Word er echt zo knetter van!! We hebben 3 prachtige kindjes, en ik wil heel graag nog een 4e kindje, maar die twijfels zijn er ook steeds.....Me man zei van de week op een avond, dat ie nog wel eentje wil.....Diep van binnen was ik helemaal happy, maar meteen komt ook weer die twijfel. Moet ik het wel doen? Waar beginnen we weer aan? Wat als.......enz enz......Bij de eerste 3 nooit last van gehad. Ja oke, bij de 3e kreeg ik toen ik al zwanger was ineens paniek. Wat doe ik nou? Straks gaat er wat mis? Ik heb al 2 kindjes wat doe ik hun aan? enz enz....Maar na de goede echo met 11 weken was ik smoorverliefd en was ik alles vergeten. EN ik denk dat ik dat nu ook wel weer zal hebben, alleen nu slaat de paniek al om me oren voordat ik zwanger ben..... Zijn er meer meiden die er last van hebben??
Tsja,moeilijke keuze dan! Ik zeg bij twijfel (meestal) niet doen. Maar Mss moet je het even laten bezinken en er nog even over na denken. In je onderschrift staat dat jullie "compleet" zijn...voelt dit ook zo??
Compleet met een ??? Ik weet het niet, ik kan niet echt zeggen dat ik me echt compleet voel. Ik voel me super gelukkig met me kinderen, maar dat ik echt kan zeggen. Ja ik ben compleet. Nee dat gevoel heb ik niet.... Ik loop al 3 jaar te dubben. Toen ik zwanger was van me meisje, zei ik dit is echt de laatste. Maar na een jaartje begon het toch weer te kriebelen. En dit doet het al 3 jaar.....Ik wil heel graag, maar door die twijfel durf ik er niet aan te beginnen. Aan de andere kant weet ik haast wel zeker dat als het eenmaal zover is, ik helemaal happy ben en er niet meer over na denk, maar die stap even zetten....Dat lukt me op dit moment niet. En me man werkt niet echt mee, de ene keer zegt ie we gaan er gewoon voor, het andere moment zegt ie nee ik wil niet meer, dus daar heb ik ook niet veel aan haha.....We willen beide wel heel graag, maar durven niet zo vaag!!
Ohh had de ??? Niet opgemerkt Persoonlijk denk ik dat het "altijd" wel blijft kriebelen bij mij dan. Als jullie het beide graag willen zou ik zeggen "Go for It"!!!!
Ohh vast wel, het liefst zou ik 6 kinderen willen als t ons gegeven zou worden. Maar me man dus echt niet. En financieel kan het ook niet hoor. Maar een 4e kan nog wel. We hebben alles nog voor een kindje, dus de kosten erbij zijn alleen voeding en pampers....Toch vind ik het eng, omdat je niet weet hoe het allemaal gaat straks. Aan de andere kant, je weet nooit hoe de toekomst zal zijn, plus straks met spijt zitten dat ik het nooit gedaan heb, wil ik ook niet!
Troelala, ik weet dat je hier al lang over twijfelt, want je hebt er al meerdere topics over geopend. Ik zou zeggen bij twijfel niet doen, maar alleen jullie kunnen zelf de beslissing nemen. Wat betreft financien zijn het in het begin natuurlijk alleen luiers en voeding, maar bedenk je ook de kosten op lange termijn (studiekosten / kosten voor hobby/sport etc.). Is jullie auto groot genoeg? Hoe gaat het met vakanties e.d.? Wil je zelf werken? Je merkt het wel, ik ben meer van de praktische gedachten...succes met je beslissing! Ik zou overigens wel een beslissing gaan nemen, dat geeft jezelf meer rust.
Ja ik ben hier al jaren mee aan het dubben, maar we komen er maar niet uit. Ik weet dat een kindje meer gaat kosten hoe ouder het word. We leven nu van mijn zijn loon, maar ik wil zeker wel gaan werken in de toekomst...Mijn loon zal dan extra zijn. Auto is niet groot genoeg, dus er moet een andere komen, of we doen het zonder auto. Me man werkt aan de overkant van de weg, de ha zit in het dorp hier. En me vk zit hier in de straat. Alleen het ziekenhuis en familie is 14km verderop maar daar kunnen we ook met de bus heen, ziekenhuis met de auto van me schoonouders of schoonzus en zwager. Dus de auto is niet een super groot probleem. Alleen de ruimte in huis is weer een ander verhaal. Me jongens liggen op 1 kamer, en me meisje heeft haar eigen kamer, komt er een bij dan moet de baby ter zijner tijd bij de kleine meid op de kamer. Of we moeten de badkamer na beneden halen en van de oude badkamer een slaapkamer maken. Ik wil ook heel graag definitief de keuze maken, want word helemaal knetter van de twijfel en het denken!
