Hier kun je mailen, misschien weten zij meer over hoe nu verder. Heel veel sterkte en heel moedig van je dat je deze stap zet, ook voor je kindjes! Tegen Haar Wil - E-mail
Als de nood echt heel hoog is of als ik besloten heb wanneerr ik weg ga dan zullen mijn ouders me wel willen ophalen eventueel
Wat een waardeloze situatie zeg. Is er helemaal niemand bij wie je tijdelijk kan verblijven? Ouders, vrienden? Ik snap best dat je ze niet wil lastigvallen, maar soms moet je je trots overboord zetten en even doen wat beter voor jezelf en/of je kinderen is. Ik heb geen verstand van BVML huizen, maar ik weet wel dat je het niet voor het kiezen hebt (en terecht, want de BLVM huizen zijn om vrouwen onder te brengen waarvan de partner niet weet waar ze zijn). Sterkte!!
Ik snap dat je het moeilijk hebt, en dat je weg wil, en ik wil je echt niet bang maken, maar ik wil dit toch even tegen je zeggen. Let op met je kinderen. Een collega van mijn vriendin zat in een zelfde situatie en zij is ook vanuit Belgie weggegaan met de kinderen naar NL. Zij werd door haar ex beschuldigd van ontvoering en omdat ze naar een ander land waren gegaan word dit door de instanties hoog opgenomen. Ze had de kinderen meegenomen naar haar ouders in NL (haar ex wist waar ze waren) en heeft ze niet teruggebracht toen haar ex daarom vroeg. Daarop werd ze dus beschuldigd van ontvoering. (het verhaal in een notedopje, er speelt natuurlijk meer, maar daar weet ik niks van) Ik durf zo niet te zeggen of deze kinderen de NL of de B nationaliteit hadden. Ik weet ook niet hoe het nu met ze gaat, ik weet wel dat zij de kinderen dus terug moest brengen en dat ze zelf andere woonruimte ging zoeken in B totdat alles geregeld was. Vraag dus ook na bij de instantie waar je naar toe gaat of je je kinderen mee kunt nemen zonder gevolgen. Als je de gevolgen kent, kun je bepalen hoe je gaat handelen. Nogmaals ik wil je niet bang maken en je zeker niet het gevoel geven dat je moet blijven. Ik wil alleen dat je weet dat je man het je heel moeilijk kan maken. Klik ik? Ja, doe toch maar wel...
@Bluesky: ja dit is dus okk precies waar ik bang voor ben! De oudste heeft allebei de nationaliteiten en de jongste alleen belgische nationaliteit @Mamavangilani: ontzettend lief van je, waar woon je ergens of zal ik beter ff een pb sturen xxx
Gelukkig ben je er van op de hoogte... Ik zat echt te twijfelen of ik het op moest schrijven of niet. Ik wilde je ook niet onnodig bang maken, het is zo al erg genoeg... Ik wil je veel sterkte wensen! Ga voor je eigen leven, je hebt er maar 1!
Ik wil je heeeeel veel sterkte en succes wensen!! En zo goed dat je dit wilt doen voor jezelf en je kindjes. Dikke knuffel!!
Ik heb begrepen dat je liever niet in belgië blijft, maar hebben ze daar geen blijf bam mijn lijf huizen? Zo kun je wel weer voorkomen dat je wordt beschuldigd van dingen die je onbedoeld in de problemen brengen. Verder heel veel sterkte! Weet dat je een sterke vrouw bent omdat je de waarheid durf te erkennen en er iets wel tegen doen!
Ook ik denk dat je toch echt een blijf van mijn lijf huis in belgie moet zoeken, juist om te zorgen dat je de kinderen niet kwaijtraakt.
wat een vreselijke situatie dit. ik kan je helaas geen tips geven maar wil je wel veel strekte wensen. misschien naar de politie gaan om te vragen of je man jou iets kan maken wat betreft de kinderen?
Wees inderdaad heel voorzichtig.. Google maar eens op Joanna van Bijsterveld, dan zie je hoe oneerlijk het er soms aan toe kan gaan Ik weet dat zij onwijs veel kennis in huis heeft inmiddels (helaas....) en ik denk dat ze het niet erg zou vinden als je contact met haar op zou nemen. Wellicht kan zij je de info geven die je nodig hebt. Heel veel succes in ieder geval! Ik zeg dit niet om je bang te maken maar alleen maar om aan te geven dat je echt 200% zeker weet dat je het juiste doet!
Ik zou eerst eens gaan uitzoeken hoe het zit met je kids, mag je ze zomaar meenemen naar NL? Je zou daarvoor ook naar de jurofoon in Nederland kunnen bellen. Zorg dat je daarin volkomen zekerheid hebt. Als blijkt dat jij ze gewoon verder kan nemen, kun je verdere stappen nemen.
Heel veel sterkte, behalve de tips die gegeven \ijn heb ik niks toe te voegen behalve heel veel sterkte.
Ongelooflijk veel sterkte gewenst... wat een heftige situatie... ik hoop echt dat je snel veilig in nl terecht komt