blijft maar afvallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door irisnaomi, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #41 irisnaomi, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2013
    kreeg net weer sms van arn ze had de ochtend fles er weer uitgespuugt vanavacht 3 diaree luiers en vanmorgen ze was om half 8 wakker al 2 diareee luiers .. ze heeft ook een neuspray gekregen en is nu weer aan de ORS
    ga zo wel even melden inverband die koemelk gedoe
    heb alles eens bij elkaar gezocht moet horen...

Voor 9 oktober was ze veel spugen diaree krampen misselijk enzo
    vanaf 9 oktober pepti voeding gehad gign het veel beter
    22 nov heeft ze test voeding gehad (koemelk) was 1 fles logische daT ZE niet reageerde
    3 dec 2e test was pepti en moesten we weer naar nutrilon standaard
    Hier hebben we nog even mee gewacht maar rond de 10e dec toch meer gaan mengen pepti en standaard
    en vanaf 18 dec begint alle ellende eigenlijk toch wel apart toch.

2. hier het verhaal vanaf 18 december ....

18 dec : Sophie heeft opeens hoge koorts 39.5.. S,avonds liep het zelfs op naar de 40.5 HAP gebeld en moesten langs komen er werdt gezegt lichte keelonsteking en lichte ooronsteking niks mee gekregen afwachten ...
    19 dec : Sophie nog steeds hoge koorts 40.5 erg veel last van spugen diaree en drinkt slecht . Huisarts gebeld en moesten langs komen om 14.40 uur , we waren daar al netjes op 14.30 uur de temperatuur was inmiddels gestegen naar 41.6. We waren pas om 15.10 uur aan de buurt er was wat tussen gekomen .
    Ja eindelijk we mogen komen sophie uitkleden en hij wou Sophie even tempen want 41.6 graden wat ze bij mijn ouders had was wel erg hoog .
    de temperatuur kwam op 39.9 graden komt die aan van nou waarschijnlijk is jou thermometer niet goed want kom nu op 39.9 ...Ook even de mijne gepakt en ook daar was het nu 39.9 ..
    Nog even oortjes gekeken zag er goed uit , keeltje zag er goed uit waarschijnlijk een flinke virus
    Ik zou maar ik vertrouw het niet en kan ook niet zeggen dat ik zo geruster wordt , wat wil je dan dat ik zeg nou niks stuur me maar door naar een kinderarts die weten hoe en wat van kids ...
    Dus hij bellen naar ZH en we kunnen gelijk komen temp was wel heel erg hoog wat ze ervoor had toch even kijken ..
    Wij naar ziekenhuis waren gelijk aan de buurt allemaal kleine onderzoekjes wat blijkt dat ze dus een flinke virusinfectie heeft , flinke buikgriep met erge diaree oorpijn licht onsteking en een schraal keeltje en waarschijnlijk ook erg last van spiertjes ( spierpijn ) door die virus . Ze kunnen helaas niet veel voorschrijven zetpillen , en in de gaten houden ... Ze moet voldoende drinken , plasluiers hebben enzo . verder meer johannesbroodpitmeel dat de voeding nog dikker maakt voor het spugen .. en even aankijken mocht het minder worder moeten we gelijk weer aan de bel trekken ..
    Iets voor het spugen geven ze niet gauw even meer JHBPM geven .. en verder even afwachten.. Gelukkig was de temeratuur daar ook al flink gezakt en was ze veel fitter geworden .. ze kon weer lachen en ik had echt zo iets van wat doen we hier ..
    maar de kinderarts zei al het is allemaal goed dat je hier heen bent gekomen want normaal is 41.6 niet normaal en als ze dat nu nog had , had ze echt moeten blijven ..
    Maar gelukkig ons meisje is gewoon lekker mee naar huis ..
    S.avonds liep de koorts weer op naar 40 graden .. Maar een zetpil gegeven ...
    20 dec : Sophie begon de dag met lichte koorts maar zelfs met de zetpillen steeg haar temperatuur weer rond de 40 graden .
    21 dec : Sophie totaal niet fit .. Weer koorts 39.6 niet willen drinken ook al iets afgevallen , woog in ziekenhuis en thuis 6870 en nu 6760 pffff net nog wel een kleine plasluier lang niet wat ik gewend ben .. bewaar de luiers weg even .. ze ligt nu in de maxicosi suf te liggen te rillen van de kou arme meis.
    22 dec : Weer met sophie bij HAP geweest nog steeds koorts tot 41 graden .urine is getest erge blaasontsteking en ook echt een flink blaasontsteking leuco,s kwam op 3+ e ook nog bloed ...Urine wordt doorgestuurd voor verdere controle ... Ze heeft nu AB ( amoxicilline) gehad dit moet morgen al verbetering geven zo niet direct weer langs komen.. De urine is naar het Labatorium gestuurd en kunnen we over een aantal dagen naar de huisarts bellen voor de uitslag hiervan ..
    23 dec : Sophie koorts vrij Antibiotica doet zijn werk gelukkig ..
    27 dec : Weer met Sophie naar HAP kind smakte naar adem , had een snotprop zoals de arts zei in haar keel , keel is ook heel erg rood .. We hebben alleen neuspray mee gekregen zodat alles wat los kon komen ...
    29 dec : Met sophie toch weer bij de hap. ze heeft piept heel er met ademen . Ze is erg benauwd drinkt flesje hierdoor slecht leeg . Moesten gelijk langs komen .
    We zaten daar al even en Sophie werdt heel erg benauwd assistente nam haar gelijk mee naar de arts ..Die heeft even naar haar longentjes geluisterd en klonk ook erg piepend ze kwam al moet verneveld worden maar moesten even wachten op een andere arts die had een spoedgeval.. Toen die arts kwam liep de assistente gelijk naar haar toe met Sophie en ging gelijk kijken want ze was zo erg benauwd en die zei met spoed vernevelen want ze werdt echt benauwd .. Verneveling heeft geholpen alles kwam los daarna nog even rustig wachten in een aparte kamer om ook Sophie weer rustiger te krijgen die was helemaal overstuurd door de verneveling , Ook kregen we een puffer met salbutamol mee voor thuis , Als we thuis waren konden we haar de puffer geven en s,nacht nogmaals zodat hopelijk ook alles snel los kwam ...