Lastig! Maar snap het wel. Ik wil zooooo graag een derde kindje en denk er zon beetje de hele dag aan Soms twijfel ik ook...twee knappe lieve gezonde zoons. Ze zijn makkelijk en alles gaat goed.. Maar manlief wil niet meer....maar vooral om het financiele stuk.... Ik denk dat dat wel meevalt maar een tijdje terug zei hij nou voorlopig nog niet dus ik was al helemaal blij wantbhet was geen nee! Van de week zei hij ineens; zet die babyspullen op internet! Kon wel huilen! Dus gezegd dat ik dat nog niet doe omdat ik de hoop heb dat er nog eentje bijkomt! Ik vind het moeilijk maar als manlief ja zegt zou ik er gelijk voor gaan! Sterkte met de beslissing!
Mijn man springt ook van de hak op de tak! Het ene moment wil ie heel graag, het andere moment niet meer. Als hij nu definitief een keuze maakte, kon ik me daar bij neerleggen. Mijn spullen zijn ook niet weg hoor, ledikantje staat hier zelfs nog op zolder. Ik wil hem niet weg doen, stel dat......... Dank je, jij ook hoop dat je man nog bijdraait voor je!
Best wel wat praktische problemen/veranderingen dus als er een vierde kindje bij komt. Het hebben van een auto is mijn inziens toch best wel belangrijk met kinderen (inderdaad ziekenhuis, maar ook dagjes weg, vakantie etc.) Afhankelijk van anderen zou ik niet willen zijn wat betreft een auto. En uiteindelijk willen kinderen als ze pubers zijn toch ook graag een eigen kamer. Dus dat houdt dan een verbouwing of verhuizing in. Als ik jou hoor twijfel je te erg en dat is meestal een teken dat je het beter niet kunt doen. Kijk naar wat je nu al hebt en probeer daar gelukkig/je compleet mee te voelen
Bij ons dat dus allemaal geen probleem...een auto met dtie zitplaatsen op de achterbank, een ruime zolderkamer die zo gebruikt kan worden als kamer..... dus dat kost ons niks en heb alle babyspullen nog en jongste ligt nog in de babykamer.... We zijn niet rijk en moeten nu ook wel opletten en niet te veelnuitgaven doen in de maand maar we kunnen op vakantie en leuke dingen doen. Tuurlijk een extra erbij kost ook meer maar vanaf volgend jaar willen we toch naar een camping ipv met het vliegtuig dus die kosten zullen niet heel veel meer zijn met nog een kindje... wel is het nu in deze tijden natuurlijk financieel wat lastiger en manlief vindt dat wat enger merk ik maar misschien is het volgend jaar of het jaar erop het allemaal weer iets beter en hopelijk kan ik manlief dan toch nog eens heeellief vragen.....
Bij ons is het een ander verhaal omdat wij een auto nodig hebben voor 4 kinderen. Wij hebben er al 3 en die zitten ook zeker allemaal op de achterbank ruim, maar 4 passen er echt niet op....Kwa kamer zullen we moeten uitbouwen, maar ik wil ook graag wel verhuizen na een groter huis dus dat zou het probleem ook nog niet zo zijn. Finaniceel vind me man het ook eng, gaat het allemaal wel lukken en passen. Wat mij betreft wel, maar ja leg dat een man maar uit haha....
Haha ja een man denkt daar toch heel anders over! Als iemand de tip heeft om ze gerist te stellen dan hoor ik het graag! Wij hebben de ford smax en er kunnen nog twee stoelen extra erbij in de kofferbak
Wij hebben een station dus we moeten dan echt een andere auto. Nou willen we al een tijdje een andere auto, maar goed we zullen dan wel een beslissing moeten gaan maken, wat we nou gaan doen, want ik ga niet 2x een auto kopen..... Wij denken makkelijker dan mannen laten we het daar maar op houden haha......