Hallo, Zijn er hier nog meer jonge mensen die al weten dat ze PCO hebben? Zijn jullie onder medische behandeling en hoe ervaren jullie dit allemaal?
jah ik heb ook pco en heb al wel een deel medische wereld gezien maar moet nog zon 13 kilo af vallen voor dat ik verder kan
! Ik heb het ook, en wonder boven wonder toch spontaan zwanger geworden. Ik wist nog niet eens dat ik PCO had! Op mijn 15e was ik nog niet ongesteld geweest. Op aanraden van de huisarts ben ik toen begonnen met de pil, zonder verder onderzoek. Uiteraard kreeg ik toen een kunstmatige cyclus, en heb er verder nooit meer bij stil gestaan. Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik tussentijdse bloedingen en moest ik van pil wisselen. Dan is waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan en zie hieronder.. het resultaat Na mijn bevalling kwam mijn cyclus niet op gang en een aantal weken geleden heeft mijn gyneacoloog mij verteld dat ik pco heb. Ik heb geen cyclus van mezelf. Dat ik toch zwanger ben geworden is echt een wonder geweest. Hij vertelde me dat mensen met PCO de meeste kans hebben om zwanger te raken in de 1e ronde na het stoppen van de pil. Daarna word de kans steeds kleiner. Mochten we ooit weer een kindje willen moet ik eerst een half jaar aan de pil, dan stoppen en in de 1e ronde ervoor gaan. Als dat niet lukt moeten we een afspraak met hem maken. Ik vond het een grote klap om te horen, het herinnerde me er weer even aan dat niet alles zo vanzelfsprekend is. Maar tegelijkertijd maakt het de geboorte van onze dochter nog meer een wonder dan het al was!
@anne1985: Je kan dan inderdaad van een wonder spreken dat je vanzelf zwanger bent geraakt. Nadat bij mij PCO was geconstanteerd ben ik ook echt verder gaan denken en dan realiseer je je pas dat het dus niet zo vanzelf sprekend is. Ik ben echt blij voor je dat je toch al een keer spontaan zwanger bent geraakt van dit grote wonder en ik zou zeggen geniet ervan! @ylona: Vind het knap van je dat je al zoveel bent afgevallen. Ook echt vervelend dat je moet wachten totdat je die 13 kilo kwijt bent en dat ze je je daarna pas willen verder helpen!
Hey, mijn beste vriendin weet al een aantal jaar dat ze pco heeft en is toch spontaan zwanger geworden. Ongepland en wel. Het is dus wel mogelijk. xxx
Ik heb zelf ook pco en ben mama van een prachtige meid van bijna 5 maanden. Ik heb geen cyclus van mezelf en ben dus ook zwanger geraakt met hormonen. Opzich heb ik vrij snel gewoon geaccepteerd dat ik pco heb en niet zwanger wordt op de normale manier. Als je het gewoon over je heen laat komen dan valt het wel mee. Wel schijnt het beter te zijn om voor je 30ste aan kindjes te beginnen als je weet dat je pco hebt. De medicijnen slaan dan beter aan. Voor mij was het de 2de ronde al raak
Ik weet ook al even dat ik pco heb. Nu in de derde ronde clomid zwanger Toen ik de diagnose pco kreeg was dat wel een beetje een klap, ook al was het vermoeden er al. Ik heb de behandeling niet als heel zwaar ervaren. De bijwerkingen zijn wel vervelend en je bent er meer mee bezig dan dat je zou zijn als het 'op de natuurlijke weg' ging allemaal.
Ik ben met de pil gestopt toen ik 20 was. Kwam er op mijn 21ste achter dat ik PCO had. Heb een groot deel van de MMM gehad. In september 2007 een LEO operatie gehad en in september 2008 bevallen van een zoontje. Ben in totaal 3 jaar bezig geweest maar is alle moeite waard geweest.
Bij mij is de pco ontdekt door dat ik na een operatie de pil niet meer slikte en ook niet meer ongesteld werd dit heeft bijna een jaar geduurd toen ben ik door de ha verwezen naar de gyn en die heeft het vast gesteld. Ik heb van mijzelf dus ook totaal geen cyclus maar ik hoop echt dat 2009 ons jaar mag zijn groetjes Ilona