Hallo Ik doe nu een mbo opleiding juridische dienstverlening en ben dan in 2009 klaar. Maar nu kan ik werken als bedrijfsleider bij een winkel (32 uur per week) maar ik weet dus niet wat ik moet doen. Ik heb al een mbo diploma behaald. Wat zouden jullie doen? En kan iemand me misschien de voor- en nadelen vertellen?
Ik zou de afweging maken tussen het werk wat je zou kunnen gaan doen en het aangeboden werk: Wat lijkt je leuker om te doen? En heb je zin om nog tot 2009 te leren? Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met de opleiding? Als dit al langer is is het misschien wel jammer van alle energie die je erin hebt gestoken om nu te stoppen. Succes met je keuze!
Hmm, das errug moeilijk. Met welke opleiding kun je op een gegeven moment waarschijnlijk meer en is die andere mbo opleiding op hetzelfde niveau?
Ja ik ben in oktober 2007 begonnen met de opleiding. Die andere opleiding is idd op het zelfde niveau. Bij het bedrijlf waar ik kan gaan werken krijg je ook meteen cursussen op hbo niveau en heb je goede doorgroeimogelijkheden het is namelijk een heel groot bedrijf. Pff het is echt moeilijk hoor...
Vanuit mijn eigen ervaring zeg ik: afmaken die opleiding! Ga voor zekerheid. Ik ben destijds ook gaan werken en heb toen mijn opleiding gestopt en het werk viel me zwaar tegen. Het heeft veel moeite gekost alles weer aan elkaar te breien... Maar het is jouw leven en laat het jouw keuze zijn. Jij bent mij niet en vice versa, doe echt wat jij goedvindt! Flientje
Misschien is het een optie om die opleiding schriftelijk af te maken (via LOI bijv) en dan die baan te nemen. Het duurt dan wel wat langer, maar je haalt dan wel een diploma.
Of misschien in deeltijd verder studeren? Denk dat je idd voor jezelf moet nagaan wat je op langere termijn wil voor baan en welke opleiding je daar dan voor nodig hebt. Overigens moet je er wel op letten dat de opleidingen die je eventueel krijgt bij dat nieuwe bedrijf erkende opleidingen zijn, eventueel met een erkend examen. Anders kan het zijn dat een eventueel volgend bedrijf die opleidingen niet erkend. Groetjes Rosa
In de avond uren studeren? In september ga ik deeltijd studeren, en overdag gewoon fulltime werken (dat al eerder hoor )
Je hebt al een mbo opleiding op dat niveau, zoveel extra behaal je er dus niet mee. Je hebt via dit bedrijf de kans om cursussen te volgen op hbo niveau. Kun je dit aan denk je? Is het werk dat je leuk lijkt of kun je, dankzij de cursussen, werk gaan doen dat je leuk lijkt? Ik zou gaan werken, maar ik was dan ook zowieso niet aan nog een mbo opleiding begonnen. Na mijn mbo ben ik naar het hbo gegaan en dat bevalt me prima. Nog een half jaar en ik heb mijn diploma op zak yay! Maar goed, dat is dus wat ik zou doen, je moet zelf de voors en tegens op een rijtje zetten en een besluit nemen.
Voor een Loi opleiding heb ik te weinig dicipline helaas. Ik denk wel daat ik die hbo cursussen aankan ja! Het lijkt mo ook wel erg leuk werk, maar ben nog steeds aan het twijfelen Nee het is gewoon zo moeilijk nu heb ik lekker vaak vakanties enzo en dan niet meer natuurlijk. Maar aan de andere kant het lijkt me erg leuk en ik krijg natuurlijk ook meer geld dan wat ik nu heb. Niet dat die 1150 euro stufi weinig is maar meer is altijd welkom!
1150 euro stufi? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik dacht dat je 750 kreeg als je een kind hebt en dan nog moet je partner onder de 500 verdienen toch? Tja, het is ook een lastige keuze. Ik zou alle voor- en nadelen op een rijtje zetten en dan pas beslissen.
Joh... Maar ben je wel samen met de vader van je kind? Wij zitten namelijk ook met de studi. Ik ben straks (hopelijk) klaar voor de baby er is. Maar mijn vriend start in september pas met zijn studie. Kan hij ook aanspraak maken op zo'n alleenstaande toeslag? Maar dat kan weer niet omdat ik dan nergens bij betrokken zou moeten zijn... Het is toch lastiger om zoiets voor een man te regelen haha.
Jah ik woon samen met de vader van mijn kind. Het is erg raar hoor dat ze me dat geven veel mensen denken ook huh maar je woont toch samen. Ik had het gevraagd aan het ib-groep en hun hebben gezegd dat het goed was dus tja. Hahaha het is idd lastig omdat voor een man te regelen ja. Als jullie niet getrouwd zijn en geen gerigistreed partnerschap hebben zou het wel kunnen dat hebben ze mij iig verteld.