Vanaf wanneer leg je je baby in de wandelwagen? Alwin ligt nu nog in de bak van de kinderwagen, maar het past bijna niet meer en hij wil ook steeds overeind komen om iets te zien. Hij is nu ruim 5 maanden en ik wilde hem om deze redenen wel in de wandelwagen leggen, maar kan dat nu al wel? En welk merk is dan geschikt?
Sanne is 3,5 maanden maar ik denk dat zij de 5 maanden niet eens red dat ze nog in de kinderwagen ligt. De bakken zijn ook zo klein.
ik heb onze kinderwagen van de week omgebouwd, ze wou niet meer in de bak liggen. ze ligt (bijna) in ligstand, maar ik ben er nie zo tevreden over, ze ligt erg scheef erin en ook de riempjes die al op zijn kleinst staan, zijn veel te groot. zelf vind ze het wel een succes.
Ik ga Eva zo lang mogelijk in de bak houden, het niet meer in de bak willen vind ik voorlopig nog geen goede reden om haar in de wandelwageninzet te doen. Maar het zal niet zo lang meer passen, ik denk nog zo'n 2 maandjes. Ik hoop dat ze dan een beetje zelf kan zitten.
Ik denk dat 5 maanden nog wat te vroeg is. Inderdaad past het nog niet goed, ze kunnen steeds schuin zakken. Met mijn oudste deed ik het zo: vervoeren in de reiswieg. Liggend als ze sliep. En als ze wakker was en rond wilde kijken (want dat wilde zij ook oh zo graag), dan in een halfzit in de reiswieg zetten met het dekentje opgevouwen achter haar rug als steun. Als ze dan weer moe werd, dan kon ze weer lekker plat liggen.
Was je dan niet bang dat ze eruit zou vallen? Ik vind het nu soms al eng, terwijl ze gewoon 'veilig' in de bak ligt (maar niet echt stil dus ).
Hier sinds een week of 3 in de wandelwagen zit. Deze kan helemaal plat en ze ligt er goed in. Ook past ze al goed in de gordel. Mevrouw kon niet meer in de reiswieg, ze lag klem met haar schouders een brede dame dus. En het bevalt haar prima, mama minder, kan haar niet meer zien. lizzie,
Nee ik was niet bang dat ze eruit zou vallen. Ze lag dan alleen met haar hoofd boven de rand uit zeg maar en dan lag ze ook nog eens in de kap. Dus echt heel veel zag ze er ook nou niet door haha, maar voor haar genoeg. Haar kijkhonger was gestild erdoor. Maar natuurlijk moest ik er wel bij blijven.
Wij hebben de Quinny Speedi en het middengedeelte is erg smal en Eva is erg breed. Maar het gaat nog wel, een beetje krap, maar het past. Wat ik vervelender vind, is de maxicosi. Daarin zit ze echt klem en ze vindt het ook helemaal niet leuk erin te zitten, ik moet haar er ook echt 'uitpellen'. Maar goed, het is niet anders.
Mamason, dat klinkt wel veilig. Gelukkig vermaakt Eva zich nog wel met naar bomen en lampen kijken en met een speeltje spelen.
Ik heb mijn maxi cosi op t onderstel geklikt! Ideaal! Kan Dewi mooi een beetje 'oud-wijven' en om zich heen kijken Maar we hebben haar ook nog gewoon vaak in de bak, kan ze lekker liggen. Ik denk dat het gewoon uitmaakt hoe groot je kindje is en hoe stevig hij/zij al zit hoor! De Quinny staat idd bekend om de belachelijk kleine (en vooral smalle!) bakken! Ik heb gelukkig een andere...en een vrij klein kindje Als je kindje goed stevig zit is er geen probleem...gewoon niet te lang er in laten zitten net zoals in de maxi cosi!
Ik heb een Mutsy Urban Rider. Die kan zo goed als plat. Nova lag al snel niet meer lekker in de bak en vond het ook niet leuk dat ze niks kon zien. Met vier maanden heb ik haar dus al in de wandelwagen gedaan. Ze ligt er heerlijk in, kan alles zien, kan spelen met haar nijntje-ding en valt ook heerlijk in slaap erin.
Amy zit ook al sinds 1.5 maand in de wandelwagen. Het was alleen maar huilen in de kinderwagenbak, dus hebben we de gewone geprobeerd en toen was het over. Ze zag natuurlijk veel meer. Heb hier ook een mutsy dus die kan op ligstand.
sascha kan nog maar een paar seconden zelf zitten. ik ben dus nog niet van plan haar in een wandelwagen te doen. ik laat haar lekker in de bak liggen tot juli in ieder geval. dan is ze 6 maanden en dan kijken we weer verder. ze zit al vaak genoeg op schoot. en liggen is toch het beste
lars ging met 6 maanden in de wandelwagen half zittend met een opgerolde HF luier tussen zijn beentjes omdat hij anders helemaal onderuit gleed. hij paste tot die tijd nog prima in de reiswieg, maar wilde wat meer zien. en de MC leek me voor lange wandelingen wat onconfortabel (ik loop vaak naar mijn ouders toe, ong 5 km verder)