Naja ik heb mijn haar alle kleuren gehad ongeveer, van knalrood tot donkerrrod, van zwart tot zwart blauw en alle tinten bruin die er zijn. Nu heb ik het blond. Alles zelf gedaan, 1x ontkleurt daarna met verfen telkens wat lichter, maar dan heb ik ook wel 7x achter elkaar elke 2-3weken geverfd met een hoge % waterstof dus niet zo best voor je haar.Maar ik heb nog haar hoor Wel veel maskers en olie's ed.
Ooo wat zonde, het glanst nu zo mooi. Kun je niet voor een minder 'schadelijke' verandering gaan? Misschien wat van die roodgekleurde extensions of highlights door het zwarte haar laten zetten? Ik ben zelf iemand die veel met mijn haar geëxpirimenteerd heeft. Dit heeft nu geresulteerd in een kort koppie, want door mijn laatste permanent is het niet meer goed gekomen. Ik ben nu weer hard aan het sparen haha.
Hier een kapster ook, haar dat al zo lang zwart wordt gekleurd dus kleur over kleur over kleur, moet wel ontkleurd worden. Als het van nature zwart zou zijn zou dat net nodig zijn, maar in jouw haar zit zoveel pigment dat dit er niet zomaar met een verf uit is. Ontkleuren is niet goed voor je haar. Ik heb het vaker met mijn eigen haar gedaan en moet het daarna altijd heel goed verzorgen om het weer een beetje op peil te krijgen. Omdat haar dat ontkleurd is poreus wordt, is het moeilijk de roodpigmenten vast te houden, dat betekend dat je het regelmatig in dezelfde kleur rood moet kleuren om de kleur te stapelen en dus langer houdbaar te houden. Ik zou de eerste keer zeker naar de kapper gaan, dat zeg ik niet omdat ik kapper ben, maar het risico om het zelf gaan doen zijn en het verkeerd uit valt is groot en dan mag je als nog naar de kapper. Daarna kan je het wel event. thuis zelf bijhouden. Miss. een ander alternatief? Knal rode plukken door je zwarte haar? Je haar wordt daar minder poreus van.
wow Shaddix,wat een mooie bos haar heb je!!!! Die kleur rood vindt ik geweldig mooi,zou het zelf ook wel willen(heb donker haar),alleen heeft mijn haar de laatste jaren zoveel opdonders gehad dat ik het niet aandurf. Heb zelf helaas erg dun haar doordat ik nog steeds haaruitval heb,en een aantal jaar geleden had ik permanent die mislukt is met als gevolg afgebroken haren en kale plekken,en ik moest van ellende mijn haar kort knippen... Laat je een foto zien als je het gedaan hebt? Liefs Petra
Ik lees een paar reacties over rode plukken.. Dat vind ik 'm dus net niet, zeg maar. Ik vind rood haar met blauwe ogen (die ik dus ook heb) altijd zó mooi, ik droom hier echt al heel lang van, heb al een paar keer geprobeerd om gewoon een pakje rood over mn haar heen te gooien, maar verder dan een rode gloed ben ik nooit gekomen Daarom ging ik er ook vanuit dat het sowieso ontkleurd moet worden, en zoals een kapster hierboven al zegt zal dat ook inderdaad het geval wel zijn.. Maarja, nu ga ik toch twijfelen, door die paar reacties die zeggen dat het echt níét goed is voor m'n haar. M'n haar is echt m'n trots, ik ga nóóit naar een kapper omdat die er áltijd teveel afknippen, 'geen schaar in de buurt van m'n haar' is m'n levensmotto Het is dus niet de bedoeling dat een rode kleur ervoor gaat zorgen dat m'n haar minder mooi wordt dan het nu is, het moet juist mooier worden! Dus ja.. Wel? Niet? Wel? Niet? *zucht*
Weet je ik zou toch even naar een kapper in de buurt gaan voor advies, je zou event. een kinkykapper kunnen binnen lopen als jullie die in de buurt hebben. Zijn zijn experts in de fellere kleuren en advies is altijd vrijblijvend.
