Originele meidennaam die past bij onze naam van zoon..

Discussion in 'Babynamen' started by TKL, Dec 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TKL

TKL Niet meer actief

Hoi meiden,

Heb hier al een aantal keer gepost.. Maar we hebben de naam van onze dromen gevonden (denken we)..

Zoon heet Lennon.

En we hebben als meidennaam een naam gevonden maar die wijkt maar 1 letter af van die van een vriendin van me (haar dochter). Zeg de naam niet hier maar is bijvoorbeeld: Romy en nu willen wij onze dochter Romee noemen.. kan dat wel??

Verder vind ik Joya mooi maar die wilt vriendlief niet.. Voorheen stonden Joss, Lauren en Erin op het lijstje.. Die zijn afgevallen..

Ik hoop dat jullie óf het niet zo erg vinden dat de namen op elkaar lijken óf het beste alternatief vinden hihihi...

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind het niet zo erg, zou het gewoon doen als dat 'de naam is'. Maar misschien vind je hier nog iets mooi van:

Anaïs
    Ajla/ Ayla
    Bijou
    Celeste
    Dionne
    Eden
    Eloise
    Felicia
    Zara / Zaria

3. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Juno.

( die film is nu op tv:) )

4. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

Mar 27, 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Is het een idee om het met die vriendin af te stemmen. Ik zou dit persoonlijk wel waarderen!

Als het echt jullie naam is. En het is een goede vriendin, dan moet ze dat toch kunnen accepteren als jullie dat ook kunnen...

Je voorbeeld vind ik persoonlijk ook een goede optie. Lijkt een klein verschil, maar in klank hoor je duidelijk twee andere namen!

Succes!

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind tussen Romy en Romee nog wel veel verschil zitten eigenlijk, dus ik vind dat het makkelijk kan. (Je moet de naam alleen niet kiezen als je eigenlijk je dochter ook Romy wilt noemen, maar als alternatief toch maar voor Romee kiest ;))

Joya vind ik niet zo'n mooie naam.

Andere ideetjes:
    Laurie
    Juno
    Lola
    Jula
    Sylvie
    Tibby / Tibbi / Tibbie
    Jane
    Noahlie / Noalie
    Novy
    Ellis
    Jola
    Jade
    Jodi / Jodie
    Nila / Nyla
    Flinne
    Indy / Indie
    Noa
    Coco
    Lela
    Marley / Marlie / Marly
    Yara
    Quinty
    Carolie
    Nika
    Maurie / Maury / Mauri
    Isis
    Nory
    Lora
    Joni / Jonie / Jony
    Tori / Tory
    Julie
    Nilou / Ninou
    Jess
    Lexi
    Dahlia
    Suze / Suzy
    Alix
    Nola

6. AngelaK

AngelaK Bekend lid

Dec 1, 2011
    508
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het aan die vriendin voorleggen en kijken wat ze ervan zou vinden als... Zelf zou ik het juist heel leuk vinden als een vriendin (ongeveer) dezelfde naam zou kiezen, maar ja, misschien geldt dat idd niet voor iedereen.

Jammer dat je vriend (nog) niet inziet hoe schitterend de naam Joya is ;) - mochten wij een dochter krijgen, dan zullen we haar nl. zeker Gioia noemen :) Misschien dat deze andere spelling nog een verschil maakt voor je vriend? (gioia is een gangbaar Italiaans woord en betekent vreugde, maar ook juweel; en een naam met 4 klinkers achter elkaar, wanneer zie je dat nou?!). Er is nu ook een parfum trouwens: Acqua di Gioia van Armani, haha, dus hopelijk wordt de naam nu ook wat bekender in NL. Als je toch een andere naam zoekt, zou je eens onder het topic 'originele maar niet wereldvreemde meisjesnaam' moeten kijken, want daar zijn vandaag heel veel mooie namen geopperd ;) dus misschien zit daar ook nog een mooie voor jullie tussen :) Veel succes!!!

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik zou het doen, tenslotte zijn jullie elk apart een gezin.

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    1,063
    1
    38
    Ik geloof dat als ik die vriendin zou zijn, dat ik het helemaal niet erg zou vinden als de naam maar één letter verschilt.
    Maar je zou het vantevoren idd even voor kunnen leggen als je twijfelt over haar reactie.
    Wij hebben op ons lijstje bijvoorbeeld nog Zara staan, maar een dochter van een goede vriendin heet Sarah. Maar ik weet dat ze het helemaal niet erg zou vinden, dus (mocht die naam overblijven) dan zou ik die naam ook gewoon kiezen en niet om die reden mijn dochtertje een andere naam geven die ik eigenlijk minder mooi vind.

succes!

9. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ik zou het zeker aan die vriendin voorleggen als je twijfelt of ze het niet erg zal vinden.
    Als mijn vriendin een naam zou kiezen die een letter afwijkt van de namen van een van onze zoontjes, zou ik wel even raar opkijken maar het niet erg vinden. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die het niet zo leuk vinden... Ik zou het er met haar over hebben.

Misschien is anders de naam Jady iets??
    Dat kwam meteen in me op bij Lennon. :)

10. misa

misa Niet meer actief

Altijd lastig als de naam (bijna) hetzelfde is als familie of vrienden. Maar misschien is de uitspraak wel helemaal anders..? En misschien kun je er met je vriendin over hebben of ze het erg vind?

11. TKL

TKL Niet meer actief

Ja spreek haar morgen en ga het er dan maar over hebben.. reageert ze niet positief heb ik nog 14 weken om een andere naam te verzinnen.. maar denk dat ze het niet heel erg vind maar weet niet of ik het wel zo leuk vind dat ze zo erg op elkaar lijken... Nog maar ff afwachten en goed blijven kijken naar andere opties :D

Share This Page