Hallo Dames, Mijn zoontje is nu 7 weken oud en vanaf week 2 heeft hij alles bij elkaar geschreeuwd. Huilde uren op een dag en sliep nauwelijks (overdag gewoon de hele dag wakker en maar huilen!) Ik dacht ojee een huilbaby! Na een bezoekje aan de dokter bleek hij spruw te hebben en een liesbreuk, maar hier heeft het niet aan gelegen want het gehuil ging gewoon door... Ik was echt helemaal op en kon zelf ook wel janken van vermoeidheid en het gevoel dat je iets niet goed doet. Nou moest ik 3 dagen geleden op nacontrole bij de verloskundige en die gaf me de tip om zijn voeding eens aan te maken met rooibosthee. Ik gaf aan niet het idee te hebben dat hij krampjes of buikpijn had maar goed, ik wil alles proberen om hem minder te laten huilen. Dus zo gezegd zo gedaan, een kan thee gezet en alle voedingen met deze rooibosthee gegeven en... MIJN LIEVE SONNIE HUILT AL 2 DAGEN NIET MEER! Hij is zoooo vrolijk, de hele dag lachen en SLAPEN! Het lijkt haast een wonder!! Vannacht zelfs de eerste keer doorgeslapen, joehoeeeee!! Misschien dat meerdere mama's hier iets aan hebben! Groetjesss
Wat super voor je!!!! Kan me voorstellen dat je er doorheen zat. Geniet van je vrolijke kleine!? En ook van het slapen snachts
Hier precies hetzelfde; huilen en krijsen van 's morgens vroeg tot zijn laatste fles om middernacht Had het idd al eens gelezen van die thee; misschien toch maar eens proberen. Verder hebben we alles al geprobeerd: draagdoek, andere flessen, boeren tussendoor, inbakeren, pittenzak, osteopaat, infacol, vsm troep, maar tot nu toe zonder resultaat
Dat klinkt me zooo bekend in de oren en dan opeens heb ik een baby die zoooo lief is, het lijkt een compleet ander kind! Ik dacht ook, wat zal zo'n thee nou kunnen doen (en of het daar ook werkelijk door komt is maar de vraag) maar ik raad je echt aan om het uit te proberen! Succes en laat je nog weten of het ook bij jou kleintje werkt? Groetjess
Go de tranen staan in mn ogen als ik het zo lees. Mijn ventje heeft ook dagen en weken lang lopen krijsen. kwamen met 2,5 week achter dat hij reflux heeft. Medicatie geven en hielp even. Na een dag of 4 weer huilen/krijsen!!! Overgestapt op pepti, want wij kregen het idee dat hij ook kma had/heeft. Er stond toen een afspraak bij de kinderarts 1,5 week later (Hij was toen 6,3 weken) Werd gelijk opgenomen omdat ik er helemaal door heen zat! (nog steeds) Hij lag al ingebakert, maar in het ziekenhuis vonden ze dat hij hele dagen ingebakert moest liggen en ze zeiden dat hij erg gevoelig is enz... Toen hij na week uit het zh kwam had ik een afspraak staan bij de osteopaat, maar ook dat hielp niet. Het inbakeren, medicatie en de pepti zorgt er nu voor dat hij nu beetje rustig is, maar het is nog steeds huilen na zijn fles... Ik ken je gevoel erg goed!! Ga het ook eens proberen.
