hoi meiden ik heb vraag hoe doen jullie meiden dat toch die rookte en nu gestopt zijn ben toch weer begonnen omdat vriendlief rook maar ik wil zo graag stoppen.vind vies en toch doe ik het :xhebben jullie misschien tips hier ik wil ook stoppen omdat ik met de kilo´s aan het vechten ben om aan te komen zit al op goed gewicht maar als ik rook dan kelder die weer.me vader zeg altijd gooi die stinkstokken weg
Vandaag ben ik bijna 14 dagen gestopt met roken. En geloof me, als er 1 het moeilijk vond was ik het wel. Rookte 1 a 1,5 pakje per dag en had al meerder pogingen ondernomen, die allemaal mislukten. Ben er nu wel achter gekomen dat een goede motivatie écht enorm belangrijk is om het vol te houden. Zo dacht ik altijd: ik stop wel met roken als ik eenmaal zwanger ben. Wist wel dat roken niet gezond was,wilde je zwanger worden, maar niet specifiek dat het je ei(sprong) aantast. Aangezien ik PCOS heb en van mezelf geen eisprong (wellicht ook aangezet door het roken), en mijn kinderwens zo ontzettend groot is dat ik daar alles voor over heb, heb ik besloten te stoppen met roken, in de hoop dat ik dan weer een eisprong zal krijgen wellicht. Omdat ik nog niet eerder van die informatie afwist (dat roken specifiek kan zorgen voor geen eisprong) heb ik de vorige pogingen erg zwakke en wisselvallige motivaties gehad en deed ik het vooral voor anderen, ik viel dus binnen 1 dag ook altijd weer terug. Maar omdat mijn kinderwens boven alles gaat en ik nu weet dat geen eisprong door roken kan komen (naast mijn PCOS) is dit zó'n enorm grote motivatie dat het me nog steeds gelukt is, ik er nog steeds voor de volle 100% achtersta en het éígenlijk zelfs wat minder moeilijk is dan de vorige keren. Ik heb het mezelf makkelijker gemaakt door pas te stoppen op de dag wanneer ouders/schoonouders/familie allemaal voor een week weg waren (vakantie), waardoor ik de eerste week niet in contact ben gekomen met rokers/de prikkels en dus niet in de verleiding werd gebracht. Ook dat scheelde een HOOP. Toen ze na een week weer terugkwamen was ik inmiddels al een week gestopt waardoor ik ook weer tegen de verleiding kwam (natuurlijk wel iedere dag je motivatie voor ogen houden, STOPPEN MET ROKEN VERDUBBELT DE KANS OP EEN ZWANGERSCHAP NAMELIJK (stond op internet) !
Ik ben ondertussen al 4 jaar gestopt en makkelijk was het zeker niet! Heb 13 jaar achter elkaar gerookt en ben in 1 keer gestopt. Ik ben samen met een vriendin gestopt en we hadden afgesproken dat als er een sigaretten ging halen die gene ook voor de ander moest halen dus ik wou haar niet aan het roken meer helpen dus kocht ik niks maar dat was erg zwaar.. Ik durfde de eerste week echt geen boodschappen te doen omdat ik bang was dat ik het wel zou kopen omdat ik zwak was.. Ik was blij dat ik iemand had die ik gewoon verrot kon schelden (heb daar ook 2 weken flink gebruik van gemaakt) Tip, ga dingen doen waarbij je normaal ook niet rookt, ik ging de hele dag schoonmaken en opruimen, ik moest echt bezig blijven. Wandelen schijnt ook erg goed te helpen.. Ik hoop voor je dat het gaat lukken, helaas kan ik je niet vertellen dat het makkelijk is maar als je doorzet lukt het je zeker weten.. succes
Als je zelf ervan overtuigd bent dat je wil stoppen, dan kun je het echt wel! Gooi die peuken weg en mijd plekken waar je normaal heen ging om te roken. Dus ook buiten op het balkon of in je tuin waar je normaal ging zitten voor een peuk. Laat je vriend de asbakken uit het zicht halen, zodat je er ook niet aan herinnerd wordt. Ik zelf ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken. Ik ben gestopt toen ik een positieve test in m'n handen had en de peuken ook niet meer aangeraakt. Vriend rookt nog wel, maar buiten en ik vind hem zelfs stinken als hij terug komt Dus probeer vol te houden meid! Je kan het echt!
