Hoi meiden, Heb hier al een aantal keer gepost.. Maar we hebben de naam van onze dromen gevonden (denken we).. Zoon heet Lennon. En we hebben als meidennaam een naam gevonden maar die wijkt maar 1 letter af van die van een vriendin van me (haar dochter). Zeg de naam niet hier maar is bijvoorbeeld: Romy en nu willen wij onze dochter Romee noemen.. kan dat wel?? Verder vind ik Joya mooi maar die wilt vriendlief niet.. Voorheen stonden Joss, Lauren en Erin op het lijstje.. Die zijn afgevallen.. Ik hoop dat jullie óf het niet zo erg vinden dat de namen op elkaar lijken óf het beste alternatief vinden hihihi...
Ik vind het niet zo erg, zou het gewoon doen als dat 'de naam is'. Maar misschien vind je hier nog iets mooi van: Anaïs Ajla/ Ayla Bijou Celeste Dionne Eden Eloise Felicia Zara / Zaria
Is het een idee om het met die vriendin af te stemmen. Ik zou dit persoonlijk wel waarderen! Als het echt jullie naam is. En het is een goede vriendin, dan moet ze dat toch kunnen accepteren als jullie dat ook kunnen... Je voorbeeld vind ik persoonlijk ook een goede optie. Lijkt een klein verschil, maar in klank hoor je duidelijk twee andere namen! Succes!
Ik vind tussen Romy en Romee nog wel veel verschil zitten eigenlijk, dus ik vind dat het makkelijk kan. (Je moet de naam alleen niet kiezen als je eigenlijk je dochter ook Romy wilt noemen, maar als alternatief toch maar voor Romee kiest ) Joya vind ik niet zo'n mooie naam. Andere ideetjes: Laurie Juno Lola Jula Sylvie Tibby / Tibbi / Tibbie Jane Noahlie / Noalie Novy Ellis Jola Jade Jodi / Jodie Nila / Nyla Flinne Indy / Indie Noa Coco Lela Marley / Marlie / Marly Yara Quinty Carolie Nika Maurie / Maury / Mauri Isis Nory Lora Joni / Jonie / Jony Tori / Tory Julie Nilou / Ninou Jess Lexi Dahlia Suze / Suzy Alix Nola
Ik zou het aan die vriendin voorleggen en kijken wat ze ervan zou vinden als... Zelf zou ik het juist heel leuk vinden als een vriendin (ongeveer) dezelfde naam zou kiezen, maar ja, misschien geldt dat idd niet voor iedereen. Jammer dat je vriend (nog) niet inziet hoe schitterend de naam Joya is - mochten wij een dochter krijgen, dan zullen we haar nl. zeker Gioia noemen Misschien dat deze andere spelling nog een verschil maakt voor je vriend? (gioia is een gangbaar Italiaans woord en betekent vreugde, maar ook juweel; en een naam met 4 klinkers achter elkaar, wanneer zie je dat nou?!). Er is nu ook een parfum trouwens: Acqua di Gioia van Armani, haha, dus hopelijk wordt de naam nu ook wat bekender in NL. Als je toch een andere naam zoekt, zou je eens onder het topic 'originele maar niet wereldvreemde meisjesnaam' moeten kijken, want daar zijn vandaag heel veel mooie namen geopperd dus misschien zit daar ook nog een mooie voor jullie tussen Veel succes!!!
Ik geloof dat als ik die vriendin zou zijn, dat ik het helemaal niet erg zou vinden als de naam maar één letter verschilt. Maar je zou het vantevoren idd even voor kunnen leggen als je twijfelt over haar reactie. Wij hebben op ons lijstje bijvoorbeeld nog Zara staan, maar een dochter van een goede vriendin heet Sarah. Maar ik weet dat ze het helemaal niet erg zou vinden, dus (mocht die naam overblijven) dan zou ik die naam ook gewoon kiezen en niet om die reden mijn dochtertje een andere naam geven die ik eigenlijk minder mooi vind. succes!
Ik zou het zeker aan die vriendin voorleggen als je twijfelt of ze het niet erg zal vinden. Als mijn vriendin een naam zou kiezen die een letter afwijkt van de namen van een van onze zoontjes, zou ik wel even raar opkijken maar het niet erg vinden. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die het niet zo leuk vinden... Ik zou het er met haar over hebben. Misschien is anders de naam Jady iets?? Dat kwam meteen in me op bij Lennon.
Altijd lastig als de naam (bijna) hetzelfde is als familie of vrienden. Maar misschien is de uitspraak wel helemaal anders..? En misschien kun je er met je vriendin over hebben of ze het erg vind?
Ja spreek haar morgen en ga het er dan maar over hebben.. reageert ze niet positief heb ik nog 14 weken om een andere naam te verzinnen.. maar denk dat ze het niet heel erg vind maar weet niet of ik het wel zo leuk vind dat ze zo erg op elkaar lijken... Nog maar ff afwachten en goed blijven kijken naar andere opties