Prenatale vitamines ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mama van daan, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Hallo,

Binnen 2 weken mag ik na 5 jaar mijn mirena laten verwijderen:D!
    Ben reeds begonnen met Folavit 4.0 mg(omdat ik medicatie neem Keppra/Frisum,tegen epilepsie).
    Tis maar miniem qua dosis hoor zelfs minder als de therapeutische dosis(die sit tss de 10-37 en ik heb maar 5.3 in mijn bloed,in maart laten checken!).
    Nu was mijn vraag of ik best ook al start met prenatale vitamines(omnibionta pronatal?)!?

En vraag 2:
    Bij mijn zoon op 32 weken bevallen,nadat water op 31wkn6dagen gebroken was!
    Verder niks van reden gevonden,buiten het feit dat ik op die weken al 22 kg bijgekomen was!
    Is er bij een 2e zwangerschap nu meer kans op een vroeggeboorte?
    En waar moet ik specifiek op letten als ik positief test ?

Groeten en alvast bedank!

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Een beetje afhankelijk van je voeding kun je deze eventueel aanvullen met een multivitamine. Dit is geen landelijk advies (foliumzuur gebruiken wel). Dus kijk even vooral naar je voedingspatroon. Voor meer informatie over een gezond voedingspatroon kun je kijken op de volgende link:
    Schijf | Voedingscentrum

We gaan er vanuit dat wanneer de vliezen te vroeg breken dit een 'toevalstreffer' is. Wanneer je begonnen zou zijn met weeën zou je wel een verhoogd risico hebben.

Let na een positieve test op je voeding. Zoals je waarschijnlijk al weet zijn er een aantal voedingsmiddelen die je beter kunt vermijden wanneer je zwanger bent:
    Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum

Vermijd verder roken, alcohol, drugs. Ook passief meeroken is schadelijk. Wanneer je medicijnen gebruikt lees dan altijd even de bijsluiter of het medicament is toegestaan tijdens de zwangerschap of neem contact op met je huisarts of apotheek. Dit zijn de belangrijkste zaken om op te letten.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina