Ik kon op een gegeven moment niet eens meer fatsoenlijk boodschappen doen. Toen heb ik maar aan mijn pa gevraagt of hij mee wilde gaan, zodat hij bij het karretje bleef. Die bewaakte zijn kleindochter wel.
ik vind het heerlijk om in wandelwagens te gluren, maar vraag altijd eerst aan de mama of het mag, en voor aanraken al helemaal. ik had zelf altijd het windschermpje over de bak, dan bleven ze ook aardig van hem af. als mensen lars nu aan willen raken duikt hij zelf weg hihi, hij heeft t niet zo op vreemden, over ongewenst aanraken gesproken, dat vond ik ook zo irri toen ik nog zwanger was, al die nieuwschierige ouwe taarten die maar aan mijn buik zaten.... en nog even een noujaaa verhaal, vorige week was ik met lars op het strand, hij kroop lekker om me heen, zegt de buurvrouw ineens, hou dat kind ff bij je ! dus ik verbaasd en verontwaardigd HOU JE KIND FF BIJ JE ? ja haar hond liep los, en ze was bang dat hij achter lars aan zou gaan. ik was even sprakeloos maar schoonzussie gelukkig niet dus die roept pislink HOU JIJ JE HOND FF LEKKER BIJ JE, DIE MAG HIER HELEMAAL NIET LOS ! die hint begreep ze, en de hond ging weer keurig aan de lijn.
Haha! Klinkt bekend. Toen ik zwanger was liep ik in een winkel. Komt er een verkoopster naar me toe en begint een verhaal dat ze zwangere vrouwen zo leuk vind en mag ik even ... en ja hoor ... zonder dat ik het doorhad lagen haar 2 handen op mijn buik :x Grrr! Bij mijn kind moeten ze dat ook echt niet doen, zeker niet met van die vieze rook vingers! Bleh!
Die handen op mijn buik vind ik niet erg van vrienden, maar onbekenden? Gelukkig kan ik nu echt kijken van:.... pas op licht ontvlambaar! Sta deze zwangerschap toch al strak van de hormonen... Ik vroeg laatst trouwens ook netjes of mijn zoontje (19 maanden) even in de kinderwagen mocht kijken naar een baby.... probeer het als voorbereiding te gebruiken op de komst van t Brusje.... Vind het dan wel meer dan normaal, dat je t even vraag.... de mevrouw vond het trouwens super leuk!
Tijdens mijn zwangerschap zat een verkoopster in een winkel ook opeens met haar hand op mijn buik . Van te voren had ik bedacht wat ik allemaal wel niet zou zeggen als me zoiets zou overkomen, maar op dat moment stond ik gewoon perplex en kon niets meer uitbrengen.
ja erg is dat he, en dan ga je verder en dan loop je in gedachten alsnog te razen..... dat met die hond, ik kan er nu nog kwaad om worden
Vanochtend in de AH kwam er een hoogbejaarde vrouw, beetje veel verwaarloosd, viezig, en die boog naar Enzo toe, dus ik kinderwagen achteruit, zij verder buigen, ik kinderwagen achteruit gezet, etc etc, ze begreep het niet, ik ben snel weggelopen, grrrr..... daar kan ik dus echt niet tegen! blijf van mijn kindje af!
ik moet zeggen dat ik er met alyssa gelukkig niet zoveel last van heb. wel hangen veel mensen met hun hoofd in de wagen, maar dat kan ik wel hebben. op vakantie gebeurde het wel dat kindjes haar wilden aanraken bij het badje (ze hadden een kinderbadkamer op de camping) en daar was ik niet zo van gediend. (gelukkig maar, want ik heb nu allemaal vieze vinger op de wagen zitten) liefs doris
Meestal vind ik het wel leuk als mensen in de wandelwagen naar mijn dochtertje kijken, zij lacht ook eigenlijk altijd naar iedereen. Heb ook een keer iets vervelends meegemaakt. Ik stond af te rekenen bij de kassa en een oude man gaf mijn kinderwagen (met 8 weken oude dochter erin) mopperend een flinke ruwe duw tegen de zijkant... omdat hij er met zijn rollator niet snel genoeg langs kon. Nou ik heb die ouwe toen echt een duw terug gegeven en gezegd dat ik het niet normaal vond dat ie dat deed! Normaal zou ik zoiets natuurlijk nooit doen, maar laaiend was ik toen.
ik begrijp ook niet waarom andere moeders het niet snappen dat ik niet wil dat ze aan mn meisje zitten... zij zijn toch ook moeder en hebben het ook meegemaakt, maar toch pakken ze haar op zonder te vragen... en gaan aan dr zitten brrr ik krijg er gewoon kriebels van! ook van mn schoonmoeder, ik volg haar handen altijd als ze in de buurt van Mel zijn...
