mag het nou wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik vraag mij af of ik mijn haar nou wel mag verfen of niet de ene zegt van wel en de ander zegt van niet er word ook gezegt dat je haar de kleur niet altijd pakt ik weet dat de kleur ander uit kan pakken maar dat je haar de kleur niet vast houd wist ik niet en ik vind het zonde van het geld als de kleur er na een week of 2 al uit is ik laat het namelijk wel bij de kapper doen dan zijn er hier dames die hun haar wel gewoon hebben geverft en hoe viel dat uit een kleur spoeling heeft ook geen zin want volgende week ga ik op vakantie en met die zon en het zee water is het er zo weer uit

    liefs diane
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Bij de kapper is het veilig, de thuisproducten kunnen schadelijk zijn. Dan moet je goed kijken welke stoffen erin zitten.

    Gr.
    Danielle
     
  3. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Volgens mij mag het wel alleen niet te vaak.
    Ik heb het altijd wel gedaan, eens in de 6 weken.
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb bij de tuinen haar verf gehaald op natuurlijke basis, zonder waterstof peroxide.
    ik heb het denk een week of 16 geleden geverft en het zit er nog steeds heel goed in, word wel wat lichter , in het begin schrok ik me rot want het was zowat zwart en het moest kastanje bruin zijn , dat is het dan nu.
     
  5. Niet meer actief

    Ik heb advies gevraagd bij de betere drogisterij en die adviseerde mij inderdaad een speciale milde haarverf en dat de kleur wat anders uit kan pakken als je normale haarverf gebruikt, de chemische zooi die erin zit komt trouwens niet bij je kindje!
    maar dat is wat mij verteld is.
    De kapper zegt trouwens dat de verf die hun gebruiken veel veiliger is.
    groetjes,anita
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Kappers verven gewoon...mag dus is dan mijn mening. Lekker daar laten doen! Heb je ook geen troep thuis ;)
    Elmo
     
  7. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heb het gewoon gedaan, en alles is nog steeds oke
     
  8. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik kom net lekker van de kapper af en ben weer lekker blond !
    volgens mijn kapper is het geen probleem .. heb het stiekem gevraagd en ook hier zie ik elke keer dat het geen probleem is dus.....
    ik zou zeggen WEG MET DE UITGROEI !
     
  9. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Er mag geen waterstofperoxide in zitten, haarverf zonder die stof is geen probleem.
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    omdat er op langere termijn nog geen effecten bekend zijn van de huidige kleurmiddelen van de kapper heb ik de eerste 3 maanden niet gedaan, daar voelden ik, mijn gyn én mijn kapster ons alledrie het lekkerste bij ;)
    daarna wel gedaan, maar het heeft héél anders gepakt dan de bedoeling was. ik doe het denk ik niet weer tijdens de zwangerschap, vond het erg zonde van mijn geld :D
     
  11. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Maakt echt helemaal niets uit! Gewoon verven! Wat zou er schadelijk kunnen zijn en hoe komt dat naar je kindje in je buik? En hoe zouden alle kapsters die zwanger zijn nog kunnen werken?
    Nee hoor, geen gevaar voor kindje! Kan alleen zijn dat het anders uitvalt dan normaal. Mijn haar wil gewoonweg niet vallen en de kleur pakt anders uit dan voorheen...
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    louloutje: dat is iets met handschoenen :)
     
  13. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Dus de eventuele schadelijke stoffen zouden via je handen of dus je hoofdhuid in de bloedbaan terecht komen en zo via de placenta naar het kindje?
    En dan in zulke grote hoeveelheden dat het schadelijk zou zijn?
    Pfff, sorry ik geloof hier echt niet in. Vind het lichtelijk overtrokken. Dan zouden alle kappers/kapsters die zonder handschoenen werken echt zooooo ziek moeten zijn, ongeacht zwanger of niet. Die werken er dagelijks mee.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja ik ken dus weinig kappers die nog zonder handschoenen werken.

