Blijf van mijn buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Gewoon zeggen dat ze er af moeten blijven.
    Ik wil het ook niet ongevraagt hebben en al helemaal niet van vreemde.
    Mijn buik, mijn lijf afblijven.
    Nog even en ze gaan ook even je cup maat meten om te zien hoe zwaar die zijn geworden.
    Hoe trots ik ook op mijn buik ben, een vreemde heeft er af te blijven.

2. adi

adi Niet meer actief

hahahahahahahahhahaa, krijg tranen in mijn ogen...

Deze ga ik echt gebruiken!

En erbij vragen: wil je ook even kijken waar de kindjes straks uit komen?

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hahahaha, wat zijn sommigen adrem! ik durf meestal niks te zeggen en achteraf spijt dat ik het heb toegelaten..
    laatst op een verjaardag gaf ik de moeder van een vriendin een hand (ik heb haar denk ik maar een keer of 4 gezien) gaat ze uitgebreid mijn buik aaien, en ik deed niets! (daar had ik later echt spijt van)
    soms doen mensen het ook ineens onverwacht. dan schrik ik er gewoon van! doe je toch niet!

weet iemand waar ik die buikbanden/shirts kan kopen?
    en die van de foto is ook supergaaf!

4. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ja, dat heb ik nou ook! Vind het helemaal niet zo erg eerlijk gezegd. De meeste mensen vragen het even voordat ze hem aanraken, maar mocht dat een keertje niet gebeuren vind ik dat absoluut geen ramp.
    Er zitten toch gewoon kleren tussen en het is lief bedoelt!
    Vind het wat anders als iemand je een slijmerige kus op de mond geeft ipv wang. Dát kan ik nou vervelend vinden! haha
    Maar zo heeft iedereen inderdaad wel wat...

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hier op ZP aan de linkerkant staat een rijtje met links en daar staat ook Buikbanden.com tussen....die hebben hele leuke buikbanden en daar kan je ook zelf een eigen tekst erop laten zetten :thumup:

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En dat ongevraagd voelen van Jan en alleman voelt voor heel veel mensen dus hetzelfde als wat jij voelt als je die ongewenste natte zoen op je mond krijgt! :)

Daar gaat het om: iedereen heeft haar eigen grenzen, de één wil helemaal niet aangeraakt worden, de ander alleen door haar man en een derde maakt het niet uit.

Bij mij heeft niemand nog zonder te vragen aan me gezeten gelukkig, Ik vind dat mensen tenminste moeten vragen en dat bepaal IK of ik me er prettig bij voel. Maar ben sowieso niet zo aanrakerig....

7. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik heb (gelukkig) nog maar één keer gehad dat een wildvreemde aan mijn buik kwam en dat was op het trouwfeest van mijn moeder (het was de nicht van haar man)
    maar ze was zo lief en zo euforisch over mijn zwangerschap (zelf is ze nooit zwanger kunnen worden) dat ik er niet echt mee inzat...

voor de rest zitten mijn vrienden en vriendinnen constant aan mijn buik en dat vind ik absoluut niet erg
    vanaf dat ze wisten dat hij kon horen en stemmen herkennen doet iedereen hard zijn best om zijn/haar stem te laten horen én ze geven nu al goede tips om mama en papa het leven zuur te maken HIHI
    mijn beste vriend is zo'n 2 meter groot (en ik amper 1,50!) en als ik hem zie gaat hij eerst helemaal voorover buigen naar mijn buik toe, geeft ie kusje aan Menno en dan kusje aan de mama... vind ik wel lief zo.

maar als er echt een wildvreemde aan mijn buik zo komen in de winkel ofzo dan zou ik het niet laten om mijn gedacht te zeggen !

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja precies.. mensen mogen best aan mijn buik zitten maar wel eerst even vragan aub. Daarbij komt dat ik nog maar een klein ienimienie buikje heb, en dan vindt ik het nog erg prive...

Die buikbanden zijn leuk :D

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, misschien is dat het ook wel, dat het allemaal nog nieuw is en vooral VAN MIJ! Ik zit voor de grap wel eens bij mijn man aan z'n buik en zeg dan: 'Nou je kunt het nu toch echt al wel zien he?' Hij is zo mager, je ziet eerder een inham. Maar toch, mensen zeiden bij mij na 8 weken al van, nou nou, terwijl ik zelf nog niets merkte. Ik ben niet de dunste, maar je moet me niet dik vinden :p

Maar goed, nu die buik er wel een beetje is, is het nog erg privé. Ik moet ook zeggen dat ik van mezelf inderdaad niet zo aanrakerig ben. Wel fijn, al die herkenning!

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Herken het hellemaal! Zo irritant. Mensen doen het regelmatig, en er valt bij mij nog helemaal niets te voel! ;)

Als mensen er om zouden vragen vind ik het geen probleem (ligt er wel aan wie) maar om zo ineens naar die buik te vliegen?! Vind het ook erg prive om zomaar aan iemand te gaan voelen.

