blije mooie positieve bevallingservaringen gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door MeFlower, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Met het lezen zo over het internet ben ik afgelopen weken zoveel nare moeilijke en verdrietige dingen tegen gekomen, van zwangerschappen met veel complicaties, tot moeizame of zelfs negatieve ervaringen met bevallen, verloskundigen en zelfs kraamzorg.

Ik zou zo graag eens mooie, positieve, leuke blije, goede ervaringen lezen..

wie wil het delen?

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Helaas geen positieve bevallings verhaal..
    Maar meis! Toen mijn dochtertje voor het eerst in mijn armen lag 1 woord: WAUWW!! En ik was alles vergeten, dat gevoel van je eigen kindje spoelt alle narigheid weg, en ik zou het zo weer doen!:)

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
  4. MeFlower

gefeliciteerd met je zwangerschap! ( volgens je banner.. )

ik snap dat dat het vaak goed maakt.. en tegelijk ben ik ook zo benieuwd om eens te lezen hoe goed snel makkelijk leuk of op een fijne manier het ook kan gaan, want ik weet zeker dat die verhalen er ook moeten zijn :)

5. MeFlower

6. Maartje 1

Maartje 1 Lid

19 nov 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging het allemaal prima. Ingeleid, ruggeprik en na een aantal uur een prachtige zoon in mn armen. Wel ingeknipt maar stelde weinig voor. Herstel ging voorspoedig. Nu de laatste loodjes voor nr 2 en ik zie er niet tegenop 😊. Wel wil ik weer in het ziekenhuis bevallen ( als er iets is, artsen zijn in de buurt).
    Laat je vooral niet gek maken. Je kunt er van te voren niks over zeggen en niks aan doen.

7. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Bah wat vervelend!

Tip 1: stop met het lezen van die verhalen :p Er kan altijd wat fout gaan of iets wat je niet gepland hebt!

Als ik van te voren wist hoe mijn bevalling zou gaan zou ik het echt NIET relaxed vinden, namelijk een knip en een vacuum. Maar achteraf is het met ZO erg mee gevallen. Ik denk dat het erg ligt aan hoe je je instelt en hoe je je voorbereid. Ik heb veel gelezen over de zwangerschap, bevalling en de kraamperiode. Daarbij lees je soms ook negatieve dingen, die kunnen inderdaad gebeuren. Het is goed om te weten dat het kan gebeuren maar laat het daarna ook weer van je afglijden! Daarnaast heb ik een cursus gedaan samen met mijn man om ons voor te bereiden (vond ik écht heel fijn).

Mijn bevalling!

Op dinsdag 1 maart kreeg ik rond 1500 lichte krampen en had ik last van mijn rug. Naarmate het later werd, werd de pijn intenser en kwam het in vlagen. Het was alleen ontzettend onregelmatig! Ik hield de "weeën" bij in een app en kon niet in slaap komen. Rond half 1 heb ik de app weg gelegd en ben ik echt gaan proberen te slapen. Rond half 4 werd ik wakker. Ik had wel geslapen maar ik merkte dat ik toch vaak wakker was geworden. Uiteindelijk het ziekenhuis gebeld (ik was vanaf de zondag daarvoor medisch omdat ik onze dochter niet voelde, ook al was alles goed met haar). Ze konden het niet goed plaatsen dus ik moest gewoon even langs komen. Man wakker gemaakt, alle ziekenhuis spullen (jemig wat had ik veel mee en wat had ik daar veel NIET van nodig) gepakt en we gingen naar het ziekenhuis! Rond 4 uur waren we in het ziekenhuis, en rond 5 uur bleek ik 1cm ontsluiting en een korte en zachte baarmoedermond te hebben. Joepie, ik was blij! Want ik kon niet wachten :p Om 8 uur zijn mijn vliezen gebroken en kreeg ik weeën opwekkers omdat mijn weeën super onregelmatig waren. Toen kreeg ik ongeveer elk uur een centimeter ontsluiting er bij. Ik mocht aan het begin onder de douche en wilde naar de wc. Ik moest poepen en probeerde echt niet te persen maar op 1 of andere manier daalde de hartslag van ons kindje heel erg en daarom moest ik vanaf toen op het bed blijven liggen. Mijn nicht (de verloskundige) voorspelde dat de navelstreng om haar nekje zat en wilde daarom dat ik vanaf 8/9 cm al een beetje ging mee persen zodat het kindje heel laag zat en ze met de vacuum gehaald kon worden ipv een mogelijke keizersnede (wat ik ECHT ECHT ECHT niet wilde). Anyway, ze had gelijk. Rond half 5 mocht ik gaan persen en om 5 uur is ze geboren. Ik had geen pers weeën dus het was hard werken. Na een knip, 2 keer persen en een derde keer ZONDER uberhaupt een wee kwam ze tevoorschijn met de vacuümpomp!

