Bewegen/sporten na terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boannan, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Als ik deze week ongesteld word start ik met mijn eerste IVF behandeling. Super spannend.

Afgelopen half jaar ben ik bijna elke dag anderhalf uur stevig wezen wandelen (6km/u) of flink doorfietsen en ik vraag me af of ik dat na terugplaatsing ook kan doen.

Rationeel natuurlijk wel. Dat zegt de arts ook dat je in principe gewoon alles mag doen net als dat je op de natuurlijke manier zwanger wordt. Maar emotioneel gezien vind ik het lastig. Dit voelt een beetje als onze laatste kans (beide inmiddels 40) en mijn gevoel zegt dat ik heel rustig aan moet doen. Slaat natuurlijk nergens op. Hoe was dat voor jullie? Gingen jullie gewoon sporten in die 2 wachtweken?

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Zelf denk ik dat je dagelijkse bezigheden gewoon voortzetten het fijnste is voor de afleiding. Naar mijn idee hebben activiteiten geen invloed op het teruggeplaatste embryo, het deelt/groeit en nestelt zich in of niet.
    Helaas had ik alle keren zelf nog veel last van de zware puncties (veel follikels) dus werd het bankhangen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De gyn zei dat ik alles mocht doen, zelfs bungyjumpen bij wijze van. Ik voelde me er echter niet goed bij en deed het rustig aan. Zodat ik er puur voor mijn eigen gevoel alles aan gedaan had. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Succes!

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg hetzelfde advies. "Gewoon"doen wat je anders ook doet.
    Maar toch, voor m'n eigen rust sla ik de bootcamp lesjes over na een tp. (Blijf wel hardlopen)
    Volg je gevoel
    Succes

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #5 Sikki, 26 aug 2014
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
    Lastig he.
    Voorop staat dat je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Dat zegt mijn arts ook altijd.
    Je mentale welzijn draagt net zo'n groot deel bij als je fysieke welzijn.

Zelf heb ik al best wat terugplaatsingen gehad (15 transfers, 1 dochter en 2 vroege miskramen) en ik heb het idee dat ik juist zwanger ben geweest van de terugplaatsingen waarna ik druk in de weer was en zelfs af en toe lekker een wijntje nam.

Bewegen (en een wijntje ;):D) draagt bij aan een goede doorbloeding en lijkt mij ook gunstig voor de innesteling.
    Zelf ben ik nu ook flink fanatiek aan het sporten en ben van plan dit lekker te blijven doen, wanneer er hopelijk weer een terugplaatsing zal zijn.

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ahhhh dat wijntje! Dat doe ik dus fout! 😃

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Alcohol werd juist wel afgeraden door mijn arts.

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Grappig, door al mijn artsen niet.
    Zowel in NL als in Duitsland als in Belgie.

Maar nogmaals, iedereen moet vooral doen waar die zich zelf goed bij voelt.

Anja, ik zie dat jij nu ook naar Gent gaat.
    Ik hoop dat het bij jou net zoveel geluk mag brengen als het mij 2 jaar geleden heeft gebracht!

9. Kajsa

Kajsa Actief lid

15 apr 2014
    119
    0
    0
    De terugplaatsing is 3 dagen na de punctie. Je mag 5 dagen tot na de punctie niet sporten. Daarna geen probleem.

Ik loop 1 a 2x per week hard. Ik ben nu ruim 17 weken zwanger vanuit IVF-ICSI. Het moet natuurlijk wel goed voelen en ik doe rustig aan.

Deel Deze Pagina