Wij hebben de eerste zwangerschap onze ouders en beste vrienden verteld dat we zwanger waren meteen na de test. Helaas ging dit mis. Ik heb het niet als vervelend maar juist als groot steunpunt ervaren dat zij dit dus ook wisten. Ze hebben mij echt gesteund in de periode daarna. Gelukkig waren we snel weer zwanger en ook toen heb ik het hen meteen verteld. Na de eerste echo waren wij zoooo gelukkig dat we het niet konden laten de rest van de familie en vrienden het ook te vertellen
Ik ga het aan mijn familie vertellen na de vroege echo en de rest pas na 12 weken. Wat duurt dat wachten toch lang
De families en vriendinnen waar ik close mee ben wisten het praktisch direct Omdat als het fout gaat ik hun steun hard nodig heb. Ook mijn manager en eigenaar vh werk zijn op de hoogte. Na de termijnecho vertellen we het aan iedereen.
Ik heb het de eerste keer mensen die dicht bij ons stonden verteld met 8/9 weken. En andere met 12 weken. Ik zou dit in het vervolg niet meer doen. Buiten iedereen die ineens ontoerekenings vatbaar wordt vooral opa's en oma's. Heb ik meerdere verhalen om me heen die alsnog slecht niet moesten brengen. Ik zou zelf het liefst wachten zelfs tot na de 20 weken. Dat is gebaseerd op ervaringen van mensen om me heen. Maar natuurlijk niet erg realistisch. Je moet doen wat goed voelt! Als jij het wilt vertellen moet je dat doen. Daar zijn geen regels voor. Ik moest het trouwens ook wel vertellen op mn werk toen want ik was zo ziek als een hond. Dus soms is het ook onmogelijk om voor je te houden.
Denk dat het bij ons ook zo wordt.. Naaste familie en vrienden na de eerste echo (ruim 8wkn) En de rest.. Ook werk enzo na 12w.. Als ik het tenminste zo lang kan verbergen..
Bij de eerste gelijk aan iedereen omdat we met ivf bezig waren en daar wist iedereen van dat de tp was geweest. 2de verdeeld verteld haha. Zusje 1 gelijk na positieve test. Na 6 weken onze dochter, ik wilde eerst een kloppend hartje horen en hebben toen een kadootjes gekocht en aan onze dochter gegeven. Zij mocht het open maken want het is voor iemand die het nog niet zelf kan, ze pakte de muts en knuffel uit en zei is dit voor een baby.......toen ze er achter kwam dat ze zus werd was ze super blij.......vergeet het nooit meer dat moment. Met 8 weken, ik was behoorlijk beroerd en misselijk hebben we het onze dochter aan opa en oma laten vertellen. Met 10 weken was ik jarig.....rest van de familie verteld....dochter had een shirtje aan met ik wordt grote zus, niet iedereen zag het gelijk. Met 10 weken ook werk verteld, naaste collega's wisten het met 6 weken.
Bij de eerste gelijk mijn zus verteld.wij waren er niet mee be zich dus we waren zelf behoorlijk geschrokken.na de eerste echo de ouders/schoonouders.bij de andere 3 na de eerste echo.rond de 8 weken.en bij deze zwangerschap pas met 15 weken.gewoon omdat het voor de kinderen al zolang duurt.en hun wilde ik het als eerst vertellen.en nooit vragen gehad over mijn buik die al behoorlijk was. Is nooit echt weggeweest. De reacties waren echt heel positief.anders dan wij zelf gedacht hadden
bij de eerste pas na 12 weken verteld, tweede na. 11.4 en nummer 3 weet nog eigenlijk niemand het. Gaan het zondag vertellen
Valt me toch op dat veel dames het voor de 12 weken vertellen. Had ik niet verwacht, had ook echt z'n gevoel van ik MOET wachten tot 12 weken, dat hoort.. Of zoiets. Als het mis gaat zal ik het ook graag willen kunnen bespreken inderdaad! Nog 2 weken.. Dan is de eerste echo.. Wat duurt t toch lang! Haha. Wil het zo graag vertellen.. Maar wil wel eerst zelf weten of alles goed is.
Onze ouders een paar dagen na de positieve test. Collega's (mede omdat ik misselijk was) na de eerste echo. 8 weken dus. En de rest van de wereld na 12 weken
Wij hebben het de familie die 'dichtbij' staat meteen verteld (ouders, broers, zussen etc) en we willen het pas echt aan de wereld bekendmaken met 12 weken.. oooh dat wachten duurt zo lang hahaha
Bij kind 1 Vrienden direct bij positieve test Fam met 9 weken na de echo Collega's met 12 weken Bij kind 2 Kind 1 direct bij positieve test Vriendinnen ook direct Fam weet het dan een weekje later ivm kind wat z'n mond niet kan houden En collega's met 12 weken als ik het zo lang verborgen kan houden En ja het kan mis gaan en dat is verdrietig voor kind 1 maar die had het al over baby's voordat er ook maar een zwangerschap was Daarbij hoort het erbij Kleine zal het ook niet snappen als de ouders verdrietig zijn wanneer het mis gaat zonder te weten waarom Her hoort een beetje bij het leven
Na de eerste echo (met 7 weken) wil ik het familie graag vertellen. Ik weet niet of het nog drie weken lukt om m'n mond te houden, vind het nu al heel moeilijk. Het liefst vertel ik het iedereen. Ik denk dat ik het vanavond mijn beste vriendin vertel, zodat ik er toch met iemand over kan praten (behalve mijn man dan)
Wij hebben het zelfs aan onze ouders pas verteld na de eerste echo (dat was op 11 weken ongeveer). We wilden eerst zelf zekerheid hebben dat alles echt goed was. De rest van de familie en vrienden wist het vrij snel daarna.
Veel mensen die dicht bij ons staan hebben we direct bij de positieve test ingelicht over de zwangerschap. Aangezien mijn vorige zwangerschap erg moeilijk is verlopen kunnen we de hulp goed gebruiken. de rest van de mensen zullen over de zwangerschap horen als ik mijn eerste goede echo heb gehad.
Wegens medische molen zat iedereen er bij ons bovenop haha, tot op mans werk wisten ze wanneer de testdag was en vroegen ze: "En? En? En?" Dus die wisten het heel snel. Kennissen en vrienden die we minder vaak zagen, hebben we het later verteld, volgens mij rond de 8 weken. Met de "global" aankondiging op FB hebben we gewacht tot de dag dat we een goede 20-weken-echo hadden.
Ik heb het gister aan mijn ouders en schoonouders verteld. Vandaag horen mijn zussen, zwagers en schoonzussen & opa en oma het nieuws. Ook onze hechte vriendengroep hoort het vanavond. De rest gaan we het vertellen na de termijnecho. Deze hebben we over 1,5 week.
Na de termijnecho met 10 weken wereldkundig gemaakt en familie en vrienden gelijk na de positieve test.