Ja het doet pijn, Ja het is het allermooiste moment ever, nee het was niet altijd even leuk maar het viel me zo ongelooflijk mee. En het is zó cliché, maar het maakt allemaal niet uit als je dat kleine babytje in je handen hebt :)

Zo, heel verhaal, haha! Als je vragen hebt hoor ik het wel :)

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Super bedankt mijn banner klopt ja:D jij ook nog gefeliciteerd!
    Ja ik wilde toch even zegge dat hoe vervelend het ook was, dat je kindje ECHT alles goed maakt toen ik voor het eerst zwanger was wist ik dat ook niet, maar je word echt overspoeld met liefde echt waar:)

9. vd21

vd21 Niet meer actief

Hier een probleemloze zwangerschap, 40 weken en 2 dagen gelopen, bloeddruk altijd laag, dochter bewoog goed, was elk bezoek na 5min weg

Bevalling was pijnlijk maar vrij vlot, duurde 13 uur zonder complicaties en alleen morfine gekregen. Dochter kwam zelf dmv gebroken vliezen en kwam goed en gezond ter wereld met bijna direct een 9 apgar score

Naast de hormonen en moeizame borstvoeding was er in de kraamweek ook niets bijzonders
    :)

10. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik vertel zwangeren altijd graag over mijn bevallingen.
    Van de eerste ben ik in 6 uur bevallen, waarvan 19 minuten persen. Een klein beetje uitgescheurd.
    Van de tweede bevallen in 2,5 uur, geen scheurtje!
    En van de derde bevallen in 3 uur, ook zonder kleerscheuren.

Mijn baby's deden het super goed! Alleen de jongste was erg blauw/paars meteen na de geboorte, maar al gauw huilde ze goed door en was ze mooi roze.

Alle drie hebben zijn ze meteen uit mijn borst gaan drinken, alsof ze nooit anders hadden gedaan! Haha!
    Van de derde zat ik een paar uur na de bevalling alweer beneden met het hele gezin te eten. En de ochtend er na was ik al traktaties voor de kinderen aan het maken, al voordat de kraamhulp er weer was.

Ik teken er deze keer weer voor!
    Zie niet op tegen de bevalling!

11. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier een mooie thuisbevalling gehad.

Ja, het was zwaar. Ik had rugweeen en mijn man heeft de hele tijd op mijn rug moeten drukken om de pijn op te vangen. Maar ik ben niet in paniek geweest. 1 keer geroepen (rond 7 cm) om medicatie haha. Maar dat meende ik niet echt....
    Ik liet alles gewoonweg over mijn heen komen. Ik luisterde goed toen het hoofdje stond omdat ik bang voor uitscheuren was - ook niet gebeurd en ik vond het gewoonweg het zwaarste maar mooiste wat ik ooit heb mogen doen!

Ik werd om half tien wakker in mijn eigen vruchtwater, om half twee begonnen de weeën en om 22.01 was hij er. Mijn kleine mannetje....

Ik zou het zo weer doen!

12. MeFlower

Tip 1: stop met het lezen van die verhalen :p Er kan altijd wat fout gaan of iets wat je niet gepland hebt!

Als ik van te voren wist hoe mijn bevalling zou gaan zou ik het echt NIET relaxed vinden, namelijk een knip en een vacuum. Maar achteraf is het met ZO erg mee gevallen. Ik denk dat het erg ligt aan hoe je je instelt en hoe je je voorbereid. Ik heb veel gelezen over de zwangerschap, bevalling en de kraamperiode. Daarbij lees je soms ook negatieve dingen, die kunnen inderdaad gebeuren. Het is goed om te weten dat het kan gebeuren maar laat het daarna ook weer van je afglijden! Daarnaast heb ik een cursus gedaan samen met mijn man om ons voor te bereiden (vond ik écht heel fijn).

:) ik lees ook niet echt bewust, maar je komt het gewoon veel vaker tegen dan positieve verhalen.
    Wat voor cursus cq waar heb je dat gedaan met je man?

thanks voor het hele verhaal :)

13. MeFlower

hoe was je ervaring met de ruggenprik? persoonlijk lijkt het me doodeng als er in je rug wordt geprikt en zeer pijnlijk??