Als iemand het vraagt vind ik het al een ander verhaal. Ik had vooral toen ze nog in de wandelwagenbak lag regelmatig van die brutale kinderen die gewoon met hun voeten op het frame van mijn wandelwagen gingen staan en met hun handen aan die bak zich half optrokken om in de wagen te kijken. Nou, de groeten, dat soort kinderen geef ik ook altijd een flinke zet en zeg duidelijk dat ze dat niet moeten doen. Vind het wat anders als hun moeder ze even optilt, zodat ze er in kunnen kijken.
Mijn dochter is best een mooie meid om te zien en ik vond het op een zeker moment echt vreselijk om met haar over straat te gaan! Iedereen moest er wel even aan zitten, of een keer tilde iemand (kende diegene wel, maar niet zo heel goed) haar gewoon op... Helaas ben ik niet zo adrem of zo'n moment en klap totaal dicht. Maar nu heb ik ook een zoontje en ben een hoop ervaringen rijker, en laatst stond een meneer in de lift en mijn zoontje begon te huilen en wat denk je dat die man zegt: "ach slaat ze je?" en mij dan lachend aankijken, dus ik kijk die meneer een beetje bozig aan zegt ie nog na een kreuntje van mijn zoon: "zie je hij zegt ja" dus ik zei: "ja knap he?!" Mannn ik snap dat soort geintjes niet, zelfde als mensen zeggen "niet knijpen hoor" Bah! Nee mensen moeten nu niet zomaar aan mijn kinderen zitten, denk dat ik giftig word!
gister liep ik een winkel in met lars op mijn arm om hem te troosten, hij was gestruikeld en had zijn knietje een beetje geschaafd, staat er een vrouw naar ons te kijken, zegt ze aaahh doet mama jou knijpen.... lars, moe en verdrietig dus moet niks van vreemden hebben kruipt meteen in me, dus ik zeg NEEHOOR, hij schrok van U....
ja wij hebben ook zo'n fijn muggennet hihi Laatst waren we op de kermis en ze was er eventjes uit en nog geen 5 minuten of je loopt tussen de oeehhss en aahhss en rare vrouwtjes die erop af komen..en inderdaad van alles vragen (waar ze niets mee kunnen!) en dan er nog aan gaan zitten ook, over het bolletje aaien enzo! Maar verder moeten ze ook niet gaan hoor een vinger richting mond is gelijk nono!
haha goeie die onthoud ik! ik word ZO moe van die opmerking aahh heeft mama je pijn gedaan ze moet ook niet knijpen he? pffff die kennen we nu wel!
Herkenbaar zeg. Ik voel me soms net een pitbull die waakt over haar eigen dochter. Wanneer mensen ongevraagd aan mijn kind zitten dan zeg ik dus echt: sorry, maar liever niet..... Groet Anna
ja zo probeer ik Sem ook op te voeden want nu met een zusje vind ze dat reuze interessant maar ja ze kan genoeg hier blieken dat scheelt. maar ook bij hondjes mag ze niet zomaar gaan aaien, eerst vragen aan het baasje en dat doet ze keurig! En hondje buiten aan een touw mag ze gewoon niet bij klaar! Maar ik had ze laatst ook in een draagdoek en dan gaan mensen achter je in de rij allemaal kletsen, en naast je staan en dan NOG vragen zit daar een baby in.. uhhh ja en dan nog eraan komen terwijl ze vrijwel tegen mun tiet aan ligt.. De volgende keer heb ik gewoon gezegd ja maar ze ligt nu te drinken, en dan zeggen ze o sorry
bah zeg .... ik vind het ook erg als mensen zomaar even aan mijn zoon zit... moet er straks niet aan denken dat ze de baby ook "zomaar" kunnen pakken en mee kunnen knuffelen
Verstandig Jo, dat je eerst laat vragen of ze de hond mogen aaien. Ik heb zelf een hond (die overigens enorm lief is voor Senna en haar zelfs beschouwd als haar eigen pup) en ik vind het erg fijn als kinderen eerst vragen of ze haar mogen aaien. Frodo is gek op kinderen en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat ze een kind nooit wat zal aandoen (tenzij dat kind iets pijnlijks bij haar doet natuurlijk) maar ik blijf toch altijd extra alert wanneer er kinderen bij haar zijn. Je weet immers maar nooit ....