Wat vinden jullie van de spelwijze van Jaymz. Wij vinden het een leuke naam. Spreek je uit als James maar wij vinden de spelling van James niet zo leuk. Deze zag ik laatst in het tijdschrift Ouders van nu en was gelijk verkocht. Wat vinden jullie?
Eh... Niet echt. Kun je het nog vreemder schrijven? Dat gaat je zoon de rest van zijn leven moeten spellen.
Mwah, nee, sorry. Maar mijn zoontje heeft dan ook een top 100 naam, ik begrijp de drang tot ' apart doen' dus nooit zo.... ( dit klinkt onaardig, zo is het niet bedoeld! )
Ik hou er niet van om te gaan 'knutselen' met namen die al een hele bekende spelling hebben. Als je nou een Friese naam hebt bijvoorbeeld en moet spellen omdat de naam an sich niet zo bekend is, prima. Maar nu zeg je: "Ik heet James, maar je schrijft het anders". Dat vind ik gedoe. Als je James op het gehoor een mooie naam vindt, wat is er dan mis met de spelling?
Het is zeker een aparte schrijfwijze, vooral de z op het einde vind ik persoonlijk niet zo mooi. Hij zal weinig naamgenootjes tegenkomen, daar ben ik wel zeker van. Als dat is waar je voor gaat dan is het zeker een unieke naam. Zelf ben ik niet zo van de aparte schrijfwijzes en hippe/aparte namen maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Zelf zou ik er niet voor kiezen, bedoel het niet verkeerd maar krijg er een beetje een puberschrijfwijze gevoel bij. Kan het niet anders omschrijven. Uiteindelijk is het jullie keuze en als jullie erachter staan dan zou ik het zeker niet laten omdat anderen het niet mooi vinden. Denk wel dat hij het idd vaak zal moeten uitspellen omdat er anders andere schrijfwijzes gebruikt gaan worden.
Als jullie het mooi vinden, moet je het doen. De kans dat er een tweede Jaymz is de klas zit is heel klein. Een tweede James is waarschijnlijker. Ik moet al mijn hele leven mijn voor- en achternaam spellen. Dat heb ik nooit een probleem gevonden. Met moeten spellen, zou ik geen rekening houden.
Toen ik deze naam las spelde ik het in me hoof als (djee-em-zie) en zag er totaal geen James in. Ik zou dit dus nooit doen. Als jouw zoontje dan inde klas zit en telkens z'n naam moe herhalen. Ik zou dan eerder dan Jaime (gijme) kijken ofzo
Vreemd... Zou er absoluut niet voor kiezen. Wat is er mis met een normale spelling? Van de s een z maken kan nog wel maar zo vind ik het echt een mislukte poging tot hip zijn (sorry, absoluut niet persoonlijk bedoelt). De naam zelf is wel heel leuk!
Afschuwelijk. Doe dan alsjeblieft James, voor je eigen kind. Ik moet mijn naam ook wel eens spellen (buitenlandse naam) en dat is echt niet leuk, maar als je in dit geval de zelfde klank krijgt door hem standaard te schrijven en het hele gedoe van verbeteren kan voorkomen, zeker doen. James dus .
Ik hou normaal wel van creativiteit met namen, maar deze vind ik echt niks. In m'n hoofd sprak ik het uit als Jay MC. Ik zou gewoon voor James gaan.
O nee wat een verschrikkelijke spelling.. Gewoon James is 10x leuker. Sowieso een naam op een z doen als het op een s eindigt vind ik vreselijk
Haha ik moest echt heel hard lachen. Denk niet dat ik eerder een mooie naam ooit zo verpest heb gezien. Vind het dus geen mooie spelling. Beetje sneu ook, kind zal altijd zijn naam moeten spellen/uitleggen. Vind James wel erg mooi.
Mijn eerste reactie? "say whut!??" Ofwel: ik had geen idee dat je James ook nog op zo'n manier kon spellen. Vind het niks. Leuker is "gewoon"James, wat ik overigens een leuke naam vind.