14. Appeltje22

Ik snap het hor, ik maakte mezelf ook helemaal gek. Maar op een gegeven moment was ik er klaar mee en sloeg ik die verhalen gewoon over!

Wij hebben de cursus samen bevallen van 7 avonden en een terug kom avond gedaan. Als je op ziet tegen de bevalling of er gewoon veel over wilt weten zodat je weet wat er gebeurd en wat je opties zijn, is dit echt een aanrader. Ik was verzekerd dus kreeg ook nog eens het hele bedrag terug!

15. MeFlower

Waar kan ik informatie vinden over de cursus?

16. Appeltje22

17. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik heb ook een positief verhaal! Heb ik gezet in het topic 'hoe heb jij je bevalling ervaren' hier. Staan nog meer positieve verhalen in hoor!

18. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier was de tweede bevalling ook geweldig! Na een zware zwangerschap ben ik binnen 12 uur na het spontaan breken van mijn vliezen bevallen. Ik kreeg al vrij vroeg een ruggenprik op eigen verzoek (totaal niet pijnlijk hoor) en heb maar een klein beetje wee opwekkers nodig gehad. Na 8 minuten persen was daar onze tweede dochter, geen knip en geen hechtingen nodig gehad. Kraamweek was ook super! Dochter sliep goed en veel, borstvoeding loopt goed en ook mijn herstel verliep voorspoedig. Echt een roze wolk!

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Mijn 2e bevalling was echt mooi ❤

Al weken riep ik dat ik op goede vrijdag zou bevallen. Niemand geloofde dat maar ik wist het zeker. Die donderdag had ik wat harde buiken. Maar ik had ook de hele dag een vervelend drukkend gevoel dat ik naar de wc moest maar er kwam steeds niets. Die avond werd dat drukkend gevoel wat meer en harde buiken ook. Omdat ik zo'n sterk gevoel had dat het begonnen was de verloskundige gebeld en zij zou eraan komen. Ik weet nog dat ik daarna van de zenuwen op zp zat en erachter kwam dat ik toen een ByKay draagdoek gewonnen had hier met de winacties. Even later zat ik met vriend (hij ondertussen zenuwachtig) op de bank waarop hij zei: kun je beter niet die witte rok uit doen en iets anders aandoen voordat het water breekt? Ik: nee joh dat gebeurd maar bij 1 op de 10 vrouwen. Dat gebeurd mij niet. Op een gegeven moment zei ik nog tegen hem ik ga nog even proberen te plassen voordat de verloskundige komt. Ik sta op en loop net naar de wc breekt op dat moment midden in de woonkamer de vliezen! Ik roepen: help help ik plas :D Vriend helemaal in paniek en wist niet wat te doen. Ik was naar de wc gelopen en op dat moment kwam ook de verloskundige met stagaire en mijn schoonmoeder binnen. Ik hele tijd roepen tegen vriend haal handdoeken op de badkamer. Vriend wist niet eens meer waar de badkamer was :p. Schoonmoeder maar alles gedaan. Alles was duidelijk en konden doorgaan naar het ziekenhuis. In de auto hebben wij zo zitten lachen en praten en had ontzettend veel zin om te bevallen haha. Wij kwamen om 01.00 uur aan in het ziekenhuis. Ondertussen gingen ze het bad vullen. Ik had alleen maar harde (geen pijnlijke) buiken om de 3 minuten. Was echt ideaal. Heerlijk zitten kletsen met zijn allen. In het begin vroeg de verloskundige nog of ik wel weeen had. Maar de stagaire meette toen mee en gaf ook aan dat het echt regelmatig was en had al wat ontsluiting.
    Tegen 02.00 uur was het bad vol zijn wij daar gaan zitten met gezellige sfeerlichten en het was heerlijk rustig in het ziekenhuis. Wij hebben echt alleen maar zitten te kletsen over vanalles en nog wat ipv bezig zijn met bevallen want tja voelde toch niet echt wat haha. Ineens kreeg ik een stevige persdrang. En na letterlijk 3 persweeen kwam onze zoontje er uit gezwommen om 03.50 uur :)

Voor mij kon de bevalling niet mooier en zoals ik al weken zei op goede vrijdag bevallen.

DN2017 vindt dit leuk.
  20. MeFlower

Wauw wat mooi!

Deel Deze Pagina