Ik geef alweer bijna 8 mnd bv Sinds ons mannetje 6,5 mnd is slaapt hij ;s nachts door. Hij liet toen heel snel de nachtvoeding en de late voeding eraf. Dronk laat en/of de nacht en toen ineens beide niet meer. Ik heb een tijdje de late voeding gekolfd om weer een beetje voorraad te hebben (had nix in de vriezer na een 4mnd dip) Sinds ik die late voeding niet meer afkolf en mannetje goed groente/potjes eet zit ik in de ochtend met megastuwing Ik heb weer lekkage en hij heeft genoeg aan 1 borst en drinkt die voor mijn gevoel niet eens leeg. Laat ik hem de 2e drinken dan spuugt hij in een grote golf melk uit (al meerder malen gebeurd) dus dat doe ik ook niet meer. Ik begin het nu een beetje zat te worden, ook al is het een luxeprobleem. Ik moest vd week gewoon eerder kolven op het werk (wat erg lastig gaat ivm werk) omdat ik echt pijn kreeg aan de kant die hij thuis niet had gedronken (en kolfde zomaar 190cc uit die ene borst en kon voor mijn gevoel nog meer kolven, maar flesje was vol) Het lijkt mij dat ik juist niet (extra) moet kolven, omdat dit de productie opkrikt. Maar ik ben zo bang voor een borstontsteking (heb ik al eentje gehad) dat ik dan toch maar weer afkolf. Had gehoopt dat mijn lijf de productie nu toch onderhand wel had aangepast aan het lange doorslapen en niet kolven laat in de avond. Sorry voor t lange verhaal Maar hoop dat iemand van jullie nog een tip heeft ?!
Nee geen tips hier wel hetzelfde verhaal. Mijn dochter drink om 21,30 uur voor de laatste keer en dan rond 6 uur 's ochends weer en ik heb altijd stuwing. Deze voedingstijden heeft ze al bijna 3 maanden, dus ook mijn lichaam zou er gewend aan moeten zijn.
misschien helpt het als je 's ochtends alleen even de druk er af kolft en die kolfsessie steeds iets later doet? Dus steeds iets meer opschuift? geen idee hoor...bij mij zakt het iedere keer iets meer af sinds mijn jongste doorslaapt..
hmm t blijft hier nog hezelfde. Ik laat hem nu alleen 1 borst drinken en kolf de 2e niet af (tenzij het pijn gaat doen) macdee: jij dus hetzelfde probleem? Hopelijk trekt het snel iets bij.
Ik lees hier ook aandachtig mee! Mijn zoontje heeft nu zijn eerste 2 nachten doorgeslapen en ook ik word dus wakker van de enorme stuwing! Deze ochtend ook weer alles nat. Is echt een heel pijnlijk gevoel. Natuurlijk slaapt mijn zoontje nog maar 2 nachten na elkaar door dus heeft mijn lichaam nog niet de kans gehad om zich aan te passen maar moesten er middeltjes zijn om die stuwing te verhelpen (zonder kolven want dit krikt inderdaad de productie op) hoor ik het ook graag. Vaak drinkt hij dan ook maar 1 borst leeg want als ik hem de 2de aanbied spuugt hij het ook weer uit maar dan zit je daar natuurlijk nog steeds met 1 borst die op knappen staat! Hopelijk zijn er hier gouden tips voor
sorry dames, maar ik vrees dat ik niet zo'n goed nieuws heb. mijn zoontje sliep al door toen hij 2 maanden oud was en ik heb nog steeds elke morgen stuwing. ik draag ook nog steeds compressen als ik ergens heen moet. is niet erg flatteus moet ik zeggen. en het vreemde is dat ik bijna niet meer kan kolven. eerst in 10 minuten een flesje vol, maar al een maand of 4 bijna niets. dan kolf ik 20 minuten en heb ik krap 50 ml
Ik heb hier altijd gekolfd voor ik naar het werk ging, ongeacht hoe laat ze 's morgens had gedronken. Zo ging ik altijd met lege borsten weg. Ik weet niet precies tot hoe lang, een jaar ofzo. Maar hier dronk ze vanaf 6 maanden weer 's nachts dus dan zaten ze niet zo vol. Als ze eerder erg vol zaten, kolfde ik de ander wel gewoon, had een hekel aan stuwing.
Lekker warme douche nemen voor het ontbijt en onder de warme douche je borsten een beetje zachtmasseren.
thanx voor de extra tips, heel fijn. t gaat al beter. mannetje drinkt soms ook weer 's avonds laat of in de nacht of komt eerder in de ochtend. (eet iets minder door doorkomende tandjes, kan ik hem heerlijk troosten met extra melk ) en zo regelt de natuur het toch weer vanzelf....