Goedemorgen Nu ik weer aan het werk ben gegaan zijn er soms wat hectische dagen wij willen dan graag onze kleine aandacht geven en hem lekker rustig naar bed doen maar..papa en mama moeten natuurlijk ook eten als we dan nadat hummel op bed ligt nog eten moeten koken...daar worden wij soms niet echt blij van Nu ben ik op zoek naar lekkere maaltijden die ik van te voren kan maken en ik kan vriezen hebben jullie lekkere tips, gevarieerd van vlees vis rijst aardappel macaroni we eat everything ben benieuwd!!
Dit steekt in onze vriezer: Spaghetti, tagliatelli met tomaat, spekjes en basilicum, macaroni, soep, gehaktballen in Luikse saus (met siroop en bruin bier), gratin en uiteraard pizza, lasagne en kroketten-frietjes
Macaroni of pasta vind ik niet fijn uit de vriezer. Wel: Stamppot ( elke) Rijst Saus voor macaroni of rijst Soep
Maak wel eens een flink grote pan pastasaus. Kun je invriezen. Pasta en/of macaroni zelf kook ik dan op het moment zelf. Saus dan alleen nog opwarmen (natuurlijk niet vergeten op tijd uit de vriezer te halen zodat ie kan ontdooien ) en klaar. Stuk lekkerder dan pasta kant en klaar invriezen en alsnog snel klaar... Zo doe ik dat ook met verse eigengemaakte soep.
Ik heb het ook over de sausjes van de spaghetti en tagliatelli macaroni vries ik wel zo in, maar eventueel een eitje doe ik er later pas bij!