Hoi Hoi @AFifix, Moet je dan als je de fles klaar maakt, ons dochtertje krijg nu normaal gesproken 120 cc water en 4 schepjes pepti voeding, moet je dan 120 cc rooibosthee in het flesje doen en dan 4 schepjes voeding... Ik wil het namelijk ook wel eens gaan proberen, misschien helpt het hier, en ik houdt je op de hoogte oke.. @Balleke, Ook mijn dochtertje huilt heel erg veel en heeft veel last van krampjes en is altijd erg lang wakker...Ook zij heeft reflux en hebben we medicijnen voor gehad maar dat werkte hier helaas ook niet en zijn nu voor de 6e keer overgestapt op andere voeding, ze krijgt nu de pepti maar ook daar zien we nog geen verbetering in... Graag reactie van hoe het zit met die rooibosthee aub Groetjes Silly
Beetje off-topic reactie maar als ik het mij goed herinner, is jouw kindje nu 5 a 6 weken oud. En je bent nu voor de 6e keer overgestapt op andere voeding? Niet lullig bedoelt hoor, maar volgens mij is dat ook niet echt bevordelijk voor haar darmen ed. Normaal gesproken als je overstapt op andere voeding, moet je het wel een week of 2 de kans geven. Ik snap dat je het beste voor je kindje wil en zo snel mogelijk een oplossing wil zoeken voor de krampjes, huilen ed. maar zo vaak wisselen van voeding werkt volgens mij alleen maar averechts. Groetjes Gwen
Hoi @Gwen, het is wel in overleg gegaan met de kinderarts hoor dat we nu overgestapt zijn op pepti voeding. en voor die tijd had ze al heel veel krampen enzo, en ook van de omneo voeding terwijl dat voeding voor krampjes is. Gr Silly
We hebben een aantal keer gesmst over nutriton, weet je nog? Goed dat je het in overleg met de kinderarts hebt gedaan maar ik was gewoon een beetje verbaasd dat je in zo'n korte tijd al zoveel verschillende voeding hebt geprobeerd. Iig veel succes verder!
Welke rooibosthee gebruiken jullie, die van pickwick (met heel veel toevoegingen/kruiden) of pure rooibos? Ik gebruik venkelthee om de fles mee aan te maken. Dit is rustgevend voor de darmen, en bevordert de darmwerking bij moeizame ontlasting.
Ja die gebruik ik ook wel eens als hij last van zn darmen heeft en werkt perfect... Ben nu de rooibos aan het proberen. Om 11 uur in zijn flesje gedaan. Ben benieuwd.
Mijn zoontje had dit ook heel erg... wist gewoon niet meer wat ik er mee aan moest. Verpleegkundige van CB laten komen, en die raadde me aan met Omneo te beginnen...... Binnen 1,5 week hadden we een heel ander kind! Geen krampen meer en ook niet spugen of wat dan ook. Nu is hij ruim 6 maanden en zijn we op de standaard voeding overgegaan en gelukkig gaat dat nu goed. Wij hadden ook rooibosthee geprobeert maar dit spuugde hij eigenlijk meteen weer uit hahahah... dus NUTRILON OMNEO was het voor ons!!! Succes er allemaal mee...
@silly29 Ik zelf gebruik de rooibosthee van Lipton, die piramide zakjes. Ik maak smorgens een hele kan thee en die laat ik afkoelen en zet ik in de ijkast. Vervolgens maak ik iedere fles met deze thee aan, dus bij mij 150cc thee opwarmen in de magnetron en dan 5 schepjes nutrilon erbij... @iedereen wel altijd 'fijn' om te horen dat er zoveel andere met dezelfde problemen kampen. Soms krijg je door al dat gehuil echt het idee dat je iets niet goed doet Maar ondanks deze moeilijke start kijk ik al ontzettend uit naar ons volgende kindje Het mama zijn is toch wel heeeel leuk namelijk, ook met een huilend kindje Bemn benieuwd of meerdere hier baat aan hebben... en of het bij mij natuurlijk zo goed blijft gaan en dat het geen toeval is...
Rooibos gisteren in het fles van 11.00 uur en 15.00 uur gedaan en bij de fles van 15.00 uur was hij wel iets rustiger, maar tot 19.00 heeft hij wel liggen spokken... Maar wel doorgeslapen voor het eerst..YES!!! Weet niet of het aan de rooibos heeft gelegen. Vandaag krijgt hij zijn eerste prikje, dus dan zal hij wel van slag zijn denk ik...
Wat fijn dat ie heeft doorgeslapen zeg!! Tis inderdaad misschien gewoon toeval, maarja wat maakt het uit, toeval of niet haha! Na het prikje zal het misschien inderdaad even wat minder gaan, maar dan weet je tenminste wel WAAROM hij huilt he!
Hmmmm....dan wacht ik idd maar ff.... Volgens de artsen heeft hij last van krampjes, dus zijn we nu sinds 2 dagen overgestapt op comfort voeding (voor een goede ontlasting en tegen darmpkrampjes) Eerst maar eens aan die voeding laten wennen dus en dan kijken of het nog nodig is de thee te gaan geven. Vervelend allemaal hé