Was zondag bij mijn schoonfamilie. Staat aan de ene kant de moeder van mijn vriend te voelen en aan de andere kant zijn oma!

Toen ik zei dat ik dat wel irritant vond zeiden ze gewoon "O, maar wij mogen dat wel hoor!" :confused:

O? Zei ik dat dan?
    Moet nog even bedenken hoe dat duidelijk te maken.

Wat ik vooral erg vind is dat als ze in het midden van de kamer met heel mijn schoonfamilie aanwezig heel hard vragen "En, hoeveel ben je nu al aangekomen, en heb je last van je borsten? :oops: "

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Herken het hellemaal! Zo irritant. Mensen doen het regelmatig, en er valt bij mij nog helemaal niets te voel! ;)

Als mensen er om zouden vragen vind ik het geen probleem (ligt er wel aan wie) maar om zo ineens naar die buik te vliegen?! Vind het ook erg prive om zomaar aan iemand te gaan voelen.

Was zondag bij mijn schoonfamilie. Staat aan de ene kant de moeder van mijn vriend te voelen en aan de andere kant zijn oma!

Toen ik zei dat ik dat wel irritant vond zeiden ze gewoon "O, maar wij mogen dat wel hoor!" :confused:

O? Zei ik dat dan?

Wat ik vooral erg vind is dat als ze in het midden van de kamer met heel mijn schoonfamilie aanwezig heel hard vragen "En, hoeveel ben je nu al aangekomen, en heb je last van je borsten? :oops: "

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

O? Zei ik dat dan?

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Een goede vriendin van ons was zwanger, maar ik heb haar zelfs nooit gevraagd of ik mocht voelen. Het is dat ze op een gegeven moment mijn hand zelf op haar buik legde omdat de kleine schopte, maar anders was het echt niet in mijn hoofd opgekomen, hoor... Zo onbeschaamd zijn sommige mensen...

14. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik moet zelfs tegen mn moeder zeggen Voel eens!

Maar mensen op mn werk gaan gewoon staan voelen alsof ik hun beste vriendin ben.

EN daarna wordt er een mail gestuurd of degene die een band met me hebben mee willen betalen aan de kado's. En die persoon stuurt niets terug.

Ik vind het brutaal en absoluut niet prettig als mensen zomaar gaan voelen. Ik vraag ook altijd aan mensen of ik hun baby aan mag raken.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    suzie 1 keer op het knopje drukken graag hahaha.
    3 keer hetzelfde bericht.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

17. mandy24

mandy24 Bekend lid

28 sep 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Ik werd daar ook helemaal gek van. Ik heb gewoon aangegeven dat ik het niet prettig vindt. Normaal als ik niet zwanger ben zitten ze ook niet aan mijn buik, dus zie ook niet in waarom ze dat nu wel doen.
    Ik zou het dus gewoon aangeven, anders blijven ze het doen.

Groetjes Mandy

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb nog maar een bescheiden buikje, maar toch hebben al twee mannen (!) het gepresteerd om aan mijn buik te voelen. Zo van, even voelen of hij al schopt hoor! Ik vond het niet lollig maar was te beduusd om er iets van te zeggen. Ik wil ook zo'n buikband met DON'T TOUCH! haha :D

20. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier doen de Supermom-shirts goed hun werk. ;)

ik had al vrij snel een duidelijke zwangere buik (alleen mijn buik is dikker geworden aan mij; de rest is hetzelfde gebleven, of zelfs slanker geworden). en inderdaad: de meest wildvreemde mensen menen dan dat je vrij terrein bent geworden, en dat ze zomaar aan je mogen zitten. bizar! :confused:

heb het in het begin 1x gehad dat met hond uitlaten iemand die ik helemaal nog nooit gezien had plots haar handen op mijn buik legde en riep: 'oh wat leuk, je bent zwanger!'. zoooo raar... toen wist ik echt even niet meer wat ik moest zeggen (en je hebt mij normaal niet gauw stil. hihihi).

sindsdien zeg ik het dus: heee, niet doen! ik zit ook niet aan jou! of ik doe zo'n shirt aan als ik verwacht dat mensen waar ik kom handtastelijk zullen doen.

maar het blijft een raar iets. mijn eigen moeder vraagt het netjes of ze mag voelen. en vriendinnetjes ook. terwijl ik daar uiteraard geen moeite mee heb. maar vreemden menen ineens dat het mag. :rolleyes:
    ik zou het zelf niet een bedenken: aan iemands buik zitten zonder dat ik het gevraagd had.

en wat grappig is: de voetbalmaatjes van mijn vriend gister vroegen allemaal ronduit over mijn zwangerschap, op ene heel leuke, beleefde manier. en op een gegeven moment zeiden er twee: vind je het eigenlijk niet vervelend, dat het steeds alleen maar over de baby en je zwangerschap gaat? vond ik zo attent! :D zo kan het dus ook.

Deel Deze Pagina