Blijft achterlopen in groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Joylynn, 3 mei 2024.

  1. Joylynn

    Joylynn Fanatiek lid

    13 jul 2022
    4.027
    4.437
    113
    Op dit moment ben ik zwanger via ICSI, dus ik weet zeker hoe ver ik moet zijn.
    Bij ruim 6 weken verloor ik veel bloed inclusief krampen, dus mocht ik paar dagen later voor vroege echo komen.
    Ik was op dat moment 6+4 en we zagen een mooi kloppend hartje, maar hij meette op 6 weken. Het was dus beetje onzeker en ik moest een weekje later weer op echo komen. De kleine was netjes gegroeid, maar liep nog steeds 4 dagen achter qua groei.
    Deze week ben ik weer geweest, ik was toen 9+4 en de kleine werd op 9 weken gemeten. Nog steeds te klein dus.
    De verloskundige maakt zich geen enkele zorgen, alles ziet er gewoon goed uit. Het groeit, hartje klopt goed en bewoog al flink.
    Maar ik blijf me maar onzeker voelen, omdat het 4 dagen achter loopt op de groei. Heel vermoeiend dit.
    Heeft iemand tips of ervaring?
     
  2. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Hoi Joylynn, dit zegt niet zoveel hoor. Je kindje groeit volgens mij goed, maar ten opzichte van jouw berekening loopt het steeds 4 dagen achter. Echter is de groei elke keer precies zoals het moet zijn tov de vorige keer. Zou proberen me niet zoveel zorgen te maken, want het kan zijn dat de komende echo’s het verschil in dagen steeds kleiner wordt. Ik liep aan het begin ook steeds 2/3 dagen achter tov mijn berekening en nu inmiddels 2 dagen voor (ben nu 15 weken).
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Ik zou me daar ook niet zoveel zorgen om maken. 4 dagen mag, en als de vk zich geen zorgen maakt probeer het zelf dan ook niet te doen. Ik begrijp hoe lastig het is hoor.
    & gefeliciteerd natuurlijk!!
     
  4. R0SIE

    R0SIE Nieuw lid

    26 mei 2024
    4
    1
    3
    Vrouw
    Ik ben ook zwanger van een kindje met een groeiachterstand. Zolang de baby op zijn/haar eigen lijntje blijft groeien, is het goed.

    Ik heb me heel veel zorgen gemaakt en dat heeft me echt niets gebracht. Probeer er niet te veel aan te denken. Vier dagen is ook helemaal niet veel achterstand.
     

Deel Deze Pagina