Hi meiden. Ik ben momenteel 35 weken zwanger en heb al vanaf week 18 pijn in mn onderrug. Zo erg dat ik halve dagen werk en dragen tussen zitten dat ik echt niks kan. Nu sinds 3 dagen trekt het langzaam weg. Lang leve verlof. Nu stond ik vanmorgen zeker op zonder pijn. Heerlijk. Alleen vanmiddag begon het heel langzaam aan pijn te doen in mn rug tussen mn schouderbladen. Echt stekende pijn. Scheuten zeg maar. Met momenten doet zelfs ademhalen pijn. Word dr misselijk van. Heb al gegoogled en kwam de meest enge dingen tegen. Help syndroom. Zwangerschapsvergiftiging enz. Toch maar even verloskundige gebeld en zij zegt dat dr waarschijnlijk niks aan de hand is wat te maken kan hebben met zwangerschap. Waarschijnlijk overbelasting of zoiets. Kent een van jullie dit? Het gekke is dat het t ene moment pijnlijker is als het pijnlijk maar andere. Niet zozeer bij bewegingen pijnlijk maar juist ook als ik stil zit en me niet beweeg. Gr annemarie
Heb op telefoon geTypt dus zie nu wat gekke zinnen. Bedoel bij laatste zin dat het t ene moment pijnlijker is als het andere moment.
Even je bloeddruk en andere kenmerken van zwangerschapsvergiftiging in de gaten houden. Wat het ook kan zijn: ik heb sinds week 16 problemen met de bekkenbodemspieren. Toen ik rustig aan ging doen, maar teveel stil zat eigenlijk, kreeg ik dezelfde klachten. Ging vanzelf weer over nadat ik meer begon te bewegen. Maar goed. Wees alert, want gezien je termijn kan je maar beter voorzichtig zijn. Als je het niet vertrouwd, gewoon je VK bellen.
ja ik ik sta momenteel onder strenge controle wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging en heb ook pijn tussen de schouderbladen. maar: mijn gyn geeft aan dat dit waarschijnlijk niks met elkaar te maken heeft. het zijn waarschijnlijk mijn longen. het is wel een teken van HELLP maar dan zouden mijn waardes veel hoger moeten zijn. als ik jou was zou ik morgen even mijn bloeddruk laten meten. je kunt ook vragen of ze even je urine nakijken op eiwit. als dit allemaal in orde is kan je het wellicht beter loslaten.
Ik had.bij me vorige zwangerschap ook met een week of 25. OmdatMe moeder er tijdens haar zwangerschap ook last van had slikte zij vitamine b 12. Ik heb dit dus toen ook gedaan onder het mom van baat het niet schaat niet. Binnen twee dagen was het over. De vk zei bij mij ook vast iets verrekt, verkeerd gelegen. Maar de b 12 hielp echt. Vergaat ik het een dag dan merkte ik het aan het einde van de dag. MaarZwangerschap vergiftiging lijkt het ook op. Succes nog even
Ik heb deze klacht bij mn vorige zwangerschap ook gehad, het bleek bii mij wel het Hellp-syndroom te zijn. Wees er alert op en laat eventueel je urine controleren bij de vk! Succes!
Heb je geen andere klachten die ook kunnen duiden op zwangerschapsvergiftiting? Ik had ook pijn tussen mijn schouderbladen en wat andere vage klachten (ik voelde me niet echt fit, begon vocht vast te houden en ik had ook hoge buikpijn) Mijn gyn nam mijn klachten meteen serieus en uit bloed en urine onderzoek bleek het inderdaad niet oké te zijn en ben ik na 1,5 dag ingeleid. Als ik jou was zou ik toch een bloed- en urineonderzoek willen.
Ik moet zeggen dat de klachten vandaag al een stuk minder zijn. Gisteren erg rustig aan gedaan. Heb natuurlijk even gegoogled maar kan geen andere symptomen van help of zwangerschapsvergiftiging vinden gelukkig. Toevallig moet ik morgen voor controle naar vk. Meten altijd bloeddruk op dus ben benieuwd. De mijne is altijd erg laag. Nu met zwangerschap ook. Bedankt voor de reacties. Zal morgenmiddag laten weten hoe het gegaan is. Gr annemarie
Heb net toch vk maar even gebeld. Werd ineens slecht. Veel pijn in maag. Misselijk, duizelig, en tinteling in armen. Maak mezelf ook helemaal gek. Om half 12 moet ik even langs komen. Urine inleveren en bloedort meten. Waarschijnlijk loos alarm maar beter 1 x teveel langs komen dan 1 x te weinig.
Hoi, ik heb dit in m'n vorige zwangerschap gehad met 24 weken. Zelfs ademhalen deed zeer. Ik ben toen gelijk door m'n vk doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ze bang was voor een longembolie. Ik heb toen bloedverdunners gehad en ben een nachtje in het ziekenhuis gebleven. De volgende dag longfotos gemaakt en gelukkig was alles goed. Alsjeblief zwanger bent heb je hier schijnbaar wat meer kans op. Dus even goed in de gaten houden.
Urine onderzocht en bloeddruk opgenomen. Alles was gelukkig goed!! Klachten lijken ook ineens stuk minder. Ben weer helemaal gerust gesteld! Bedankt voor jullie reacties