30 dec - 01 jan : Sophie hoest nog aardig wat puffer heeft ze nog steeds nodig soms erg benauwd ..
    02 jan : Vandaag gebelt of de uitslag er al was van de urine die opgestuurd was naar het lab , maar die was er nog niet . S,middags weer urine opgevallen van Sophie en even laten testen er zaten nog (eiwitten - witte bloedcellen in ) ze hebben het op kweek gezet morgen weer even terug bellen ...
    03 jan : Vandaag gebelt voor de uitslag van de Urine was iets niet goed mee ze ging even overleggen met de arts ze zou me terug bellen , na een paar uur wachten nog steeds niet terug gebelt ze waren ons vergeten te bellen , maar goed in de urine zaten nog steeds leukocyten (eiwitten) we moeten haar goed vocht geven en in de gaten houden en we konden als we wouden morgen vroeg even langs komen bij de huisarts , nou tuurlijk doen we dat want vertouwen doen we het totaal in ..
    04 jan : Vandaag weer naar de huisarts 8:10 uur waren we aan de buurt was een lang gesprekje . zo even contact opnemen met de arts in heerenveen die ons daar heeft geholpen .. Verder hebben we gewoon gezegt van dat we een extra controle wilde hebben en toen we dat zeiden zei hij ook ja dat is ook het beste ik vertrouw het nu ook niet meer , jullie zijn rond de kerst alleen maar op en neer geweest met haar naar artsen dus er moet gewoon meer zijn .. Dus hij heeft naar het ZH een afspraak gemaakt en we krijgen of nog deze week of volgende week een brief met een afspraak daarvoor ..
    07 jan : Vandaag nog even Urine gebracht om even te testen er zaten nog steeds leukocyten (eiwitten) in we moeten elke dag je temperatuur goed in de gaten houden .. Je hebt tot nu toe steeds een temp tussen de 37.7 en de 38.4 . En verder zoveel mogelijk drinken rosivicee - water maakt niet uit als er maar genoeg binnenkomt ...
    08 jan: Vandaag de brief gekregen van de huisarts en dinsdag 15 januari moeten we om 9 uur ons melden met Sophie in het ziekenhuis ...
    11 jan: S,middags tijdens het ophalen van de oudste werdt Sophie heel erg bleek zat geen kleur meer in haar gezichtje , gauw naar huis en gelukkig kreeg ze langzaam aan weer wat kleur op haar gezichtje temperatuur was 37.2
    Daarna nog eens buiten geweest en hield ze ook gewoon kleur op haar gezichte wat het is geweest geen ideee...
    09 jan tot 13 jan .. De tempertuur blijft het meest tussen de 37.7 en 38.3 soms is het even 37.0 of 37.2 maar is al gauw weer tussen de 37.7 - 38.3 .
    Ook lijkt het of ze wat buikpijn heeft of krampjes dan overstrekt ze zich helemaal .. Of kruipt helemaal in elkaar en huilen ....
    Verder is ze wel vrolijk in box, bed , wipstoel kan ook heerlijk even spelen
    Nog steeds erge waterdunne diaree en spuugt ook nog ondanks de JBPM ..

hierna heeft ze eigenlijk altijd vlijven spugen en diaree nog bij kinderarts geweest was goed de diaree hoorde bij haar en het spugen ook ....

