voor het eerst onderzoeken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Janan, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    hallo,
    ik ben inmiddels 14 maand bezig zwanger te worden en nog niet gelukt. Nu heb ik in juni contact opgenomen met de huisarts. Eerst moest mijn man onderzocht worden, maar ze konden er nog niet veel van zeggen. Nu hebben we pas in september voor het eerst een afspraak staan. ik vind dit sowieso erg lang duren, maarja, het zij zo. Zou iemand met mij ervaringen uit willen wisselen hoe het allemaal in zijn werk gaat? Ik hoor het graag.

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Janan,

Helaas welkom hier.
    Bij iedereen die in de MMM zit verloopt het anders. Meestal krijgen idd je man als jou verschillende onderzoeken. Soms krijgen de MMM-ers deze onderzoeken voorafgaand aan het hele traject en anderen krijgen dit tussendoor.
    Ze zullen waarschijnlijk gaan kijken hoe jouw cyclus eruit ziet. Groeien jouw follikels uit zichzelf, krijg je een eisprong. Is jouw cyclus regelmatig of heb je misschien een erg onregelmatige cyclus waardoor je hormonen moet gaan gebruiken.
    Ik zelf heb ook een HSG gekregen om te zien of mijn eileiders doorgankelijk zijn.

Een samenlevingstest hebben we ook gehad. Dan gaan ze kijken of het zaad van jouw man overleeft in jouw baarmoederslijm.
    Maar ja het loopt bij iedereen weer anders. Ik hoop dat je al deze onderzoeken niet hoeft te doen en dat het gewoon lekker snel raak is bij jullie.

Veel succes

Liefs Nikkie

3. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    dag janan

wij zijn nu zelf ook veertien maanden bezig. toen we zes maanden bezig waren ben ik naar de ha gestapt omdat ik (schaam-schaam) toen al ongeduldig werd. de ha liet het zaad van mn man testen (was ok) en mij stuurde hij naar de gyn. daar kreeg ik een uitstrijkje, een inwendig onderzoek en een inwendige echo (stelt niks voor - maak je geen zorgen) en daaruit bleek ook dat alles ok was. we werden naar huis gestuurd met de boodschap dat we nog een half jaar zo verder moesten proberen en dat het vast wel in orde kwam. na een hele lange cyclus ben ik dan begonnen met clomid (50 mg) en pregnyl (10 000E). ik ben nu wel heel regelmatig, maar het gewenste resultaat is tot nu toe uitgebleven ...

heel veel succes!

groetjes
    mirza

4. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hey iedereen.

Hier nog iemand, ik wil ook naar de huisarts gaan, na 23 maanden geheel geen anticonceptie, ben ik ook heel erg gaan twijfelen.

We hebben wel al met al een half jaar, stress in relatie enz, geen moeite gedaan. Maar dat is onderhand ook al langer dan een jaar geleden. Dus ik ben gewoon onderhand heel bang aan het worden dat er gewoon iets mis moet zijn,

Ik heb alleen geen idee hoe ik mij er moet op voorbereiden, wat er gevraagd allemaal gaat worden.Zijn er dingen die ik mee moet nemen? Wat kan er allemaal worden gevraagd? En ik vind het daarbij ook gewoon heel eng.

Is het ook niet direct verstandiger om gelijk door te gaan naar de gyn, of kan een huisarts ook veel betekenen?

Liefs Marieke

5. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hoi,

Wij zijn begonnen met een zaatest en een chlamdia test (bloed geprikt). Ik heb geen chlamidia en zaadtest was in eerste instantie slecht (volgens h.a.) maar fert. arts vond het geen reden tot paniek, hier kan ik wel zwanger mee worden :(
    Nu gaan we voor de samenlevingstest en slijm weghalen en endometriose wordt bekeken.
    Wat daarop volgt weten we nog niet.

Veel succes!

Liefs Dib

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Janan,

Ook ik zit net in de MM. Wij zijn nu precies 24 maanden bezig zonder resultaat. Vorig jaar heeft mijn man 2 keer een zaadonderzoek laten doen met 2x keer het resultaat. Hij heeft 'lui' zaad, minder beweeglijk dus. Maar omdat de hoeveelheid zoveel was zouden we zelf ook spontaan zwanger moeten kunnen worden. Helaas niet dus.

Ik denk dat als jullie in september gaan jouw man zowizo minimaal 2 x een zaadtest krijgt en dat jij een inwendig onderzoek krijgt. Dan gaat de gyn met een soort staaf naar binnen om naar je baarmoeder te kijken en naar je eileiders. Het is zinnig om dit onderzoekje te doen nabij je vruchtbare dagen omdat ze dan kan zien of je eitje al groot genoeg is.
    Misschien zal ze ook een uitstrijkje doen bij je.
    Maar zoals Nikkie al zei het verschilt heel erg per ziekenhuis.

