Veel pijn in onderbuik!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sweetpee, Mar 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi,

Ik had even een vraagje.

Ik heb al zeker drie weken voorweeën. Sinds afgelopen week worden ze steeds pijnlijker. Gisteravond was het echt superpijnlijk (moet echt puffen) en hielden ze wel en minuut tot 1,5 minuut aan. Vooral in mijn onderbuik doet het pijn. ook buiten de krampen om doet mijn onderbuik pijn, vooral bij naar voren buigen en rechtop zitten (alsof het beurs is).
    De voorweeën zijn het heftigst als ik op een zij lig :(
    Vannacht werd ik er ook wakker van en heb 2 uren ervan wakker gelegen....toen is het genoeg gezakt om weer te doezelen.
    Douchen helpt naar mijn idee niet, wordt namelijk niet minder alleen draaglijker.

Zijn dit wel oefenweeën of zijn het echte die niet door willen zetten?

Oh en bestaat er ook zoiets als een oefenweeënstorm? Soms kwam het zo snel op elkaar (1-3 minuten)

Alvast bedankt :D

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sweetpee,

je hebt inderdaad flink last van voorweeen. Het zijn de weeen die zorgen voor het verstrijken (kleiner worden) van de baarmoedermond en dat is dus prima. Vaak zie je inderdaad dat wanneer je er echt zoveel last vna hebt dat het gaat doorzetten binnen korte tijd, maar het ellendige is alleen dat het ook wel even kan duren voordat het echt doorzet. Sommige vrouwen hebben dit echt dagen achter elkaar en dat is heel vermoeiend. Je moet alleen oppassen dat je geen valse start hebt. zoals we dat noemen. Soms denken mensen al dat ze aan het bevallen zijn, terwijl het 'echte' werk nog moet komen. Heel goed dat je de douche hebt geprobeerd en neem een lekkere warme kruik tegen je buik als je ze weer hebt. Waneer je twijfelt kun je ook de vk even bellen of ze komt kijken of of ze in ieder geval advies heeft voor je. En als het echt nog dagen duurt, kun je best eens vragen of je een slaappilletje mag, slaap je tenminste beter voordat je aan de bak moet.
    Ben je morgen nog niet bevallen, breng even je urine naar de huisarts voor de zekerheid. Soms zie je wel dat een flinke blaasontsteking dit rommelen veroorzaakt zonder dat je dat in de gaten hebt...!

Veel succes en ik hoop voor je dat het of doorzet of minder wordt zodat je je energie kunt sparen voor de bevalling.

Groetjes Brigitte

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Bedankt voor het snelle antwoord :D

Share This Page