Nu dus het virusje erbij en kan ze helemaal geen melk meer verdagen blijft spugen

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ahhh gut sterkte meid.

Hier ook een meisje wat maar bleef afvallen en goed ziek is.
    Zr heeft ontstoken en vergrote amandelen en het rs virus.
    Ze is nog maar 8100 gram bij ruim 88,5 cm.
    Ruim 13,5 mnd oud.

Nu krijgt ze om aan te sterken en aan te komen nutrinidrink en fantomalt.

Ze moet wel flink aangesterkt zijn anders gaat haar kno ingreep niet door.

Heel erg veel beterschap voor je meisje.
    Ik hoop dat ze snel weer beter is en dat ze de oorzaak kunnen vinden.

4. Bianca jij ook sterkte met je meisje en zo die is dan best afgevallen zo zwaar weegde onze kleine meis ook voor ze ziek was en die is 7 maand

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ja rot he om te zien hoe je meisje afvalt en ze verzwakken.
    Mijn meisje wou heel graag eten maar lukte niet meer.
    Zodra er wat in kwam kwam het er weer uit.
    2 mnd terug woog ze nog 10,7 kilo.

Net op de weegschaal gezet(heb een babyweegschaal met melodietje hihi)
    En de Nutrinidrankjes beginnen goed aan te slaan.
    Ze woog net 8400 gram.
    Verleden week in het zh woog ze nog 7,9.
    Ben blij dat ze nu wat bijkomt en aansterkt.

Volgens mij hebben ze voor kleintjes onder het jaar ook een spul om aan te sterken.
    Infantrini heet het geloof ik.

Hoop echt dat je meisje snel beter word.
    En haar stukken beter gaat voelen.

Je hart huilt als je je kleintje zo ziek ziet.
    Konden we het maat overnemen :(.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ook....arm meiske..ik moet derest nog bijlezen, maar dit zou me echt grote zorgen baren..Moet zeggen hier altijd een super allert mannetje met weinig slaap dus als hij zo zou doen zou ik ook direct in het ziekenhuis zitten.

Hoop dat ze snel opknapt, pffff dit is echt niet fijn om te zien..

7. ukoldaatje hier dus normaal een heel actief meisje dus dit is echt niet goed ....
    ze ligt nu dus nog in het ziekenhuis heeft 4 fles voeding per dag van 200cc .. hier spuugt ze wel wat van uit maar wordt minder ..
    diaree is er nog maar wordt iets dikker , temperatuur is 37.5 net nog gemeten voor ik naar huis ging ...
    verder is ze erg jengelig hebben haar een zetpil gegeven verder heeft ze gisteren van 17.00 uur tot 21.00 ORS gehad toen flesje kwam er veel weer uit dus weer ORS tot 24.00 uur daarna sliep ze eigenlijk de hele nacht .. s,morgens ook flesje weer spullen en diareee alles were bijgevult met ORS ..
    dus alles wat ze zo,n beetje spuugt en diareee wordt aangevult met ORS ... verder wat vaste voeding geprobeer maar dat was echt niks kwam er net zo hard weer uit .... Nu is vriend daar blijft bij haar dus ja verder afwachten tot morgen .....

OOK hebben we het gehad over of ze geen kma heeft of pdg ( prikkelbare darmsyndroom ) maar dat willen ze niet testen blijkbaar tenminste verlopig niet had gevraagt of het verstandig was om haar koemelkvrij melk te geven was nog niet nodig , mijn gevoel zegt anders maar goed we wachten wel even 1-2 daagje af neem haar zo toch niet mee naar huis ..... verder nog gevraagt voor bloedprikken n ook precies het zelfde verhaal eerst aansterken dan kijken ze verder dus met mijn hele verhaal niks eigenlijk mee opgeschoten .... maar goed we wachten af ...

8. Bianca en ja ideaal he zo,n weegschaal die hebben wij ook , hier dus de vorige keer toen ze ontslagen was en we thuis waren gelijk gewogen en de volgende dag ook rond de zelfde tijd en je merkte toch echt dat ze af bleef vallen , het gewicht van zh en thuis was zelfde dus scheelde mooi weer weegt gelijk

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Goed dat je actie hebt ondernomen, want keek het filmpje en schrok er eigenlijk van hoe suf ze was!
    Hopelijk knapt ze snel op...
    Hebben ze haar ontlasting ook op kweek gezet om mogelijk een veroorzaker te achterhalen??

Wat is de reden dat ze geen koemelkeiwitvrije voeding willen proberen??

