 2 bureaus folders mee. Ze gaven aan dat ze hier altijd goede samenwerking mee hadden. Een van die twee was buiten mijn regio (zit net op de grens van de regio die de verloskundige nog doet) dus dat was geen optie. De andere is een groot bureau waar ik van kennissen ook goede ervaringen van gehoord heb. Die heb ik dus gekozen. Ze hebben ook zelf lactatiekundige, dat kon ik er gelijk bij boeken dus dat was voor mij ook een pluspunt. Als je geen restitutiepolis hebt, kijk dan ook even of alle kraambureaus wel een contract met jou verzekeraar hebben. Anders krijg je mogelijk maar een deel vergoed.