1ste iui moest ik 2 min blijven liggen. 2de keer 5 min en de 3de 10 min. Heel verschillend dus. Had wel 3 verschillende arten hoor. Ik heb bij de 3de keer wel gevraagd of het nou echt helpt om je benen in de lucht te doen maar hij zei van niet.
Meiden heel toevallig maar had vandaag mijn 2e IUI en de arts zei: Weer 10 min blijven liggen hoor want het is nu bewezen...... joseetje: ik heb nog niet gemerkt dat het er uit loopt. gr vruchtje
Haha, nou dat is komisch Vruchtje. Volgens mij zeggen de artsen ook alleen maar wat ze denken. Ik denk dat iedereen op z'n gevoel moet afgaan. Dus als je wilt opstaan gewoon opstaan en als je wilt blijven liggen, lekker blijven liggen ook al moet je weg -Rach - Heb je nu tenminste een goed excuus 'ja maar, het is bewezen dus ik ga nergens heen!'. Groetjes Vanilia
SRB, wat goed dat je dat hier even komt melden. Ik ben elke keer weer verbaasd en soms kwaad over hoeveel onduidelijkheden er nog zijn en hoeveel controverses er nog zijn binnen het vak. Zo heb ik artikelen gelezen over de tijdsduur tussen zaad opwekking en de inseminatie en dat daar niet veel tijd tussen mag zitten, maar bij ons zit daar rustig 5 uur tussen, puur om logistieke redenen en daar werd ik toch elke keer zo boos van. Volgens heel veel onderzoek maakt dat wel degelijk uit. Echt, als je wetenschappelijke literatuur gaat lezen over IUI dan vraag je je af en toe af waarom protocollen niet verbeterd worden, maar ja, wie ben ik om dat soort onderzoek op zijn waarde te kunnen schatten... Goed van jouw gyn dat hij deze info gewoon eerlijk met je deelt. En ook die van Vruchtje.
Ik moest ook meteen uit de stoel. En vroeg: loopt het er dan niet uit? Nee hoor, zei de gyn, het is al voorbij de baarmoedermond, dus het kan er niet uitlopen. Bij mij was het ook meteen de eerste keer raak. Ik was denk ik ook liever nog even blijven liggen, maar ze willen altijd snel weer verder volgens mij en tijd is geld....
Tja, mijn tijd is ook kostbaar en als ze mij bij mijn afspraak gerust 45 min. laten wachten omdat ze 'uitloop' hebben komen ze er ook vanaf met 'sorry'...
Ik heb vandaag ook mijn 1e IUI gehad voor een 3de kindje en ook nu weer (net als bij al mijn andere pogingen voor de 1e 2 kinderen) ben ik gelijk opgestaan. Ik heb 2 schatten van kinderen die bewijzen dat blijven liggen niet (altijd) nodig is. Het zaad wordt direct in de baarmoeder gespoten waarna deze zich weer sluiten en het zaad blijft zitten. Hetgene wat er uitloopt is vaak het glijmiddel dat ze op de eendenbek smeren. Bij vrijen blijft het zaad voor de baarmoeder zitten waardoor er altijd weer veel uitloopt.
Afgelopen vrijdag onze 2e iui gehad, en nu moest ik 10 min blijven liggen. De eerste keer hebben ze daar niets over gezegt en ben ik gelijk opgestaan. ( Ik was toen ook de laatste van de dag, en al er tussengepropt dus het kan zijn dat ze graag weg wilden) Was nu wel weer een andere arts.
Ik moet ook 15 minuten blijven liggen. Ze gaven bij mij ook aan dat het nog officieel bewezen is, maar dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Gewoon vragen meiden. Het is toch ook wel logisch om even te blijven liggen, als is het alleen al om bij te komen van alles.
maar wat als ze nou zeggen dat je niet kunt blijven liggen? nog meer patienten na je? mag je dat eisen dat je blijft liggen.. dat lijkt me zo lastig... gr jose
toen wij in Zaandam IUI onder gingen moest ik ook 15min blijven liggen...........helaas waren deze behandelingen zonder succes. Nu zijn we in het VU met IUI begonnen. Hier hoef ik niet 15min te blijven liggen. Ze spijten de "zwemmers" bijna in je eilijder in en de weg terug is erg lang en volgens hun is er geen enkel bewijs dat 15min blijven liggen extra slaag kansen geeft. De sperma cellen zijn gemaakt om een enorm stuk te zwemmen en kunnen dit ook............ze hebben immers de sterkste gebruikt om te insemineren dus als ze een stukje naar beneden zakken is dit alleen maar goed voor hun ego en zullen ze beter hun best voor je doen..... Blijven liggen kan natuurlijk helemaal geen kwaat, maar dat zelfde geld voor het direct opstaan.
Toch vind ik het een prettig idee om te blijven liggen. Je voelt het immers bijna altijd lopen als je weer omhoog komt (ik dan). Jose, is een moeilijk geval. Bij ons in het zh, trekken ze er iets meer tijd voor uit, nadeel is dat ze dan in totaal een aantal iui´s minder kunnen doen op een dag en ze hebben een extra kamer waar ze mee kunnen switchen. Je kan het altijd vragen.
ik mocht ook gewoon even blijven liggen. maar bij ons gebruiken ze trouwens ook geen latex handschoenen omdat ervan gezegd wordt dat dat het zaad aan kan tasten. vond dat wel heel attent!
Ik moest direct weer omhoog en aankleden. Kon niet teruglopen zijn de vrouw die de behandeling deed. Heb ook niks gevoeld dat het terugliep of zo. Ben bij de 2e iui zwanger geraakt.