ja dat heb ik ook gedaan. Is beter dan zelf klooien vind ik. maar wat voor de 1 slecht is hoeft niet voor de ander slecht te zijn maar met zo'n lange mooie bos haar is het echt wel funest. teminste alsje het steeds weer veranderd en er alles ingooit. Ik heb het zelf wel gehad, ik had echt een hele mooie dikke lange bos haar en nu is het een dun bosje en ik heb er ook echt van alles in gedaan! Nu ga ik eerst naar de kapper, die zegt wel wat kan of niet en dan kan ik het eventueel met dezelfde kleur wel zelf bijhouden. maar zelfs dat durf ik niet laat je wel even zien hoe het is geworden? vind het wel een mooie rode kleur!
verf is nooit goed voor je haren natuurlijk...dus dan kun je beter niks meer doen lijkt mij maar je haren zo laten... Maar aan de andere kant kun je ook na het verven je haren zo goed verzorgen dat ze een beetje herstellen...toch?
Weet je, ik ga van de week gewoon een paar kappers langs hier. Ik heb er laatste eentje gezien in Roosendaal waar heel groot op het raam stond dat ze geen extra toeslag rekenen bij het verven van lang haar, dus dat scheelt alweer En zij kunnen me misschien ook beter advies geven als ze m'n haar zien, ofzoiets
ik zou het ook wel willen doen maar durf niet goed, ik heb ook dik zwart lang krullend haar tot op mijn kont(JE) haha ik verf mijn haar ook normaliter zelf,maar of dat bij deze kleur zou lukken??
Het gaat mij niet om het mislukken van de kleur, dan maak ik het inderdaad gewoon weer zwart, maar wél om hoe erg het m'n haar verpest
Nou miljoenen mensen verfen hun haar aantal keer per jaar, jaar in jaar uit, dus van 1x zal het niet gelijk ellende zijn, als je moet gaan bijhouden wordt het na een tijd misschien wel wat droger.
Hier verf ik erg vaak mijn haar want ik vindt het leuk om te veranderen... tja gezonder worden ze er niet van maar ook niet heel erg droog ofzo... ik verzorg ze gewoon net een beetje extra... en ik vindt mijn haren zelfs wat makkelijker om te stylen nu!
ik ben al een paar jaar rood, en heb ook een tijd echt deze felle kleur gehad. Ik wilde alleen wel perse Elumen van Goldwell, deze kleur vervaagd namelijk niet zo, dus geen roze haartjes!!!!!! Helaas niet alle kappers hebben dat, dus het is wat zoekwerk! Voordeel van Elumen is dat het ook niet zo schadelijk is voor je haar, het ruikt ongelofelijk lekker Ik heb van mezelf donkerblond haar (tegen bruin aan, maar het is echt nog blond) en hoef niet te blonderen, bij andere felle roodverven moet dat wel al. Doe ik dat hier dan is het echt nog feller dan jouw plaatje. hmm, ik wil ook weer elumen... (laatste keer via thuiskapper een wat meer standaard "fel" rood er in gedaan, met heel ander resultaat) en nee, ik heb geen aandelen in Elumen, vind het alleen echt super spul.
Okay, even voor de duidelijkheid; het verven maakt me écht niet uit, dat doe ik nu ook met zwarte verf, dat komt allemaal wel goed, ik ben vooral bang voor het ontkleuren! Dat is volgens mij behoorlijk schadelijk voor je haar, dat is het probleem!
Kijk als je het bij een kapper laat ontkleuren, zal het op de beste, meest vriendelijke manier voor je haar gebeuren. Tenminste daar kun je van uitgaan. Ik heb mijn haar meerdere malen ontkleurd en dat van ij zit er ook nog steeds op. Ik heb ook lang haar. Het is gewoon belangrijk je haar daarna goed te verzorgen, lekker maskertje, goede shampoo, event. een verzorgende olie oid. Ik ben wel benieuwd of je er voor gaat, en wat ze zeggen bij de kapper waar je langs gaat.