Goedemorgen, ik ben drie weken geleden bevallen van een dochter, heb een goede bevalling gehad. Maar heb een paar hechtingen in mijn schaamlip, mou zeiden ze dat die wel oplosten, maar hoe lang duurt dat, soms voel ik ze en is niet echt pijnlijk maar toch vervelend. wie herkent dit of heeft tips.
oplosbare hechtingen kan tot 6 weken. Veel bekkenbodemspieren oefenen helpt wel en calendulan zalf van VSM opsmeren maar de wond mag niet open zijn.
als de wond netjes dicht is en de vlos kan er bij, kun je ook vragen of ze ze eruit haalt? Dat heeft ze hier ook gedaan.
bij mij zijn de hechtingen na 5dagen doorgeknipt. ze kon ze er niet uithalen omdat ze te diep zaten (inwendig), maar alleen het doorknippen luchtte al een stuk op. ik geloof dat ik na 7weken het laaste knoopje gevonden heb (op wc papiertje). als ik jou was zou ik het gewoon ff vragen aan je vk. die kan je bellen tot 6weken na je bevalling, daarna neemt je ha het over. liefs doris
Bij mij waren ze na een week of 5 weg. Dus zolang je er geen last van hebt zou ik ze gewoon laten zitten denk ik, over een paar weekjes zijn ze wel weg.