weer zwanger na miskraam, zo blij, maar ook zo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bigdream, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Afgelopen vrijdag mijn positieve test in handen!
    Oh wat ben ik blij, na mijn miskraam in december met 11 weken (vruchtje al eerder gestopt) Weer zwanger. Wat verlangde ik hier naar!

    Maar nu bekruipt de angst me, zo erg dat ik vannacht er van wakker heb gelegen.
    Ik voel me zo inzeker, hoop zo dat alles nu wel goed mag gaan.
    Ik merk dat ik me door deze onzekerheid slecht kan ontspannen.
    Herkent iemand dit en hoe zijn jullie door de eerste maanden heen gekomen?

    Ik ga straks de verloskundigepraktijk bellen voor het maken van de eerste afspraak.

    Liefs een blije maar zeer onzekere bigdream
     
  2. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Bigdream:
    Allereerst gefeliciteerd!

    Ik herken het helemaal. Ben nu nog vaak onzeker. Tja hoe kom je de weken door? Gaan vanzelf voorbij... ;) Je moet op je eigen lichaam vertrouwen. Als jij het gevoel hebt dat het goed zit, en je voelt je gelukkig, dan komt het ook wel goed. Probeer je niet te druk te maken (makkelijk gezegd, weet ik...) en vraag aan de gyn of je een vroege echo mag hebben ivm een eerdere miskraam (echo bij 8wkn of zo) Gewoon voor je eigen gemoedsrust.

    Veel succes en sterkte! Vertrouw op jezelf ;)
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb geen miskraam gehad,maar wel zo onzeker.

    ik heb dit aangegeven bij de gynacoloog en mocht om de 2 weken komen.nu ben ik wat rustiger gewrden en hebben we het naar 3 weken gezet.

    en ik heb een angelsound gekocht bij 10 weken,aan de ene kant heel fijn als je onzeker bent kun je even het hartje horen.
    maar als je hem niet meteen kan vinden schiet je misschien ook wel in de stress.

    in ieder geval gefeliciteerd en probeer te genieten.
     
  4. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Heel herkenbaar... En idd gaan de weken 'vanzelf' vorbij, maar ja.
    Ik mocht eerder voor een echo komen (8 wkn) en hoorde gelukkig rond de 10 wkn al een hartslagje. In die periode mocht ik vaker komen voor het hartje te luisteren (om de week tot ik het ging voelen).
    Verder is het alleen stapje voor stapje. Maak je niet druk om alles, maar probeer uit te leven naar 'mijlpalen' zoals de eerste echo, of die 11 weken waarbij het mis ging.
    Veel sterkte en besef dat de kans dat het goed gaat groter is dan dat het mis gaat!
     
  5. Kippie71

    Kippie71 Actief lid

    9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Allereerst gefeliciteerd meid

    Ik heb in mei 2006 ook een miskraam gehad :( ( juni gecurreteerd )
    En was, toen ik in oktober 2006 ontdekte dat ik zwanger was ook heel erg onzeker....ik durfde zelfs niet blij te zijn :oops:

    Maar geloof me, dat gaat idd over
    ;)
     
  6. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik mag 18 juni al voor de echo, meteen om 8.30 uur, ik ben zo super blij hiermee!
    Maar het blijft inderdaad spannend, ik ben echt blij met jullie reakties!
    Liefs
     
  7. Irene

    Irene Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Bigdream, ik snap je heel erg goed hoor. Ik heb ook een miskraam gehad, in november vorig jaar. Nu ben ik weer zwanger, inmiddels bijna 19 weken, maar wat een slopende weken heb ik achter de rug. Ik was super onzeker en bang dat het mis zou gaan. Nu ik al weer wat verder in de zwangerschap ben voel ik me een stuk zekerder, al heb ik af en toe nog steeds wel de zenuwen dat het niet goed gaat. Maar lieve meid, het komt bij jou ook helemaal goed hoor. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer deze zwangerschap niet te vergelijken met de vorige. Dit is echt een nieuwe zwangerschap en het is nog altijd zo dat de meeste zwangerschappen goed gaan! Heel veel geluk en geniet er maar lekker van!
     
  8. Nessa

    Nessa Actief lid

    14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Dat gevoel had ik ook hoor. Toen ik dan op 4 maanden nog eens bloedverlies kreeg en ik moest platliggen, zakte de moed mij in de schoenen... maar kijk, vorige woensdag ben ik bevallen van een schat van een zoontje. Ik begrijp je dus ten volle... ik kan je aanraden om zoveel mogelijk te proberen genieten maar ik weet even goed dat het niet zo simpel is als je al een miskraam achter de rug hebt... en toch... probeer erin te geloven dat jij binnen enige tijd ook een schat van een baby in je armen mag houden... veel succes!
     
  9. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Zozo Nessa... Je bent snel weer online na de bevalling!

    Na een miskraam is het niet meer zoals daarvoor. Bij gekke krampjes zit je te stressen en bij lastige data sta je er weer even bij stil dat het mis zou kunnen gaan.
    Net toen ik me weer happy voelde was de 20 weken echo weer niet helemaal goed. Weer dat besef dat het bij ons wel mis kon gaan.