    al was het maar odmat het "kappersexceem" voorkomt als je met handschoenen werkt

    en inderdaad het idee is dat het via je huid in je bloedbaan terecht komt

    maar zoals je zelf al zegt.. hoeveel kan dat nou uiteindelijk zijn? :)

    alleen eh.. het is wel lullig als het net heel anders uitpakt dan normaal :)
    vriendin van mij werd worteltjesrood nadat ze iets donkerblonds had gekocht
    dat was wel een soort van "oops"
    en niet een kleurtje dat je voor je plezier in je haar smeert *lach*
    gelukkig kon de kapper het wat "bleken" zodat het niet meer zo opviel.. maar echt charmant was het niet.
    en er moest perse 2 weken tussen zitten voor ze het nog ee keer kon verven anders ging het weer mis :)
     
  15. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    @ saskia78 haha, ik heb het geluk dat mijn schoonvader een kapsalon heeft. Hij doet mijn haar en weet dat het ongewillig is op dit moment. Maar ook volgens hem is het totaal geen probleem dat je je haar kleurt of wat dan ook. Hij zou niet weten hoe...
    Of hij er nu Highlights in doet of juist donkerdere folies, op een of andere manier is het resultaat niet zoals wij willen of dachten, terwijl voorheen het resultaat helemaal goed was...
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @louloutje: ik heb nogal lang haar en vind kleurtjes sowieso eng
    highlights niet hoor.. das wel erg leuk
    maar echt je hele haar egaal verven.. als ik het er ooit uit wil laten groeien.. ben ik maanden bezig *grin*

    nahja het is nu wel iets korter (schouderlengte) en dus iets minde reng
    maar eerst tot op mn billen zegmaar.... en als je je haarverfje er dan "uit wil laten groeien" tja dan ben je wel ff bezig :)

    ik ga maandag even langs de kapper denk ik
    maar enkel om te knippen :)

    al beginnen de highlights wel steeds meer te lonken
    normaal kleurt mijn haar zomers zelf heel ligt en heb ik dus van nature al blonde highlights.. maar deze kwakkelzomer schiet niet op.
     
  17. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Hier hetzelfde... Wordt iedere zomer blonder van de zon, maar schiet nu niet echt op ;). Maar ook dat geeft dan dus uitgroei.
    Zit om de 5 a 6 weken bij de kapper, om het mooi bij te laten knippen, bij te laten werken. Maar helaas.... het wil niet echt vlotten. Na zwangerschap schijnt haar nog uit te vallen ook....
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja sinds ik het tot schouderlengte heb laten groeien wil ik graag dat de kapper er wat leuks mee doet

    en eh.. tja.. liefst iets wat ik zlef kan reproduceren.
    ben niet ultiem handig en zeker niet van het grote geduld sochtends vroeg :)

    dus ik zit alweer te dubben wat er nu weer ingeknipt mag worden....
    meestal geef ik de kapper dus de vrije hand met de melding dat er niet te veel af mag en dat ik het zelf moet kunnen reproduceren..
    en dan komt e rwel wat leuks uit

    vroegah boeide me dat nooit zo..
    toen was het zo lang dat er weinig model in zat en ik er gewoon een stevig stuk af liet knippen zodat er hetzelfde "weinig model" in zat maar dan iets korter.

    nu in laagjes en dat ziet er wel leuk uit
    maarja.. zie daar maar weer eens iets anders leuks van te maken zonder meteen megakort haar te hebben *grin*
    ben benieuwd wat de kapper er van gaat maken deze keer.
     
  19. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    elke ochtend was ik mijn haar en fohn het om het weer in model te krijgen. Dat was ook al zo voor de zwangerschap hoor... Als ik wakker wordt is het haar met geen kam of borstel te bewerken!
    Maar je krijgt er handigheid in! zou het zelfs nu blind kunnen doen.
    Anyway, heel veel succes bij de kapper!
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    heheh tja ik heb sochtends dus echt geen geduld om in de weer te gaan met fohns enzo

    beetje jammer eigenlijk wel

    misschien is het gewoon een vicieus cirkeltje
    ik doe het niet omdat ik er niet zo goed in ben
    maar omdat ik het nooit doe.. zal ik er natuurlijk ook nooit echt goed in worden.

    ik was he took niet elke dag.. meestal enkel in het weekend want na wassen si het niet echt kambaar (althans.. zolang het nat is dus)
     

Deel Deze Pagina