Ik heb soms alweer zin, maar er is helaas nog niks gebeurd, ook vind ik het eng om de eerste keer weer te doen. Ik ben ook nog niet ongesteld geweest dus ik slik nog geen pil, dus we zullen het met condooms moeten doen, waar we allebei geen fan van zijn, vind dat zo waardeloos maar ja het is nu even niet anders. Wanneer hebben jullie weer voor de eerste keer na de bevalling gemeenschap gehad en was dat anders?
Pff nou Tygo was volgens mij 3 maanden, het was in het begin even eng... maar voorzichtig aan en toen ging het weer als vanouds. Na Louise vond ik het niet eng want toen heb ik een ks gehad, dat scheelt wel een hoop.
hier na een week of 5... toen had ik een week niet meer gevloeid -zodat ik zeker wist dat het 'safe' was. ik voelde nog wel wat hechtingen trekken naar achteren toe, we zijn dus wel voorzichtig geweest, maar verder was het erg prettig weer
Het voelt nog steeds we anders. En in het begin soms een beetje vervelend, maar zeker niet pijnlijk. Ik ben wel weer met depil begonnen, al is het met tegenzin. Maar ik vnd de alternatieven ook net prettig. Of het kon niet in combinatie met borstvoeding. Tja, hopenlijk hoef ik de pil deze keer niet lang te slikken. Na een tweede kindje hoop ik voor een wat permanentere oplossing te gaan.
Hier na 6 weken toen het vloeien helemaal gestopt was. Was erg bang voor pijn maar het viel gelukkig erg mee.
Na 6 weken, maar toen deed het nog pijn. Daarna langzaam opgebouwd. Maar nu voel ik soms nog het litteken van de scheur, dat blijft wat gevoelig.
Ik was veel te veel met ons kind bezig om uberhaupt daar aan te denken na 3 maanden gingen we er weer aan denken, en toen was het lekkerder als ooit, geen pijn omdat we lang genoeg gewacht hadden (bijna totaalruptuur bij de eerste) geen spanning alhoewel het wel erg intiem aanvoelde en op een leuke manier spannend. Waarom zou je haasten, je hebt heel je leven nog, je kraamtijd (6 weken) maar een paar keer (als je meerdere kids krijgt) geniet, neem je tijd als het goed voelt en het doet geen pijn, sure dan zou het kunnen maar je hebt heel je leven nog samen, vanwaar de haast, intiem zijn kan je op zoveel manieren daar heeft seks op zich weinig mee te maken.
8 maanden! En het deed vreselijk pijn. De laatste twee keer ging het beter, het was weer heerlijk maar in het begin moet het heel voorzichtig. En ook na die tijd heb ik wel een dag last.. Ach ja het zij zo.. het LUKT iig weer!!
Zowieso pas als het vloeien was gestopt (mag ook niet eerder); wat gemiddeld 6 weken duurde. En dan; lang leve het glijmiddel. Het viel me weer reuze mee; was eigenlijk gewoon fijn; wat anders is, is dat je onbewust toch luisterd of je je kleine hoort. En bij veel vrouwen dragen de gebroken nachten ook niet in positieve zin bij. Maar zoals al in eerder topic stond beschreven; zoms moet je zin maken, dan komt de rest vanzelf. Geniet ze!
Oh ik heb hem denk ik verkeerd ingevuld.. Ik heb 2 weken aangevinkt. Maar het was dus 2 weken na het stoppen met vloeien, dus eigenlijk 3 weken na de bevalling (heb maar 1 week gevloeid) Eerste keer was vreemd, maar het voelde wel gelijk goed. Het was ook lang geleden dat we sex hadden gehad, want tijdens de zwangerschap bijna niet gedaan. (voelde niet prettig)
Wij hebben het na 5,5e week weer geprobeerd. Hoe het voelde? Het lukte niet eens! Ik ging door de grond van de pijn en verder dan een paar cm ging echt niet. Oorzaak: littekenweefsel, ik loop nu bij de gyn...
nou dat vind ik ook niet gek ik moest er niet aan denken met 5/6 weken na een totaalruptuur dat heeft echt maanden nodig om echt goed te herstellen hoor...
Wat een onzin zeg "zin moet je maken, dan komt de rest vanzelf" wie heeft dat verzonnen (laat me raden een man ) natuurlijk moet je werken aan intimiteit en je relatie maar "zin maken" als je geen zin hebt om te vrijen is nooit goed en werkt ook op de lange termijn nooit. Je lichaam en geest geven vanzelf aan wanneer je lichaam er klaar voor is, niet je man die niet kan wachten of omdat je maar "zin moet maken"
Nou bij mij werkt "zin maken" wel hoor. Tis net als een verjaardag waar je geen zin in hebt, als je er eenmaal bent blijkt het hartstikke leuk te zijn en heb je geen zin om naar huis te gaan. Overigens gaat deze vlieger niet op voor de allereerste keer na de bevalling, dat is gewoon een beetje eng en dat is ook heel normaal.
5 weken na de bevalling, eerste nacht dat Finn op z'n eigen kamertje ging slapen Voelde een beetje 'krap' maar was snel over en voor de rest nergens en nooit geen last van gehad (maar ik was dan ook niet uitgescheurd of ingeknipt tijdens de bevalling...scheelt misschien ook wel weer).
ongeveer 8 weken na bevalling weer. Was niet helemaal fijn vanwege het litteken van de hechtingen. Daarna glijmiddel gebruikt en dat was al een stuk beter
met 5 weken, toen vloeien gestopt was...k had 1 hechting ergens binnin...die ik nooit gevoeld had...maar was bang dat het heel pijn zou doen...pfff niks pijnlijks gevoeld