    Toch moet je dat echt loslaten! Anders heb je echt lange maanden voor de boeg. En misschien zelfs wel na de bevalling, want ook dan zijn er beren op je pad. Ga gewoon proberen te genieten meid, want zo lang het goed gaat moet je daar gewoon op vertrouwen. Je voorkomt niks met stressen dus gun jezelf wat rust!
     
  10. RedRose

    RedRose Actief lid

    14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

    Ik herken dit zo goed meis. Ik heb het zelfde meegemaakt en ik weet hoe je je voelt. Het is afschuwelijk. Ik heb nog momenten dat ik helemaal in de stress kan raken als ik het kindje ff niet voel oid. Of bv bij elk krampje etc. Ik kan wel tegen je zeggen dat je het van je af meot zetten maar dat kan niet, punt! Probeer het over je heen te laten komen. Vraag aan je vk of je geregeld langs mag komen voor een echo. Die van mij heeft vanaf week 6 tot week 11 3 echo´s gedaan. ik voelde me daar beter bij. Wat meer gerust. Praat er goed over met je vk want zij moet weten hoe je je voelt. Ik ben nog bij elke controle ongerust dat er iets niet goed is. Dit terwijl ik mijn eerste zwangerschap nooit heb nagedacht over wat er fout kon gaan. Maar als je eenmaal een missed abortion/miskraam hebt gehad kan je het gewoon niet meer van je af zetten...

    Heel veel succes...
     
  11. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    hey meid
    ik heb het zelfde meegemaakt..maar je moet je daar echt over zetten mijn gyn zei ook dat je nu veel minder kans hebt dat je het weer meemaakt!
    probeer er van te genieten..ook al is dit soms moeilijk! en je weet dat je hier altijd terecht kan bij ons als je het soms even moeilijk hebt!
    dikke knuffel
    sara
     
  12. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Lieve meiden,
    Bedankt voor jullie reakties, het stelt me echt gerust om te zien hoe het nu met jullie gaat.
    Ik ga echt proberen te genieten!
    Want ik ben er echt onwijs gelukkig mee!
    Liefs bd
     
  13. Cynthia1977

    29 mei 2007
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Hi,
    Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn vorige zwangerschap is ook bij 11 weken misgegaan en ben nu bijna 7 weken zwanger. Er gaat bijna geen minuut voorbij dat ik er niet mee bezig ben. Ontspannen is moeilijker dan ik dacht... :( Ik heb gelukkig wel morgen de eerste echo. Dus we zullen zien.
     
  14. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Spannend meis ik zal aan je denken en hoop dat je een super echo zult hebben!
    Liefs
     
  15. Cynthia1977

    29 mei 2007
    16
    0
    0
    Rotterdam
    Ja zeker spannend, ik zal het je laten weten!
     
  16. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Oh dat vind ik leuk, zal echt aan je denken morgen!
    Liefs
     
  17. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Het vliegt me echt even helemaal aan!
    Het lijkt wel of ik me minder zwanger voel.
    Ik ben zo gefocussed op mijn lijf nu, ben zo vreselijk bang dat het weer mis gaat.
    Nog 2 weken tot de echo, dat duurt zo lang!
    Liefs
     
  18. amma

    amma Bekend lid

    1 nov 2006
    824
    0
    0
    Lieve Big Dream,

    Ik heb ook een mk gehad, met 12 weken, en herken je onzekerheid.
    Maar teveel focussen op je lijf kan je echt DOL maken. Want het lichaam is zo veranderlijk en sommige momenten voel je je meer zwanger dan andere.
    Het zijn lastige weken.
    Je kunt niets doen, behalve goed voor jezelf zorgen.
    Maar verder hebben we weing controle over hoe het gaat hé
    En dat is iets wat moelijk kan zijn.

    En zoals anderen hier ook al schrijven: de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het misgaat!

    Heel veel succes en wat een feest zal het zijn als we straks die eerste periode achter de rug hebben en t hartje hebben zien kloppen en er een buikje gaat komen!

    Liefs
    Amma
     
  19. bigdream

    bigdream Fanatiek lid

    21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Lieve Amma, dank je wel, ik weet het, maar op dit soort momenten voel ik me zo machteloos.
    Ik word echt gek van mezelf!

    Pfff
    Liefs
     
  20. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    he bigdream,


    Hier ben ik ook nog even.
    Wat is hte toch moeilijk he om er nu vertrouwen in te hebben, ik herken je gevoel dus helemaal!
    Toch moeten we proberen te denken dat de kans dat het goed gaat vele malen groter is dan dat het mis gaat, ook al hebben we deze vervelende ervaring achter de rug.
    Meid, probeer je niet te veel zorgen te maken (ik weet het makkelijk gezegd, ik ben precies hetzelfde..!)

    ik spreek je gauw weer!


    liefs Marie
     

Deel Deze Pagina