Tampons zitten niet meer lekker..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Smile, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Een dikke twee maanden geleden ben ik bevallen.
    Inmiddels weer ongesteld en zoals gewoonlijk wilde ik gebruik maken van tampons.
    Maar....ze zitten niet meer lekker. Ik voel ze de hele tijd.
    Daarnaast valt het me op dat als ik ze inbreng, ik de baarmoederhals passeer.... Ik duw de tampon dan maar niet verder, omdat ik bang ben dat het dan geen nut meer heeft....
    Iemand die dit herkent??

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Herkenbaar. Ik heb het een tijd met alleen maandverband gedaan. Het is nu wel iets verbeterd bij mij, maar het voelt niet meer zo fijn als eerst. Misschien het een en ander verzakt van binnen ofzo.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Kan idd met een verzakking te maken hebben of je spieren zijn te gespannen...zou toch eens door een bekkenbodemfysio naar laten kijken! (meestal hoef je niet in je blote kont hoor! hihi)

Kan nooit kwaad en je mag zo een afspraak maken...zonder verwijsbrief.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Denk zelf niet echt aan een verzakking...als ik stop met vloeien is mn baarmoederhals bijna niet meer aan te raken...het kruipt dus wel weer omhoog....

5. Bri

Bri Niet meer actief

Heb ik na de eerste bevalling ook gehad, dat tampons de eerste paar keer niet prettig zaten. De vorm van m'n schede leek wel helemaal anders, die tampons gingen steeds scheef.
    Is na een paar menstruaties wel weer goed gekomen, had blijkbaar gewoon wat tijd nodig.

Nu na de tweede bevalling ben ik nog niet ongesteld geweest, dus ik heb nog geen idee hoe tampons nu zouden zitten.

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Dank je voor je antwoord Bri...
    Ging je tampon ook langs je baarmoederhals??

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had in het begin, dat de "normale" tampons er gewoon weer uit "vielen". Nu gebruik ik "super" tampons en dat gaat beter. Ik merk wel (en nog steeds) dat hij scheef gaat. Ik moet hem er dan eerst weer uithalen, om hem vervolgens opnieuw in te brengen.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hier ook een maatje groter gepakt. Beviel stukken beter.
    Over die baarmoederhals weet ik niet. Kan je dat voelen dan?

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb ze ook weer gebruikt en ging goed maar op het einde deed het pijn,ik denk dat ik een kleiner maatje had moeten nemen op het laatst.. Ik ben nu al twee dagen niet meer ongesteld maar heb nog steeds pijn..

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bij mij doet t vreselijk pijn... En wel aan de andere kant dan waar mijn hechtingen zaten... Snap er niks van.
    Het voelt net alsof daar een grote schaafwond ofzo zit. Echt zeer pijnlijk. Als hij zit dan voel ik hem telkens zitten, als ik mijn bekken kantel dan doet het helemaal zeer binnenin, en als ik hem eruit wil halen is het echt HEL.
    Vreselijk..... :( Maar ik heb de grootste hekel aan maandverband, dus blijf maar proberen...

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook hetzelfde probleem.In het begin was het ook pijnlijk bij mij en zat het ook echt niet lekker.
    Nu kan ik ze weer normaal gebruiken gelukkig!
    Ik denk dat het wat tijd nodig heeft....dus anders ff op maandverband overstappen. zo heb ik het iig gedaan!

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Dat schaafwond gevoel herken ik inderdaad ook....misschien heeft het tijd nodig...

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mij is vertelt dat je met de eerste menstruatie na de bevalling geen tampons mag dragen ivm infectiegevaar en idd dat het helemaal niet lekker zit de eerste, of eerste paar keer.
    Toen ik mijn eerste menstruatie keer na de eerste bevalling heb ik maandverband gebruikt, en daarna tampons en dat ging prima.

14. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik heb dat in het begin ook gehad, en heb toen maandverband gebruikt, maar dat vond ik zo vies! de maand daarop heb ik een grotere maat tampons gekocht, en sindsdien heb ik nergens meer last van!

15. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik had het ook, ik was juist zo blij dat ik weer tampons kon gebruiken maar ik voelde ze de hele tijd zitten! En dan ook op een pijnlijke manier.
    De laatste keer toch maar weer geprobeerd aangezien ik gigantisch lekte en het maandverband het 's nacht niet goed tegen hield (errug leuk zo'n rode veeg in bed :$). Toen ging het wel goed en kon ik ze overdag ook weer velen. Dus misschien heeft het even tijd nodig!

16. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, helemaal herkenbaar. Superdroog en ook langs de baarmoederhals. Echt lastig. Het is bij mij al zo sinds de eerste bevalling (5.5 jaar geleden) een nog steeds veel last van.

Deel Deze Pagina