Ik ben bezig met drastisch minderen (zie topic onder zwanger worden). Bij mij lukt het het best door flink te minderen en dan proberen helemaal te stoppen.
Ik ben vanaf 13 augustus 1 jaar gestopt met roken, dus bijna . Ik vond het ook altijd erg moeilijk om te stoppen met roken. Mijn astma was eigenlijk wel een goeie om te stoppen, maar toch vond ik het nog moeilijk. Als ik er alleen al aan dacht dan vond ik het al moeilijk . Nou heb ik erg slechte longen (op mijn 4e was de astma geconstateerd). Heb ook vanaf mijn 4e medicijnen ervoor. Ook veel astma-aanvallen gehad. Vorig jaar 13 augustus waren dus mijn medicijnen op (snachts ) en ik kreeg dus snachts een astma-aanval. Zat echt naar adem te snakken. We hebben toen bij de nachtapotheek medicijnen kunnen halen (gelukkig!) anders was ik de nacht niet doorgekomen. Deze nacht ben ik gestopt met roken. Me pakje sigaretten weggegooid. Ik dacht bij mezelf, wie ben ik nou aan het pesten. Mezelf dus... Me longen zijn al slecht en maakte ze alleen maar slechter. Ik wil nog langer (normaal) kunnen leven, zonder zuurstoftank naast me.. Wat ik echt merkte was dat ik na een paar weken echt veel meer lucht had. Ik kon 'makkelijker' ademen (zover dat met mijn astma kan). Het was ZEKER moeilijk (er roken er hier 2 mensen) en soms nog steeds. Maar ik ben super blij dat ik ben gestopt en super trots op mezelf dat ik al bijna een jaar gestopt ben. Ik doe het voor mijn gezondheid! succes meis en je moet het echt voorzelf doen, dat houd je het beste vol
ik ben nu al bijna 7 jaar rookvrij en eerlijk zeggen heeft het mij helemaal geen moeite gekost terwijl ik toch anderhalf pakje per dag wegstoomde ik was er op een dag gewoon helemaal klaar mee en toen ben ik gestopt 1 week pleisters geplakt en dat was dat 1 voordeel mijn vriend stopte ook met roken om mij te steunen maar hij rookte er maar 4 per dag dus dan is het makkelijk ha ha ik denk dat het echt lukt als je er 100% achter staat succes
Ik ben nu meer dan 2 jaar gestopt met roken, en mijn man rookte stug door met zo'n 2 pakjes per dag. Eerlijk gezegd heeft het me nooit iets gedaan. Ik wilde namelijk stoppen en dat was niet afhankelijk van mijn man. Maar makkelijk is het niet geweest en ik heb in het begin werkelijk iedereen die maar net ff verkeerd keek de wind van voren gegeven. Ik was echt niet vriendelijk maar dat is na zo'n maand ook verdwenen. Het is een klik in je hoofd. Je moet er 100% achter staan en dan maakt het echt niet uit dat andere om je heen roken. Overigens ben ik persoonlijk van de afdeling "een ding tegelijk" dus lijnen en stoppen met roken tegelijkertijd is misschien iets teveel van het goede. Je moet je wel instellen en accepteren dat er waarschijnlijk iets veranderd, ik ben ook aangekomen. Ik baalde ervan maar ik heb maar geaccepteerd dat het zo is. Dus wellicht eerst stoppen met roken en dan aan de lijn? Succes, je kunt het!!
