leuk kraamcadeautje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Majel24, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Een paar dagen geleden zijn kennissen van ons voor het eerst ouders geworden.
    Nu zit ik me te bedenken wat ik ze zal geven maar kom niet verder als het "normale". Dus kleding, boek enz.
    Nu is mijn vraag aan jullie wat is een leuk kraam cadeautje of wat vonden/vinden jullie leuk om te krijgen?
     
  2. Oopsie

    Oopsie Actief lid

    23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    je hebt ook een fotolijst waarbij je in de rand iedere maand een foto van je kleine kunt doen, er staat dan ook bij 1 maand, 2 maand, dat is leuk om het verschil per maand met groeien te zien
    http://www.baby-walz.com/bilderneu/788/ ... 640107.jpg

    Je kan ook een boekje bestellen en daarin namen van familie, kennissen laten verwerken. Zo heb ik eens voor een nichtje een boekje van Dikkie Dik besteld waarin haar eigen naam gebruikt werd.

    Ook zijn er plekken waar je bijv. iets leuks kan laten doen met het geboortekaartje, bijv. daar een schoentje van maken en dit in een plastic bol/ei plaatsen.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Deze dingen vond ik erg leuk en origineel om te krijgen:
    - houten naamtrein
    - klompjes met de naam van mijn zoontje (Bram) erop
    - houten hobbelgiraf
    - boekje waarin de hoofdpersoon Bram heet
    - groeimeter van hout met boerderijdieren
    - kinderbestek met een leuk slabbetje erbij

    Niet origineel, wel leuk:
    - kadobonnen (altijd goed)
     
  4. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    luiertaart vind ik leuk. Je kunt ze kant en klaar kopen bij de DA of etos, of zelf maken.

    luiers oprollen en aan elkaar maken met lintjes. Ertussen allerlie kadootjes doen, heel leuk. google maar eens op afbeelding en dan luiertaart
     
  5. Moonie

    Moonie Fanatiek lid

    19 okt 2006
    1.070
    0
    0
  6. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond leuk:
    -Luiertaart
    -Boekje 'de ivoren toren' (kun je zelf de naam van de hoofdpersoon op geven =baby's naam)
    -hartje waarin je in de ene helft tandjes kunt bewaren en in de andere helft haarlokje
    -mini stoel (fauteuil)
    -trappelzak
    -setje omslagdoek etc met zijn naam erop geborduurd
     
  7. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik kom uit Belgiƫ, dus misschien kunnen jullie dit een stomme vraag vinden, maar is het in Nederland niet gebruikelijk dat er een geboortelijst gelegd wordt in een babywinkel?
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    nee dat is hier niet gebruikelijk en wordt zelfs als schandalig aangezien door veel hollanders :). ik weet dat het in belgie normaal is en dat zou het eigenlijk hier ook moeten zijn. ik heb nu al heel veel dubbel zelf gekocht en gekregen en de kleine is nog niet eens geboren. ik zie wel wat ik krijg ga nergens om vragen want ja heb eigenlijk alles al.

    wat heel onpersoonlijk is misschien maar wel heel handig bijv kadobonne van de kruidvat.
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik maak wel zelf een verlanglijstje en geef dat ik beheer bij mijn zus, dat zet ik ook op het kaartje
     
  10. Frida

    Frida Lid

    12 apr 2007
    76
    0
    0
    Wat ik erg leuk vind om te geven is:
    je heb bij Prenatal, etos, en expo
    een setje waar je een gipsen afdrukje kan maken ven het voetje of handje. Bij Expo heb je echt een hele leuke dan kan je er een 3D schilderij van maken enzo.......
    kijk maar, maar dit wordt vaak goed ontvangen.

    Groetjezzz
     
  11. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Heb wel een paar leuke dingen voorbij zien komen.
    Wat zou het handig zijn als het in nederland ook gebruikelijk is om een geboorte lijst te hebben zeg. Zou een hoop stress wegnemen ;)
    Je wil toch altijd dat iemand je cadeautje leuk vind.
     
  12. Niet meer actief

    een fotoreportage bij een fotograaf voor als de kleine een paar weekjes/maandjes oud is
     
  13. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik zag bij het winkeltje waar ik m'n geboortekaartjes heb besteld een hele gave (geen idee wat het kost hoor).

    Een klok.
    Op de wijzerplaat wordt het geboortekaartje afgedrukt, op het glas de tekst van het kaartje.

    De 'lijst' van de klok kan in iig in wit en verschillende houtsoorten.
    Ik vond 'm helemaal leuk en ga 'm zeker kopen voor m'n kindje. Ik doe dan wit zodat hij/zij het altijd mee kan nemen naar zijn/haar eigen huis later.


    Ik dacht dat dit de site was http://www.juffrouwooievaar.nl

    Linda
     

Deel Deze Pagina