Even een vraagje ons dochtertje nu 7 maand is 5 januari begonne met spugen in de nacht alles eruit ... de volgende dag de 6e januari Overdag bleef er ook niks in en s,avond vertrouwde we het niet echt meer du HAP gebelt we konden langs komen en werden gelijk doorgestuurd naar eerste hulp en vanuit werdt ze opgenomen in het zh uitdroging ... Ze heeft een sonde gehad 4 uurtjes lang en dat bleef allemaal gelukkig binnen de volgende ochtend flesje bleef ook netjes binnen ,, arts kwam nog langs ze wouden haar toch nog een nachtje houden extra .. Owkeee prima gedaan en alles ging goed alles bleef ook binnen net zoals gisteren ochtend nog in het zh de fles en de fruithapje . rond 12 uur we mochten naar huis .. we waren buiten spuugde ze weer maar zijn toch naar huis gegaan ( dacht komt door alle drukte enzo wassen aankleden maxicosi enzo ) eenmaal thuis bij de andere flesjes ook erg veel spugen we hebben haar net toen we thuis waren nog gewogen ze woog hier 7170 gram ( in die paar dagen ruim 800 gram afgevallen , maar wel iets aangekomen sinds eerste hulp toen was ze 7100 en bij weg gaan zh was ze 7140.. Vanmorgen ging flesje er goed in klein beetje spugen maar was echt niet veel .. Daarna weer flinke diaree luier verschoont haar temperatuur gemeten die was 37.7 en haar net even weer gewogen is ze nog maar 7080 dus weer een eindje afgevallen .. dit komt vast door het spugen van gisteren denk ik .. maar goed tot nu toe blijft ze dus toch afvallen ... de kinderarts beld vandaag ook nog dus melden we dit ook even .. valt ze zo niet veel te veel af iemand ervaring meee.. weet dat ze nu gewoon weer moet aansterkten maar goed tot nu toe nog niks van te merken ....
Als ze zoveel spuugt, is het sowieso wel verstandig om kleinere flesjes aan te bieden, dan blijft de voeding beter binnen. Ik zou verder denken dat dit wel reden is om haar goed in de gaten te houden, dus goed dat de KA vandaag nog belt. PS: Met januari bedoel je dus ws februari? Deze afgelopen week?
Op zich is afvallen bij ziekte trouwens niet heel vreselijk, zolang ze maar niet uitdrogen. Als ze blijft drinken, blijft plassen en alert is, is dat het belangrijkste. Bijkomen in gewicht doen ze dan wel weer als ze beter zijn. Kinderarts al gebeld ondertussen? En gaat het beter met kleine flessen?
ze slaapt heel veel en als ze wakker is hangt ze meer , net ook weer gespuugt nog van de eerste fles , daarna klein beetje gegegeven ook weer wat van gespuugt , plasluier weg gehad ... kinderarts nog niet gebelt
Ik zou ook om jezelf niet onnodig gestresst te maken, maar 1x per dag wegen, of 1x per 2 dagen, op n vast tijdstip, 's ochtends bij het wakker worden bijv. 40 of 100-200 gram verschil kan namelijk ook een kwestie van wel of niet net geplast/gepoept hebben zijn. Hoe is het nu?
Ah je had net gepost.. Hangt ze meer uit zieligheid of is ze suffer? Bij dat je laatste niet afwachten tot de ka belt maar zelf de telefoon pakken...
we doen net als in zh elke dag 1 keer ga haar dus vandaag niet weer wegen , en heb het ook een beetje gedaan rond zelfde tijdstip en na het verschonen van de luier en voor het flesje .. net heeft ze weer flink gespuugt , nu slaapt ze weer verder is ze wat duf
als je haar even vast houdt hangt ze maar zoals gisteren in zh wou ze ook wel spelen maar nu is het slapen en is ze wakker blijt ze plat liggen doet hoodje niet omhoog ofzo
Ik vind dufheid een stuk alarmerender bij spugen dan afvallen, en meer reden om actie te ondernemen. Je kunt nog wel contact maken?
ze slaapt nu maar net voor het flesje roep ik wel haar naam gaan de oogje wel open maar daar blijft het bij , ze draait wel wat methaar hoofdje van linkt naar recht op buikliggend maarniet even omhoog zeg maar
Ik zou gaan bellen, jij kent je kind natuurlijk het beste, maar als 1 van mijn kinderen dit gedrag zouden vertonen na zoveel te spugen, zou ik op zn minst een arts willen spreken, al was het maar om gerustgesteld te worden.
net dus kan je zo wel zien op filmpje ga zo even op youtub zetten , kan je ook zie dat ze weer wat spuugt ,
Ka of hap bellen, zij kunnen het het best beoordelen.. Maar dufheid na zoveel spugen klinkt toch wel als risico op uitdroging.
ben ff filmpje uppen even je mening horen , heb alvast de afdeling nummer van het zk er bij gezocht kan ik die zo even bellen ..
nou heb luier verschoont was diareee luier dus of ze geplast heeft kan je niet zien , verder temperatuur 37.3 dus normaal , leg ik haar in de box is gelijk weer spugen , even iets spelen met de ringentjes ..