Even op zoek naar meedenkers... Mn vriend gaat volgende week een dagje weg met vrienden, ik ben dan ruim 38 weken zwanger, hij heeft al aangegeven dat we maandag kijken hoe het gaat maandag en dat hij niet gaat als het rommelt enzo, maar toch heb ik er moeite mee. Hij gaat met zn vrienden fietsen en als ie weer thuis moet komen dan duurt dat ruim 2 uur.. En ik kan rustig mn ouders bellen als de bevalling begint, maar ergens zit het me niet lekker als vriend weggaat Hoe denken jullie erover?
Ik denk ook niet dat ik er heel vrolijk van zou worden.. De kans is in principe groter dat er op die dag niets gebeurt en áls er iets gebeurt, dat het niet binnen 2 uur voorbij is, maar toch.. Ik zou toch steeds de 'Stel nou dat' in m'n hoofd halen. Aan de andere kant denk ik ook; genoeg mannen die voor hun werk dit soort reistijden hebben.. Ik vind het lastig!
Het is inderdaad vooral het "stel dat-gevoel"... En misschien loop ik wel door tot 42 weken, maar toch.. Dacht dat het misschien aan mn hormonen lag
Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben, maar ik ben redelijk makkelijk met dat soort dingen. Ik ga er altijd maar vanuit dat de kans klein is dat de baby er binnen 2 uur is.. Als het al zou rommelen dan zou ik hem waarschijnlijk niet laten gaan. Zou dus maandag gewoon even afwachten. Al kan het natuurlijk op elk moment beginnen.
Als hij goed bereikbaar zou zijn, zou ik er geen problemen mee hebben En ik ben echt niet de makkelijkste.. Meer problemen met avonden weg.. Overdag zou ik me nog wel kunnen redden, avonden en 'snachts zou ik hem wel echt thuis willen hebben..
Duurt het ook 2 uur voordat hij terug is als bijvoorbeeld je ouders hem ophalen? Ikzelf zou er niet zoveel problemen mee hebben, maar mijn man heeft vaak zulke lange reistijden voor zijn werk. Kan hij met z'n vrienden niet proberen af te spreken iets dichterbij te blijven?
ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben. Ik ga niet vanaf 37 weken in de "stel dat " modus leven Als je controle hebt bij de vk of gyn en die zegt dat je al ontsluiting hebt of dat de baby eerder gaat komen oid dan zou ik het niet doen. Maar als alles prima in orde is zou ik m gewoon lekker laten gaan. Als er iets begint te rommelen wil het nog niet zeggen dat t doorzet in die periode, voorweeën zijn er mss ook al genoeg en als ie zn telefoon bij zich heeft (en die ook hoort of voelt op de fiets) lijkt t me oke. Misschien is er een compromis te bedenken als je je echt niet prettig erbij voelt. Dat hij meer in de buurt blijft ofzo?
Ff serieus...????? Nou ik vind gewoon dat dat moet kunnen hoor! Wat is nou twee uur.? Ik ben zelf met 37 weken bevallen bij de eerste maar ga nu niet stressen hoor als het zover is wie weet loop je twee weken overtijd en kan je man dus 4 weken niks meer..
Ik ben verder niet zo moeilijk, ook als mn ouders m bijvoorbeeld op zouden halen dan zou het twee uur duren. Ik vind maandag kijken een goede compromis en dat zullen we dan ook doen. Heb er gewoon een onprettig gevoel bij, misschien ook omdat ik al weken n voorgevoel heb dat ik op die dag ga bevallen.. Ik gun het hem van harte, maar vind het lastig dat het lang duurt voordat hij thuis is, ook al weet ik ook dat de kans klein is dat ik beval en dat de kans nog kleiner is dat ik in een uur beval.
mijn vriend werkt op een boot, 2 weken weg. is met spoed naar huis gekomen, en toen ben ik nog laaaaaaaang niet bevallen.. 2 uurtjes kun je toch wel zelf, eventueel? even douchen en je bent al 2 uur verder. ik zou er echt gwen problemen mee hebben
Ik zou het die dag gewoon even bekijken. Hij mag dan wel op 2u afstand zitten, de kans is klein dat je die dag bevalt en dat de baby binnen 2u geboren wordt. Het niet onmogelijk, daarom gewoon lekker op de dag zelf bekijken of het goed voelt. En hij moet goed bereikbaar blijven natuurlijk
Ik bedenk me net dat het volgende misschien ook mee speelt met mijn gevoel, heb mn miskraam gehad toen ik helemaal alleen was, was aan het werk, heb me daar heel naar over gevoeld, misschien dat dat mee speelt met mijn gevoel nu. Aan de ene kant denk ik, lekker gaan, ik red me prima en anders is hij ook binnen twee uur thuis, aan de andere kant voelt t gewoon niet zo goed... Kan t niet zo goed uitleggen geloof ik, gevoelskwestie.
wat zegt je man er zelf van? Als jij al heel lang t gevoel hebt op die dag te bevallen dan weet hij dat ook. Als hij voelt dat jij je er echt niet prettig bij voelt, maar t hem wel gunt, dan kan hij ook zeggen dat ie niet gaat. De zomer is nog lang, dus genoeg fietskansjes. Tis ook niet prettig als jij heel de dag gespannen rondloopt. Ik denk ook dat je hier je antwoord niet vind, want 100 mensen dan zullen er 100 meningen komen, maar niemand die jou gevoel kent bij het weggaan van je man! Praat er nog eens over met hem en wie is de oplossing dichter bij dan je denkt.
Hij gaf aan dat als ik het niet zie zitten dat hij dan niet gaat, geen probleem dus! Het is meer mn eigen gevoel wat dubbel is, maar goed, dat zal ook wel blijven. Ik vind het sowieso lastig dat ik niet weet hoe/wanneer de bevalling begint, dus is mn eigen proces ook. En ik weet, 100 mensen, 100 meningen
IK zou er geen probleem mee hebben omdat hij wel bereikbaar is, en meestal beval je niet binnen 2 uur van je eerste. Maar goed dat ben ik. Maar als JIJ het niet prettig vindt moet je dat zeggen.
Nou wil niet bot overkomen in ieder geval het is meer dat ik het echt niet begrijp dat je dus eigenlijk je man dingen gaat ontzeggen (2 uur bij elkaar verwijderd waar hebben we het over ) terwijl er nog niks aan de hand is en wie weet nog langggg niet.. Maar goed dit is mijn kijk op jouw vraag..
Lijkt me idd goed om het op de dag zelf te bekijken. Zolang hij maar niet gaat drinken ofzo, dat zou ik denk niet relaxt vinden. Zou op die dag goed naar je gevoel luisteren. 2 uur rijden is gelukkig best te doen
Hahaha nou hell no! Ik heb gemerkt 'dat ze er echt niet zomaar uitploppen' Ergens heen gaan komt daarna wel weer!