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Kleur even aangepast in je openings bericht.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik het verhaal lees, snap ik wel dat de artsen het niet direct zoeken in KMA. Er is zoveel gepasseerd wat daar totaal niets mee te maken lijkt te hebben, de ontstekingen en koorts en dergelijke: dat heeft niets met KMA van doen... :( Ik zou denken dat bloedonderzoek wel handig is, maar vind het wel logisch dat ze eerst even willen dat ze aansterkt en opknapt.

Heeft ze nu op de gewone voeding ook krampen? En als ze pijn heeft: hoe lang na een voeding heeft ze pijn?

12. happymama

happymama Niet meer actief

pppfff sterkte met je meisje , hopen dat ze wel iets vinden iig .....

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dat is niet helemaal waar. Kma veroorzaakt idd geen koorts, maar luchtwegproblemen zijn wel degelijk een symptooom. En, omdat het afweersysteem zo druk bezig is met diekkoemelkeiwitten, is zo'n lijfje vatbaarder voor allerlei virussen.

14. nou onze middelste heeft dus ook kma ... en ze heeft krampjes , spugen en diareee wat ze voorheen voor dat ze pepti kreeg ook had . met pepti was het een heel stuk minder .. nu dus weer een poosje standaard en steeds ziek enzo diaree krampen spugen enzo ...
    vandaar dat wij denken aan kma of anders pdg dat zijn ook precies de symtomen die ze heeft .. ook krampjes , misselijk , spugen , diareee enzo

vanacht was ze ook heel onrustig

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik begreep dat ze namelijk eerst pepti kreeg, maar sinds half december niet meer. En dat het eigenlijk sindsdien steeds slechter gaat....
    Spugen en diarree kunnen toch wel symptomen zijn???
    En koorts kun je ook krijgen van uitdroging... 'dorstkoorts' wordt dat volgens mij ook wel genoemd.
    Plus dat haar weerstand natuurlijk niet optimaal is en erbij ook gemakkelijk een virus op kan lopen!

16. even weer een berichtje hier ben ff thuis

vanmorgen hebben we besloten omdat eigenlijk alles er wel inbleef wel diaree de diareee werdt aangevult met ORS ..
    dat ze nu de hele sonde er uit zouden halen en gewone alleen flessen te geven zonder de ORS ....
    gewoon kijken of ze mee naar huis zou kunnen , kijken wat ze doet als ze dus zo mee naar huis zo gaan zonde de sonde dan ..
    ze gaan vandaag tot moren tot kinderarts weer zou komendit testen
    nou rond 14.00 uur flesje gehad en alles is er weer uit nu ORS gegeven in flesje en verder is nog even kijken wat ze gaan doen ..

maar zo nemen wij haar niet mee naar huis nu niet morgen ook niet dat spugen moet zo goed al weg zijn .....

17. raspberry

O, ik dacht dat TS na half december dan eerst weer terug op pepti was gegaan? Zoniet, dan zou ik me totaal niks aantrekken van wat artsen roepen en weer pepti gaan geven. Of, als dat niet (meer) voldoende helpt nutramigen.

18. Rozamarijke nee net anders om vanaf half dec zijn we meer naar standaard gegaan , en hoe meer standaard hoe meer ze overal alst van kreeg ..

maar goed vanmorgen is sonde eruit gegaan
    vanmiddag flesje gehad dat kwam er weer uit hebben ze ORS gehad via flesje is er wel ingebleven , rond 5 uur ook flesje iets gespuugd en zover ik weet tot nu toe verder erin gebleven
    ben zelf nu weer thusi met andere kids dus ja vriend houd me op de hoogte morgen oudste weer naar school en ga ik weer die kant op

19. raspberry

Joh, maar als het op die standaard zo'n drama is, dan ga je toch gewoon weer terug op pepti? Of is de machtiging verlopen?
    Second opinion aanvragen anders hoor!

20. ja pepti hebben we niet meer en helaas voor ons om te kopen te duur , als we het hadden hadden we het allang gekocht ..

we hebben het daar al gezegt maar blijven op standaar .. zo weer over hebben ..

Nou de nacht is goed gegaan zonder ORS enzo .. OOk de nacht fles zo te horen van Arjan .. Nu kijken wat ze verder gaan doen ..
    Hopelijk blijft nu het spugen weg diareee is er nog wel .. Zo Iris weer naar school toe brengen en dan ga ik ook weer die kant op en dan maar zien wat ze zeggen , zal me aan de ene kant verbazen als ze zeggen ze mag naar huis .... Maar arjan ( vriend) zei ook dat ze nog even zou...den kijken omdat ze erg slecht reageeerde laatst op het filmpje heb niks gezien of gehoord van arjan dat ze daar wat mee hebben gedaan dus dan maar vragen ... en gelijk vragen weer voor vragen andere voeding en blijf bij eventueel iets van bloedprikken wat dat is ook ngo steeds niet gedaan of ontlasting of urine ofzo

Deel Deze Pagina