Blijf van mijn kat af!

Discussie in 'De lounge' gestart door Noushka, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Echt zo sneu.... ik stel voor dat als je zeker weet wie het gedaan heeft we een knokploegje gaan opzetten... ik doe iig mee! Stelletje malloten, eens kijken of zij het leuk vinden om zo behandeld te worden.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik doe ook mee heb ook nog wel een paar longeer zwepen

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Heel irritant en welke gek knipt nou de snorharen van een kat af?
    We kennen het probleem, eerst woonden we in een portiekwoning aan een drukke weg, dus was hij altijd binnen. Hij werd er helemaal neurotisch van. Toen zijn we verhuisd en hij kan hier heerlijk rondlopen, want we wonen vlak bij een park.
    We wonen alleen ook tegenover een school en onze kat zag ik dus steeds bij allemaal kinderen in hun armen, gelukkig vindt hij die nu wat eng en loopt er voor weg. Alleen hebben we een oud vrouwtje in de buurt die elke dag alle katten in de buurt voert, ze heeft bakjes voor de deur staan en mijn man zag hij van de week zelfs harde brokjes op de stoep strooien! Ze weet dat ze onze kat niet mag voeren, maar ze doet het gewoon toch. Hij is 2 kilo aangekomen en dat is best veel voor een kat, ongeveer een derde van zijn gewicht. Met als gevolg dat ik hem dus de hele dag nu binnen moet houden (als hij de kans krijgt, vliegt hij in een seconde naar buiten) en hij weer neurotisch begint te worden. Stom z#*kmens, maar wat kun je nog doen als ze toch niet luistert?

4. Daphne1984

Daphne1984 Actief lid

1 jul 2008
    446
    0
    0
    Nijmegen
    Heb je er melding van gemaakt bij de politie?

Mocht er een knokploegje opgezet moeten worden, ik hou me aanbevolen!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heel boos worden. Echt, ze kan je kat doodvoeren. Onze kater was ook opeens anderhalve kilo dikker grrrrr. Doe ik alle moeite om hem diabetes vrij te houden en te zorgen dat hij voldoende beweegt. Voeren al die domme mensen hem toch een patatje. Hij ziet er toch goed uit, dus waarom voeren? Ik zou echt boos worden op dat vrouwtje en anders ook de andere kattenbezitters optrommelen en vragen of zij ook willen gaan klagen. Het is voor hen ook niet leuk. En anders moet je zelf je kat minder gaan voeren...Vertel haar dat je kat door haar binnen moet zitten en ongelukkig is daardoor.

6. Vlinder84

Yeah een knokploeg :evil: Ik doe ook mee :)

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    :D Goeie!
    Dat chippen moet ik maar eens doen inderdaad. Alleen was onze vorige poes ook gechipt (en halsbandje met adres), die is op een dag naar buiten gegaan en nooit meer terug gekomen :cry: . Niet op dit adres, dus kan niet door dezelfde malloten komen.
    Echt heel vreemd: zelf gezocht, posters opgehangen, op kabelkrant gestaan, ook niet in dierenasiels :( . Gewoon spoorloos verdwenen.. Heel raar.

Dat andere mensen je kat binnen houden komt me ook bekend voor. Een kennis heeft ook een kat, die kwam op gegeven moment steeds minder vaak thuis. Zag ze hem op een dag gewoon een paar huizen verder op binnen op de vensterbank zitten :confused: . Zeggen die mensen: ja, hij voelt zich hier helemaal thuis :rolleyes: .
    Denk ik, dan neem je toch lekker een eigen kat? :(

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Dit hebben we haar ook uitgelegd (en we hebben erbij verzonnen dat hij speciaal nierdieet voer heeft, helemaal niet waar en dat we door haar zogenaamde liefdadigheid ervoor zorgt dat onze kat zijn leuke vrije leventje kwijt is, omdat wij nu genoodzaakt zijn hem binnen te houden. Hij is hartstikke vet geworden en ik ben dus ook bang dat hij suikerziekte krijgt. Het mens is sowieso gestoord, ik hoor wel meer rare verhalen van mensen uit de buurt over haar. Ze heeft schijt aan alles.