Ik ben sinds 17 oktober gestopt met roken. Ik was ook echt een vreselijke roker, rookte echt heel veel! Ik ben gestopt met behulp van de allen carr cursus. Ik was ooit eens 3 maanden gestopt geweest, met het lezen van het boek, maar toen toch weer begonnen. Toen was ik het echt zat en heb ik die cursus gevolgd. Zo af en toe boek ik eens een terugkomdagje, gewoon om het even op te frissen.
ik ben gestopt sins ik weet dat ik zwanger ben dus dat is nu zo'n 21 weken.. ik vond het helemaal niet moeilijk om ze te laten staan maar dat komt meschien ook omdat ik een doel had.. mijn man is niet gestopt met roken.. en moet je eerlijk bekennen vind hem nu stinken als hij net gerookt heeft.. hoef dan echt geen zoen dus dan denk ik jeetje heb ook elke keer zo uit me waffel geroken en me kleren stonken... je kan pas stoppen als je er zelf echt achter staat.. ik geloof niet echt in die pleister of kauwgom.. geldklopperij maar dat is mijn mening.. je moet voor jezelf ook een doel opstellen meschien waarom zou je willen stoppen?
zo ik gooi ze straks in de kliko als vriendlief wil roken ga die ma ver uit me beeld staan dankje voor de tips
ik ben in 1x gestopt , 4 weken geleden toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben! heb het er zekers voor over...!! en rook ook niet meer.... maar vind het wel een ontzettende omschakeling.... maar het gaat goed! al mis ik het soms wel en heb ik ook echt wel zin in een sigaret... mn man rookt nog wel , maar die moet nu in de tuin staan! en er wordt ook niet meer gerookt bij ons in huis. nu is het voor hem ook lang zo leuk niet meer om te roken , dus rookt hij nu ook veeeeeeeel minder! (waar ik erg blij om ben! )
ik ben ook sinds ik weet dat ik zwanger bent gestopt met roken maar ik vind t vreselijk moeilijk!!! niet normaal!!! en ik weet dat t voor een goed doel is maar ik vind t erg moeilijk! hoelanger hoe moeilijker lijkt t wel! vriendlief rookt wel nog gewoon maar die gaat buiten staan maar ik vind hem nu ook heeeeeeerlijk ruiken als tie heeft gerookt moet ik helemaal aan hem snuffelen TE erg gewoon
haha dnise! ik wordt er soms juist misselijk van! als mn man heeft gerookt.... zo sterke rookgeur... en dat te bedenken dat die geur ook om mij hing BAH! maarre idd tis wel moeilijk he! ik heb er soms ook zo zin in!!
Ja erg he!! ik had verwacht dat ik t zoo vies zou vinden maar ik lijk wel een hond... hhahahaha helemaal besnuffelen
Toen ik wist dat ik zwanger was van Emma ben ik gestopt met roken en mijn man ook dat hielp zeker mee. Ik heb er eigenlijk gezegd heel weinig moeite mee gehad te stoppen (heb ik geluk mee gehad) ik rookte een pakje per dag en rookte al 11/12 jaar. Ik hoop dat het je gaat lukken. wil je vriend niet ook stoppen of heb je iemand in je omgeving die wil stoppen? dan hebben jullie steun aan elkaar. heel veel succes!
mijn vriend wil wel stoppen ma die mag even door roken ook wegens zijn werk veel stress.maar hij ga buiten staan voor mijik hoop dat het me luk want t is toch verleidelijk als je in de stad loop en mensen zie roken
Ik ben in januari 2007 gestopt.. Mei 207 bleek ik zwanger! Vanaf het toen was de zin in een sigaret helemaal over want ik deed voor het mensje in mijn buik.. Natuurlijk heb ik nog wel eens zin in een sigaretje als ik het ruik maar dan denk ik aan al het geld wat ik heb bespaard, eten en drinken smaakt veel beter, het is gezonder.. Waarom zou ik dan weer gaan roken?