Baby ligt overdwars

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamavanThiemo, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik ben nu 34 weken zwanger en ons kleintje ligt overdwars. Ze ligt met haar hoofdje onder mijn rechter borst en haar billen liggen links onderin. Haar armen en voeten liggen in mn bekken. Ze kan op deze manier onmogelijk indalen laat staan geboren worden. Volgende week moet ik terug om te kijken hoe ze ligt en aan de hand daarvan moeten stappen worden ondernomen want als mijn vliezen nu zouden breken in deze positie zou de navelstreng verzakken en naar buiten komen. Als dit gebeurd moet ik direct gaan liggen en per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd worden. Maar goed dat is in het ergste geval.

Ze kunnen draaipoging doen en anders keizersnede. Wie heeft er ervaring met dwarsliggers? Het is dus geen stuitligging.

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Mijn BM was enorm dus zl lag dwars tot de geboorte. Zoveel ruimte om te duikelen... het hangt er geloof ik vanaf hoe ze dwars liggen en vanwege grote bm en tweede zwangerschap was het hier niet zo'n ding plus ik moest toch in het zh bevallen.
    Een uur voor de uitdrijving ging zl keurig in positie:D

3. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik heb geen grote baarmoeder dan normaal dus word nu streng in de gaten gehouden. Ik heb amper lucht als ik zit omdat haar koppie op mn longen drukt. Doet ook zeer dus probeer veel te liggen.
    Hoop dat ze zelf draait maar heb er hard hoofd in...

4. Alayna

Alayna Actief lid

25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik had ook een dwarsliggertje en ik herken de last ;) inderdaad pijn en benauwd ook vooral. Aan mijn ervaring heb je alleen helaas niets omdat bij mij de oorzaak waarschijnlijk was omdat mijn placenta voor de uitgang lag en er daardoor natuurlijk geen plek was voor haar hoofd.
    Wel heb ik natuurlijk het een en ander opgezocht en mij viel op dat het meestal een oorzaak heeft waarom ze zo liggen. Een dwarsligger bij de bevalling (dus echt op het moment dat alles begint) komt zeer weinig voor. Hebben ze niet gekeken waarom ze dwars ligt? Veel vruchtwater misschien? Want als er wel een oorzaak is is draaien natuurlijk onbegonnen werk.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij mij lag 1 hoofdligging en de ander dwars (al vanaf week 15) maar omdat het een tweeling is konden ze nummer twee draaien nadat 1 eruit was.

Ik zou zelf kiezen voor een draaipoging. Je kunt ook moxa therapie of de oefeningen van spinning babies proberen maar ik weet niet in hoeverre die effectief bewezen zijn..

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onze dwarsligger wilde met 32 weken al komen. Gelukkig binnen kunnen houden door 100% bedrust, tot 33,6 dagen. De dwarsligging had een rede; de placenta en het begin van de navelstreng lagen voor de bmm. Een draaipoging had onze man nooit overleefd. De bevalling werd een spoedkeizersnede en onze zoon is er aan zijn voeten uitgetrokken ;)

Deel Deze Pagina