Totaal onvoorspelbare nachten? En ik lig wakker!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wij hebben ons meisje een beetje geprobeerd wat minder vaak wakker te laten worden om te drinken 's nachts. Dat heeft best succes gehad, van structureel elke 3-4 uur, wordt ze nu tussen 20:30 (slaaptijd) en 6 a 7:30u nog 1x wakker. Joepie!!! eindelijk iets meer slaap voor mij. Dit doet ze nu bijna 2 weken, dus ik begin er bijna in te geloven.

Alleen het voelt absoluut niet stabiel, het tijdstip van die nachtvoeding varieert nl tussen 0 en 4 uur! En het lijkt wel of het moment van de ochtendvoeding daar niet eens vanaf hangt, dus een kort eerste blok dan een langer tweede blok, en andersom.

En ik heb gisternacht nog van 1.15 tot 4u wakker gelegen, denkend: die wordt zo wakker, en ik kon gewoon niet slapen :(:(

Herkent iemand dit als een soort overgangsfase oid? Het kan ook nog aan de tandjes liggen die ze net heeft gekregen, dat ze meer wakker wordt van pijn als ze vroeg is, dan van honger? Herkennen jullie het wakker liggen toen je kindje langer ging slapen?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, het wakker liggen herken ik zeker. Heeft hier altijd wel weer een week of 2 nodig voor ik echt weer goed slaap.... Is denk ik wel normaal. Ik had echt erge angst om gewekt te worden als ik nét sliep... Met als gevolg dat ik niet kon slapen.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik heb zelf geen ervaring met een duidelijk ritme aangezien mijn dochter nog vaak voor een nachtvoeding komt.
    Maar ik zou als ik jou was proberen om het los te laten. Het is toch niet heel raar dat ze op een verschillend tijdstip komt? Ze zal de ene keer minder gedronken of meer honger hebben dan de andere keer.
    En zeker als ze maar één keer komt maakt het toch niet zo uit? Gewoon niet meer op de klok kijken. :)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dat dus! Echt letterlijk! Als je een klok hebt staan, doe die weg! Zet je alarm op je gsm en leg die een stukje van je weg ofzo. Zo ben ik het ook gaan doen en dat scheelt héél veel!

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hmm, ja dat is best een goed idee, maar tegelijk krijg ik een heel fijn gevoel als ik op de klok kijk en zie dat het al 2u is en ze slaapt nog lekker - en ik besef dat ik er al 3 a 4 uurtjes op heb zitten :):) Dat mis ik dan ook ;)

Vannacht heb ik bewust helemaal niet gekeken trouwens, omdat ik ineens weer 3x heb gevoed ofzo, geen idee waarom, zie je wel, zo "vast" is het allemaal nog niet :(.

Het wisselende tijdstip is voor mij wel vreemd, omdat het steeds heel vast was: elke 4 (of 3 of 2,5) uur, in verschillende periodes. Dus ik ben gewend dat ze gewoon wakker wordt als het eten verteerd is ofzo, en dat dat altijd ongeveer even lang duurt. Nu lijkt het juist geen relatie te hebben met het eten, veel gedronken is niet langer slapen.

Maar het komt dus vaker voor? Totaal onduidelijke momenten van wakker worden? Nog meer ervaringen?

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja hoor, hier zijn de nachten ook verschillend... Soms een nachtvoeding, soms niet, soms pas laat wakker (gister 9 uur!) en soms vroeg (vanochtend half 6) ach... t gaat zoals het gaat. Je kunt er niets aan doen.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hmm, nou dat wordt dan wennen idd!

Maar goed, beter volkomen onduidelijk en meestal maar 1x, dan structureel elke 3 uur hoor, ik voelde me de afgelopen weken echt wel wat uitgeruster :)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bij ons is het nu best voorspelbaar (maar er zijn uitzonderingen), maar in het begin kon het ook 1 uur zijn of 4.30 uur. Gewoon niet aan denken, ze komt als ze komt en tot die tijd slapen. En vooral niet gaan opzitten 'omdat ze zo kan komen'. Ik maak mijn dochter trouwens altijd wakker voor een late voeding voor ik zelf ga slapen. Dan weet ik zeker: die is de komende uren onder zeil. Ze drinkt niet altijd dan, maar 24 van de 25 keer wel! Anders gewoon weer in bed leggen.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier werkte dat juist niet. Als ik haar wakker maakte, werd ze veel vaker wakker 's nachts. Maargoed onze dochter ging pas met een maand of 5 tussen 21.00 en 22.00 naar bed en vanaf toen steeds ietsje vroeger. Voor die tijd lag ze er altijd pas tussen 22.30 en 23.00 in. Was een echt avondkindje.

Het zijn hier trouwens wel fases altijd. Soms fases dat ze vaste tijden heeft in haar ritme, en dan weer fases dat er geen touw aan vast te knopen is... En als je een fijn ritme te pakken hebt, is het weer anders voor je er erg in hebt... ;) Gelukkig slaapt ze nu vrij goed en 9 vd 10 nachten door.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als het niet werkt, dan werkt het niet. Ik denk dat ieder kindje anders is. Gewoon niet doen dan natuurlijk!

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heb haar rond 4 mdn wel eens geprobeerd wakker te maken: geen succes. Nu niet meer, maar ook overdag en 's avonds, mevrouw slaapt en eet niet als het niet haar eigen moment is. Dus ik voel er niet veel voor om het nu weer eens te proberen. Maar als ze een wat meer stabiel ritme heeft van bijv slapen van 20 - 3 of 4 en dan weer tot 7 ofzo, is het wellicht de moeite om om 23 nog eens te voeden.

Enneh, ik ga echt niet opzitten hoor :$, maar ik probeer me echt te ontspannen, rustig te liggen, en weer in slaap te vallen. Alleen er gebeurt gewoon niets dan :(:(

Vannacht was het gelukkig weer 3u en was ik maar 5 of 10 minuten eerder wakker (vast door een kreetje). Daarna wel weer spoken, maar ze blijkt ziekjes, dus het is weer even doorbikkelen en dan zien wat ze daarna weer doet :)

Thx voor het meedenken ieg allemaal!

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gelukkig geen last van. Hier moet ik nog regelmatig even m'n bed uit maar in principe krijgt ze alleen nog een late avondvoeding en dan 's morgens weer. Wel wordt ze soms nog wakker.
    Maar ik slaap heel snel weer in. Ben het inmiddels al zo gewend.
    Had haar vannacht automatisch aangelegd toen ze om half 2 huilde, toen ik bedacht dat ze om half 1 nog had gehad. Vond dochterlief niet erg haha maar daarna weer snel in bed gestopt en gaan slapen.

Deel Deze Pagina