Ik snap het als mensen geen polonaise aan hun lijf willen, maar hier geen probleem ermee. Ik zeg het zelfs als ik getrap voel."mam kom, kleintje trapt" Vanmiddag op mijn werk zaten we met 3 collega's vijf minuten te kijken naar die hele aardverschuivingen die plaatsvinden in mijn buik. Ik blijf het zelf ook een fascinerend iets vinden.
Even aanvulling op mijn verhaal. Die vriendin van mij had dat in de supermarkt en zo. Wildvreemden! Daar zou ik wel moeite mee hebben. Mensen die dichter bij me staan kan ik nu nog niet voorspellen. Natuurlijk als ik iets voel bewegen en zeg het zelf, geen probleem. Maar mijn moeder is wel zo'n type wat de grenzen dan vergeet en het denk ik vaak zal doen of als ik bijv. druk heb gehad en dan nét even zit.... Ben benieuwd hoe ik daadwerkelijk ga reageren, misschien vind ik het juist wel leuk. Tja, die hormonen hè, die maken het onvoorspelbaar
Oh nee hoor ook wild vreemde in de supermarkt mogen dat doen hoor! Is toch zo bijzonder Raak mij maar aan haha Helemaal goed
Wij hadden laatst een verjaardag van familie. Daar kwamen natuurlijk allemaal andere familie leden en die feliciteerde ons met de verjaardag en met onze zwangerschap... en sommige moesten dan ook aan mn buik zitten, terwijl er nog niet eens een buik is dus voor mn gevoel zitten ze dan echt aan mij. Er was 1 iemand die zei iets van 'ik zal je niet aanraken, want dat is vervelend' hehe eindelijk iemand die dat gewoon begrijpt. Vind ik van directe familie (eigen moeder of zus) dan ook nog anders dan schoonouders/broers/zussen ooms en tantes etc. Inderdaad goede hint die tekst op facebook.. alleen degene die het erin gestopt heeft en het op de wereld zet.
Van directe familie en goede vrienden en natuurlijk mijn man kan ik het hebben, juist leuk zelfs. Maar wild vreemde nee sorry.
Het maakt mij niet uit hoor! Terwijl ik juist weer wel moeite heb met Jan en alleman op een verjaardag moeten zoenen.. Maar het is toch ook een bijzonder gevoel? Ik snap het wel! Nou is het wel zo dat mensen die wat verder van mij af staan het tot nog toe volgens mij altijd netjes hebben gevraagd. Dat zal wel schelen!
Hahahaha heb het hier van te voren al aangekondigd, dat ik daar niet van gediend ben... Dus mijn moeder en zusjes zie je nu echt de neiging verbijten. Het leuke daarvan is dat ik zelf af en toe kan zeggen van nou vooruit voel maar, en dan zijn ze dolgelukkig. Wel valt het me op dat mensen die je nauwelijks kent aan je buik zitten. Dat kan ik echt slecht hebben en moet dan ook echt op mijn tong bijten.
Als vreemden dat zouden doen zou ik er ook niet van gediend zijn. Maar ouders, schoonouders, beste vriendinnen? Echt geen problemen mee vind het juist bijzonder om het met ze te delen
Ik denk ook niet dat ik het leuk vind. Alleen mijn man mag aan mijn buik komen. Normaal komt er ook niemand aan mijn buik dus waarom nu wel? Alleen omdat er een baby in zit? Het is nog altijd MIJN buik. En ik wil ook niet dat iedereen straks maar te pas en te onpas aan mijn kind zit.
Ik zag dat je n buikband hebt met " niet aankomen!", ben ik niet zo'n voorstander van buikbanden, maar heb er wel eens aan gedacht Ik vind het van familie niet zo erg als ze aan mn buik zitten, van collega's en onbekenden wel!
Hier nog geen problemen mee gehad. Meesten vragen het netjes of ze aaien even lichtjes over mijn buik. Ik ben er veelste trots op!!! Haha (als ze maar niet te laag aaien) Wel voel ik me af en toe net een boedha. Denken ze dat het geluk brengt als ze er over wrijfen???? Wat ik meer irritant vind is dat ik niet meer met mijn naam aan word gesproken maar mensen me 'bolle' noemen. Erg fijn... Mijn reactie is meestal: Vetklep! Of ik zeg: Ik ben zwanger, maar wat is jouw excuus???? Maar misschien word het nog erger hoor naarmate die buik groter word???
Geen problemen mee. Ik ben trots op en blij met m'n buik en voel me juist speciaal als mensen even willen "voelen" Maar ook weer niet te lang
Je bent een lopende attractie als je een dikke buik hebt, ben nu 37 weken en wordt gewoon nagekeken op straat... Ja ik weet wel dat ik waggel
bij mijn zoontje irriteerde me ook enorm, nu merk ik dat nog niet, dat mensen er aan willen zitten, ik weet ook niet hoever ik was toen dat weleens gebeurde toen zwanger was van mijn zoontje, ik denk ook pas naar 25w, hoe dan ook ik denk dat inderdaad niet leuk zal vinden en zeker vreemden niet :x
Ik heb er gelukkig niet zo'n moeite mee, misschien komt dat nog... Ben alleen maar trots op m'n buikje en wie het wil mag best voelen hoor
Vind vreemde echt heel vervelend en bekende wel vervelend maar wil er niemand voor slaan zeg maar ! Maar mijn schoonzusje en mijn stiefmoeder heb ik niet zon problemen mee!
Dat ja! Een zwangerschap lijkt opeens het ideale excuus om een andere vrouw maar eens voor dik uit te maken :x. Kom op, dat doen we normaal toch ook niet?? Aan m'n buik zitten heb ik niet heel veel moeite mee. Ik denk er maar aan dat ze het gewoon lief bedoelen (anders doen ze zoiets tenslotte niet )
Ik niet, ik vind het helemaal geen probleem als mensen dat af en toe doen. Maar ik leg zelf ook soms een hand op iemand schouders (werk met ouderen) of houd iemands hand wat langer vast. Dat wordt gewaardeerd merk ik. Ach we zijn toch allemaal mensen van vlees en bloed en een lief bedoelde aai over mijn buik van schoonmoeder of aardige vrouwelijke collega mag van mij best. Pas vroeg mijn stagaire of ze even mocht voelen, ze had nl geen idee hoe een zwangere buik voelt. Hard of zacht, ha ha ik zei voel maar even hoor. Ik heb meer moeite met bemoeizuchtige opmerkingen als: was het gepland ofzo