Hoi hoi! Van de week heb ik een topic geopend over bandenpijn of indalen; gistermorgen heb ik voor alle zekerheid de VK gebeld. Ik had erg last van een ongesteldheidsgevoel, als ik me omdraai in bed heb ik het gevoel erge spierpijn in m'n liezen te hebben en gisteravond gewinkeld met m'n schoonzus; was op een gegeven moment blij dat ik in de auto zat, pfff... Steken in m'n onderbuik, drukkend gevoel van onderen... M'n VK zei dat het te maken had met bandenpijn en dat ik ook last van m'n bekken kon hebben. Toen ik haar vroeg of ons kindje aan het indalen was zei ze dat dat niet de symptomen waren die ik had. Nu moet ik zeggen dat ik hier toch aan twijfel.. Want ik voel ons kindje als ik in bed lig laag, boven m'n schaambot. De VK zei dat het helemaal niet erg zou zijn overigens als ons kindje nu al aan het indalen was, dat zegt niets over het eerder geboren worden. Maar vooral omdat ik ons kindje in bed laag voel, zou het dan toch niet aan het indalen zijn, wat denken jullie?
Ik heb geen idee hoe indalen voelt, maar mijn kindje ligt bijna altijd laag en is nog niet ingedaald. Ik zie aan de topics die je onlangs hebt geopend, dat je je erg zorgen maakt over het indalen. Waar ben je zo bang voor? Dat het te vroeg is? Het kan heel goed hoor dat je kindje met deze termijn indaalt, probeer je niet teveel zorgen te maken! Het zegt niets over wanneer je gaat bevallen.
Hier ben ik het wel mee eens. Misschien kan je bij je volgende afspraak even een goed gesprek met de verloskundige hebben zodat ze je gerust kan stellen dat het allemaal goed gaat en erbij hoort? Onze baby was rond jouw termijn ook al aan het indalen, ik heb net zo'n grote kans als ieder ander dat ik overtijd loop! Maar nogmaals, ik zou het wel met je verloskundige over je onzekerheden hebben. Over een aantal weekjes komen er waarschijnlijk nog meer kwaaltjes bij 'de laatste loodjes' en het zou niet goed zijn als je steeds zo onzeker bent. Geniet!