ik werk op basis van 0 uren contract,weet iemand of je nu gewoon recht hebt op verlof en of je betaald krijgt tijdens je verlof? ik werk in principe altijd standaard op dinsdag en donderdag en vrijdag.af en toe weekend. ik hoor jullie graag
ze kijken dan naar de uren die je gewerkt hebt 3 maanden voor je verlof. Dus als je dan die uren gewerkt hebt, krijg je dat bedrag mee. Het is trouwens volgens mij ook zo, dat als je een bepaalde tijd (een jaar?) vaste uren werkt op vaste dagen, dat je daar dan ook rechten aan kunt ontlenen... Hoe het precies zit weet ik niet maar dat zou je misschien uit kunnen zoeken. Volgens mij gaat het dan wel over een periode van een jaar ofzo hoor.
Volgens mij krijg je je verlof niet betaald Bij ons bedrijf is het namelijk zo dat de mensen met een 0 uren contract hun vakantie geld enzo bij hun salaris hebben zitten en als ze dus vakantie nemen niet betaald krijgen.. Want eigenlijk ben je een oproep kracht... Zeker weten hoe het met verlof zit weet ik niet... Even goed na vragen als ik jou was straks zit je zonder geld..!!
Haai, Ik ben sinds 4 weken met verlof en heb ook een 0-uren contract. Je hebt recht op verlof en mag zelf kiezen of je het 4 of 6 weken van te voren in wilt laten gaan. En je krijgt een zwangerschapsuitkering via het UWV, mij is verteld dat ze dan kijken naar het aantal uren dat je de laatste maand hebt gewerkt en op basis hiervan een uitkering toegewezen krijgt. Meer is te vinden op de site van het uwv (en eventueel ook in het onderdeel zwangerschap en werk!) (die termijn van 3 maanden is als je bijvoorbeeld ziek wordt door de zwangerschap en eerst nog in de ziektewet beland, volgens de telefoniste die ik aan de lijn had van het UWV) vorige week brief gekregen over de hoogte van de uitkering (manager had alles veels te laat ingeleverd bij PZ) en de eerste betaling al binnen... het is mij super meegevallen
Jij spreekt nu over vakantie. Zwangerschapsverlof is een compleet andere regeling. TS: je krijgt wel normaal je zwangerschapsverlof doorbetaald hoor.