9. Vlinder84

Oh aaaaargh ik haat zulke mensen echt. Dan zou ik heel vervelende dingen terug gaan doen, kinderachtig he? Kattenpoep op haar stoep leggen hahaha.

Sisqa :confused: ik zou echt gek worden als ik mijn kat opeens ergens anders achter het raam zag zitten en dat die mensen dan zeggen dat ie zich zo thuis voelt... Hoe bizar :rolleyes:

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    als ik jou was zal ik even een neprekening op de pc maken en deze onder haar neus duwen..... en dan zo van "buurvrouw omdat u onze kat voer geeft dat hij niet mag heeft hij nu eeen zware operatie moeten ondergaan, wilt u ook zo vriendelijk zijn de rekening te betalen? wedden dat ze schrikt ;)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Welke mongool doet er nou zoiets ... ik heb zelf 2 katten die gek zijn om buiten te spelen maar ik moet er dus echt niet achter komen dat er iets met die beestjes gebeurd... en als het wel zo is dan weet ik nu al wie het zou doen ... Onze buurman grrrr hij heeft namelijk over heel zijn tuin ( denk aan schutting, in de plantebakken etc . ) schrikdraad geplaats .. :( ... sorry hoor dat vind ik ook overdreven maar goed ...

Snorharen afknippen, ik zal bij die vent ff wat afknippen grrrr wezeloze

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Wat een trieste grappen zijn dat zeg. Snorhaartjes afknippen en bandjes jatten. Als je erachter bent wie het heeft gedaan, geef het adres maar door, dan zal ik wel even een prachtige kattendrol uit de bak vissen (met een zakje hoor, ghehehe) hem in een envelopje naar de opsturen... Je moet niet fukken met huisdieren. Ze kunnen niks terug doen.

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

:confused: is het bij jullie opgekomen dat een klein kind dit ook gedaan kan hebben. In totale onschuld. Ik wil het niet goed praten, absoluut niet. Een paar jaar terug heeft het neefje van mijn vriendin kappertje gespeeld met de kat. Zielig? Zeker, maar helaas gebeurd.

Het neefje doet het nu niet meer, want hem is duidelijk verteld dat diertjes die hard nodig hebben......

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb niet alles gelezen .....dat is niet goed voor mij ...ik word namelijk zo zwaar pissig van mensen die niet op een normale manier met katten om kunnen gaan ......als ik er ooit achterkom dat iemand mijn kat iets aangedaan heeft ....is die nog niet jarig met of zonder risico voor gevangenisstraf voor mij ....achterlijke mensen zijn dat ...katten en kinderen daar moeten ze vanaf blijven ...zoek lekker iemand van je eigen formaat

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb ook niet alles gelezen, maar wordt hier heel mispast van... grrrr..

Tuurlijk moet je kat naar buiten kunnen en mist hij het als het niet kan... Hij is het immers gewend!
    Anderen moeten idd gewoon van je kat afblijven, maar helaas... sommigen vinden dat zooooo moeilijk...

Misschien heb ik wat tips voor je.

1. Je tuin katvriendelijk maken. Dus omheinen met bijvoorbeeld schuttingen (als dit nog niet gebeurd is) en hierboven op maak je een ijzeren hekwerkje wat schuin naar binnenloopt. Uiteraard wel geheel rondom! De katten kunnen zodoende in je tuin lopen, maar ze kunnen er niet uit. Zijn ze toch buiten.

2. Een kattenren achter je huis maken. De katten kunnen op deze manier ook naar buiten. In de ren moet je dan wel wat boomstronken enzo zetten, zodat ze wel lekker kunnen klimmen en hun nagels kunnen slijpen...

Succes!

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mensen zijn beesten. Dit is ook een reden waarom ik de tuin heb afgeschermd. kun jij je balkon niet afschermen?

17. acire

acire Fanatiek lid

wishgirl, volgens mij woont ze in een flat (of ben ik nou weer in de war?)

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ooooh sorrie... tja in een flat kan je het dus niet omheinen...
    Dat is dan geen optie...
    helaas

19. ja het kan wel.. maar dan moeten alle andere bewoners het er ook mee eens zijn :)

zijn er andere kattenhouders in de buurt die hier over klagen?

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Rach - hihih... tzal me wat zijn ;)

Deel Deze Pagina