Blijf s'ochtends stuwing houden....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door , 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Sinds enkele weken slaapt mijn dochtertje s'nachts door. De laatste voeding krijgt ze tussen 22 en 23 uur en de eerste tussen 6 en 7 uur.
    Gaat hartstikke goed, ik geniet steeds meer van onze voedingsmomenten nu de borstvoeding lekker loopt na alle strubbelingen in het begin.
    De hyperlactatie speelt momenteel ook geen rol meer, gelukkig.
    Het enige waar ik nog een beetje mee zit is dat ik standaard wakker word met overvolle, keiharde, gestuwde borsten die gewoon op knappen staan. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dat ondertussen wel al over zou moeten zijn. Of moet ik er rekening mee houden dat dit gewoon blijft, iedere dag, omdat er zolang tussen de laatste en eerste voeding zit?

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben al iets verder en heb het nog steeds.
    Ook geen idee waaron de een er wel lats van heeft en de ander niet. Soms gaat het goed maar andere keren wordt ik toch echt wakker van een natte deken of onderlaken.

Britt

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarschijnlijk (tenminste dat denk ik) drinkt de kleine meer en je borsten maken melk aan naar hetgeen de kleine drinkt..als er dan de nacht tussen zit, kunnen je borsten idd 'sochtends op "klappen" staan, doordat ze zich "gevuld" hebben naar de behoefte van je kleine...

daar kun je volgens mij weinig tot niets aan doen?

gr.smoekie

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan, als je wil, dan gaan kolven om zo een voorraadje op te bouwen in de vriezer. Ik doe dat 's avonds rond een uur of 10, Eva krijgt rond 7 uur de laatste voeding en slaapt dan tot ong. 1 uur. Dus zo hou ik het schema van om de 3 uur in stand. 's Nachts komt ze om de 4 a 5 uur, dan kolf ik niet.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Op het moment dat je kindje drinkt, wordt er meteen weer melk aangemaakt.
    Je lichaam is 's nachts in rust, en als je kindje dan door slaapt , raken je melkkanalen steeds voller.
    Naar verloop van tijd wordt dit echt wel minder, meestal is dit naar een maand of 3-4.
    Bij sommige vrouwen duurt het langer.

Je zou 's ochtends na de 1e voeding, de borst leeg kunnen kolven.

6. Niet meer actief

Mijn vriezer puilt eerder uit dan dat er te weinig melk op voorraad in zit :D
    Ik kolf nu na de eerste voeding mijn borsten verder leeg, anders heb ik dus nog steeds stuwing.
    En s'nachts gaan kolven zie ik toch echt niet zitten.
    Gek hoor, dat de een hier wel last van heeft en de ander niet.
    Ken zat meiden die wel 10 tot 12 uur tussen voedingen hebben zitten in de nacht en die hebben helemaal nergens last van. En bij mij zou 7 tot 8 uur al veel te lang zijn?

Nou, zitten nu bijna op 4 maanden, dus ik hoop inderdaad dat het dan minder wordt Jingels!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoop het ook voor je hoor, bij mij werd het eigenlijk na 4-4,5 maand minder. Nog even doorbijten ;)

8. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou niet méér gaan kolven als je de voorraad niet nodig hebt. Hoogstens een beetje om de ergste stuwing eraf te halen.
    Want door te kolven, stimuleer je je borsten steeds om weer nieuwe melk aan te maken... en dat wil je juist niet rond dat moment ;)
    Wellicht kun je je vraag nog een keer stellen op www.borstvoedingsforum.nl
    Succes!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je de voorraad niet nodig hebt, zou ik ook niet teveel kolven inderdaad ;). Ik vind een beetje stuwing wel lekker, dat kolft lekker en ik wil nog wel wat extra voorraad!

10. Niet meer actief

Ik beperk het kolven inderdaad zoveel mogelijk, omdat de hyperlactatie anders weer met me aan de haal gaat.

Snoopy, stuwing wel lekker? :confused:
    Volgens mij ben je niet lekker ;)
    Voor extra voorraad klop je hier maar aan hoor :)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eh ja, sorry :oops: ;). Heb er nooit zo'n last van... in de kraamweek was het wel erg extreem, maar ik had meer last van mijn borsten omdat ze in de weg zaten dan dat het pijn deed ;). Zat eventjes aan cup G denk ik, leken wel meloenen, voor mijn gevoel kwamen ze tot aan mijn kin en ik kon niet meer normaal mijn armen bewegen omdat mijn borsten aan de zijkant uitstaken.

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Indigo, het wordt het echt minder hoor! ff volhouden.....
    alhoewel ik laatst een periode had van weer stuwing en lekken s nachts... en dat is toch wel erg vreemd vond ik als je zo lang al bv geeft ;) maar goed, tis nu weer normaal zeg maar......

Deel Deze Pagina