Oke, ik ben er nu klaar mee. Moet ik iets met deze klachten of niet? Ik houd sinds de kerst vocht vast, ik krijg na een tijdje lopen en staan mijn laarzen niet meer dicht. Ze gaan ook steeds strakker zitten in de loop van de dag. Ik ga al steeds vaker liggen of zitten met mijn benen omhoog. Mijn trouwring durf ik niet meer om te doen. Verder heb ik het gevoel dat er teveel druk op mijn hoofd staat, tranende ogen, hoofdpijn, oorsuizen. Ik zorg dat ik voldoende drink (rooibosthee, water, limonade). En ik probeer niet zoveel zout binnen te krijgen Verder merk ik dat ik moeilijk stil kan zitten en al helemaal niet kan liggen. Gisteren had ik ook nog eens dat ik door mijn linkerbeen heenzakte, voelde een beetje alsof er iets bekneld zat. Dit was vandaag weer over gek genoeg. Oh, en ik heb steeds tintelingen in mijn armen en handen. Ik heb woensdagmiddag sowieso een afspraak bij de verloskundige, zal ik die gewoon afwachten? Het is namelijk niet zo dat ik niet meer functioneer door mijn klachtjes ofzo.
Ik zou z.s.m. je vk bellen, veel vocht vasthouden, tintelingen en hoofdpijn kunnen symptomen zijn van zwangerschapsvergiftiging/hellp. Niet om je bang te maken, waarschijnlijk hoort het er gewoon bij, maar voor de zekerheid zou ik het laten checken.
Wat snoop al zegt. Verlos bellen. Morgenvroeg meteen. Het kan ook te hoge bloeddruk zijn. Maar ik zou het wel serieus nemen en alles laten testen. Bloeddruk meten, urine controleren en bloed prikken. Dit hebben ze bij mij ook gedaan om dingen uit te sluiten. Bij mij was het alleen een verhoogde bloeddruk. Veel te hoge bloeddruk kan wel schadelijk zijn voor je kindje.
Sowieso vk bellen. De tintelingen en het door je been zakken komen waarschijnlijk ook door het vocht vasthouden. Het kan vanalles zijn, maar met deze symptomen moet je zsm zwangerschapsvergiftiging laten uitsluiten. Ook bij een bloeddruk binnen de marges kun je toch PE hebben overigens, dus zorg dat ze je urine ook controleren op eiwitten, zeker als je bloeddruk maar net in de marges valt!
Alles is gelukkig oke, mijn bloeddruk is prima en er zitten geen eiwitten in mijn urine. Wel is mijn ijzer een beetje aan de lage kant. Gewoon hoofdpijn dus. Pfieuw...