Hoi, Toen ik mijn dochter borstvoeding gaf had ik aan 1 borst een hele vlakke tepel waardoor het aanleggen heel lastig ging en ik een hele grote kloof kreeg die niet meer wilde genezen. Ik ben toen helaas na 7 weken gestopt met borstvoeding. Nu vraag ik me af of ik preventief iets kan doen tegen die vlakke tepel zodat het voeden deze keer beter gaat. Ik hoop dat jullie misschien tips of adviezen voor mij hebben. Groetjes Humava
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Soms gaat het de tweede keer beter. Ik zou van te voren even bellen met een lactatiekundige bij jou in de buurt die je kan begeleiden wanneer je kindje geboren is. Je kunt heel goed al voor je bevalling kijken met wie je in jouw regio een klik hebt en vertrouwen dat je goed begeleid zult worden. Misschien kun je al afspreken dat ze op dag 2 en 4 langskomt voor een vast bedrag. Zo ben je er zeker van dat je vanaf het begin goed geholpen zult worden en dat je niet vanuit de situatie waar je al een kloof hebt pas de boel probeert op te lossen. Los daarvan is het kijken wat dit kindje doet: hoe handig het aan hapt en hoeveel borstweefsel het in het mondje krijgt. Verder kun je overwegen een tepelvormer in te zetten. de schelpen en vormers voor in je beha tijdens zwangerschap hebben geen bewezen effecten, je zou ook eens kunnen kijken naar de lansinoh latch assist. (even googelen: je kunt hem online, maar ook bij mij bestellen) Veel succes!