borstontsteking na stoppen borstvoeding weer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kersenflap, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik ben in oktober helemaal gestopt met de bv. Keurig afgebouwd in een rustig tempo. Voedingen vanaf dat ze een half jaar was gaan vervangen laatste maand enkel ochtend en avond gegeven en de allerlaatste 2 weken 1 voeding per dag. Toen was het snel op.
    Ze was toen ruim 8 maanden.
    Nu 3 maanden later. Heb ik voor de 2e keer een borstontsteking deze fikser dan de vorige in november.

Maar nu heb ik van de gyn medicijnen gekregen om het bloedverlies onder controle te krijgen krijg ik weer last van mijn borst en. En heb nu dus rode warme plekken die vreselijk pijnlijk zijn en verhoging.

Wat moet ik hiermee. Behalve morgen de huisarts natuurlijk. Maar hoe kom ik hier verder mee af.

Dank je wel.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Vraag is of het gaat om melkproductie (klieren die weer vullen) en of dit mogelijk door de medicijnen getriggerd kan zijn?

Kijk wat je prettig vindt: warmte of juist koelen (geen ijs) Koolbladeren kan ook, en antibiotica. Wat zegt je huisarts? Verder rust!!

3. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Gisteren inderdaad bij de huisarts geweest en het is inderdaad een borstontsteking het zou van de medicijnen af kunnen komen, toen is het gedonder min of meer begonnen dus zou logisch zijn,

Achteraf denk ik dat de "spierpijn" die ik dacht te hebben toch een soort stuwing is geweest snap ik direct waarom mijn bh's weer strakker gingen zitten.

Ik heb medicijnen gekregen antibiotica, moest vandaag even terug komen laten weten hoe het ging nu, het gaat nu beter de spanning neemt af en ook de koorts is gezakt gelukkig. De huisarts van gisteren zei inderdaad evt koolbladeren en rust en de huisarts van vandaag zei dat ik maar een kolf moet huren om te kolven, maar ik wil helemaal niet terug naar bv, moet er nu niet meer aan denken, kan ook helemaal niet meer met de medicijnen die ik nu moet gebruiken, daarnaast is t goed zo. heb die keus in oktober gemaakt na ruim 8 maand en dat was goed.

Geen idee, hbe vooralsnog niets gedaan enkel van de week toen het zo hevig was de hele warme douche erop gezet en de harde plek flink gemasseerd dat heeft goed geholpen nu weer niet meer te warm douchen enzo,

Ga ik nu weer helemaal opnieuw dat stoppen in?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou zo min mogelijk stimuleren. Houd de borsten goed in de gaten en wees inderdaad alert op spierpijn enzo.
    Neem je tijd: borstontsteking kan heel snel nog eens terugkomen wanneer je weer te snel van alles gaat doen. Een dan extra rust heb je dan meer aan dan binnen een week weer gedoe ;)
    Succes

Deel Deze Pagina