Mariekje, je hoeft niks mee te nemen. De gyn heeft een vragenlijst die ze met jullie doorneemt en ze zal waarschijnlijk een paar onderzoekjes doen zoals de baarmoederecho enzo. Het valt allemaal erg mee hoor, maar het is wel erg spannend natuurlijk. En daarna volgt de rest vanzelf.

Ik heb wel een tip voor jullie. Probeer zelf van te voren zoveel mogelijk te lezen over iui en andere behandelingen zodat jullie heel goed weten wat nou allemaal de bedoeling is.

Veel succes.

Grt Vanilia

7. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    ook hier zitten we aan het begin van de mmm
    we zijn in 26 juni naar de gyn
    30juni zaad ingeleverd 3 juli samenlevingstest en uitslag zaad helaas was het zaad onderzoek slecht
    14 augustus mogen we alles weer opnieuw doen en word mijn man verder onderzocht en zijn we dan 2 en een half jaar verder al is het allemaal best moeilijk we blijven positief

succes

gr maria

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Na 9 maanden zelf proberen en maar 3 x ongesteld te zijn geweest ben ik naar de huisarts gestapt: die heeft mij en mijn man gelijk doorverwezen( wat ik wel heel fijn vond zo snel!)

Mijn man heeft alleen zaadonderzoek gehad: was oke

Ik heb de volgende onderzoeken gehad ( april 2008) de eerste keer:inwendig onderzoek met echo, uitstrijkje en bloedonderzoek op allerlei hormonen, geslachtsziekten etc, en ook nog urine-onderzoek op chlamydia

Bij mij werd met de inwendige echo al geconstateerd dat ik PCO had en dat er hormoon aan te pas moest komen ( clomid), in de eerste cyclus met hormoon hebben ze om de anderste dag echo's gemaakt ( inwendig) om te zien of er een eitje aan het rijpen was, en tussendoor hebben we nog een samenlevingstest gehad( gaan ze kijken of het zaad in jouw baarmoederslijm overleeft) en dat was ook prima in orde, ook was er meteen resultaat zie onderschrift!

Ik wens jullie veel succes! En dat de MMM maar net zo kort mag duren als bij ons!

9. macy

macy Lid

19 jul 2008
    22
    0
    0
    wij zijn ook ongeveer 2 jaar bezig.
    2x zaadonderzoek, was goed.
    ik een inwendig onderzoek naar eileiders( is een naam voor, weet ik ff niet meer, dan spuiten ze een vloeistof in je eileiders en maken er een foto van), dat was ook goed.

verder ben ik met 50 mg clomid begonnen
    toen 100 mg en nu 150 mg.

Hoe gaat dat in z;n werk:
    Als ik ongesteld word is het dag 1. Clomid slik ik van dag 3 tot en met 7.
    altijd op dag 13 krijg ik een inwendig onderzoek om te kijken of er goede follikels zijn. Dan geeft de gyn ook aan wanneer er een eisprong te verwachten is en wanneer we moeten klussen. Meestal tussen dag 17 en 19. Dan moet ik meestal rond dag 21 bloed prikken om te controleren of er een eisprong is geweest. En dan begint het wachten totdat je óf weer opnieuw mag beginnen óf zwanger bent.

Die inwendige onderzoeken stellen niets voor. Het bloed prikken ook niet.
    En van clomid heb ik alleen warmte-opwellingen. Ik vind zelf met name de wachtperiode altijd zenuwslopend. Verder lees je veel goede resultaten op deze site dus dat schept hoop. Misschien is bij jou wel een klein hulpmiddeltje voldoende. Je went er snel aan, en die MM valt best mee hoor.

trouwens, ik ben wel onder behandeling in een Belgisch zkh dus dat kan wat afwijken van de NL procedure.

10. macy

macy Lid

19 jul 2008
    22
    0
    0
    trouwens dat inwendig onderzoek naar die eileiders ( heet trouwens Baarmoederröntgenfoto ,HSG ofwel hystero-salpingogram)vond ik wel extreem pijnlijk en ben toen ook helemaal out gegaan van de pijn. Het schijnt ook niet ongebruikelijk te zijn om daarvoor een verdoving te krijgen...
    Had ik wel eerder willen weten.

Maar niet verwarren met een gewoon inwendig onderzoek he! dat stelt echt niks voor.

Kijk maar eens op http://www.freya.nl/web_folders/folder2.php
    voor meer info.

Deel Deze Pagina