ik wil niet gelijk naar huis...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Alita, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Wat vinden jullie.....

Als ik bevallen ben wil ik niet gelijk naar huis...ik zou graag een nachtje willen blijven om even bij te komen. Daarbij vindt ik het voor de baby ook een fijner en veiliger idee om een dagje te blijven?
    Maar sturen ze je gewoon naar huis...of mag je ook blijven ook ondanks je in orde bent na de bevalling..
    Wat vinden jullie?

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik weet niet of het mag maar ik moest na mn bevalling een paar dagen blijven in het zh en ik vond het eigenlijk best lekker ;)
    Behalve dat mijn man er niet bij mocht blijven natuurlijk.
    Maar je hebt iemand die je verzorgd (heerlijk eten!) en je mag lekker uitgebreid uitrusten :D

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ik ben bij dochter ook een nachtje gebleven....zo kon ik even met mijn meisje lekker alleen zijn...je wordt verzorgd.. vriend had even de tijd om alles te versieren en om kindje aan te geven...

Ik vindt het belachelijk om 3 uur later alweer thuis te zijn!!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Je kan ook kiezen voor een kraamhotel?

5. Alita

Alita Niet meer actief

nee is hier nergens en ik moet bevallen in het zk....

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bij mij in het ziekenhuis was het zo, dat als je ná 8 uur 's avonds beviel, je een nachtje moest blijven. Ik vond dat nachtje wel okee...hoewel ik het vreselijk vond, dat mijn Lief alleen naar huis moest. Maar de volgende ochtend, gedoucht en wel op weg naar huis, was toch ook wel fijn. Scheelt misschien, dat we een geweldige kraamhullphadden!

7. Alita

Alita Niet meer actief

ja in principe is he niet leuk dat hij naar huis moet maar we hebben nog een dochter dus eigenlijk moet hij toch naar huis dan...

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Idd als je na 6uur bevalt of 8u in sommige zh dan blijf je een nachtje.
    Ik snap je idee wel hoor, ik heb het altijd andersom gewild en niet gekunt.
    En het lekkere eten viel mij wel tegen hihi.
    Maar misschien als je het van te voren aangeeft dat je het fijner vind dat je een nachtje wilt blijven... wie weet mag het wel.

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik ga het er eens over hebben met de gyn...als ik dan nogniet bevallen ben hahahaha...

Ja het ligt ook weer helemaal aan de tijd en mischien denk ik op dat moment ik ga naar huis...maar ik vindt het niet kunnen op 3 uur later alweer thuis te zijn..maar dat ligt ook aan je bevalling.

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik wou juist graag naar huis na mijn twee zh bevallingen. Bij de eerste ben ik om 10.02 bevallen en ging ik om 12.30 naar huis.

Bij de tweede om 4.44 bevallen en was ik rond 10.00 uur thuis.

Ik mocht wel blijven juist om bij te komen etc maar da wou ik absoluut niet. Ik denk best dat je het kan vragen hoor.

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik snap je wel.
    Maar als ze je naar huis laten gaan is het echt wel verantwoordt. Ook de kraamhulp thuis weet wat ze doet en ze heeft ook toezicht van de vk. Bedenk wel dat je wel een plekje bezet houd voor iemand die het wellicht harder nodig heeft. En dan nog niet gesproken over wat het kost een nachtje blijven in het ziekenhuis als het eigenlijk niet nodig is.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik wilde zelf ook zo snel mogelijk lekker naar huis, vond het helemaal niets in het ziekenhuis! Uurtje of 3 na de bevalling zat ik heerlijk thuis op de bank.
    Zou het ook echt niets vinden als ik een nachtje moest blijven.. Blegh! Maar wel weer leuk om te zien dat het erg verschilt per zwangere/pas bevallen vrouw. Ik zou het inderdaad ook gewoon aangeven als je wel langer wilt blijven. Denk alleen dat het niet zomaar kan, maar als je ook al verplicht in het ziekenhuis moet bevallen willen ze je misschien ook wel iets langer onder controle hebben? (Ik heb geen idee ;))

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hi cindy,

van mij weet je t al: ik beval in de Vu en daar heb ik al begrepen toen ik de verloskamers ging bekijken dat als alles goed gaat met moeder en kind je gewoon naar huis gesturud wordt, ook al is het midden in de nacht....
    Ik zat me ook al te bedenken hoe ik dat ging uitleggen aan mn zoontje, mocht het toevallig een heel snelle bevalling worden... Dan zou je bijv 's avonds als de oudste net op bed ligt naar het ziekenhuis moeten en dan ben je voordat hij 's morgens weer wakker is al weer terug met baby! ;)

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

lekker eten??????????????? waar was dat dan? hihi
    ik ben maand geleden een nachtje opgenomen geweest ivm verdenking op longembolie. was net met de hittegolf. BLOED heet in mijn kamer, geen airco...

en wat kreeg ik te eten om half 12 smorgens? aardappelpurree, met hutspot en een smerige rubbere-ik-kan-er-je-hersens-mee-in-slaan braadworst :D:D:D

nee ik ga liever naar huis hihihi,

maar denk dat het sowiezo niet zomaar kan, als er geen medische indicatie voor is. is veel te duur, en ze zijn nogal van de bezuinigingen momenteel geloof ik in het ziekenhuis.

je kan het proberen maar ik acht je kans zeer klein..

ik zal duimen voor je :)

liefs Muia

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier was het beleid wel dat moeders een nachtje bleven met de kleine als je met medische indicatie beviel. Maar ik wilde dat op dat moment echt niet, ik wilde naar huis! En dat mocht gelukkig :)

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh hier trouwens ook prima te eten in het ziekenhuis hoor :) Ook erg veel keuze vond ik.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons is het inderdaad: als je op indicatie bevalt, blijf je sowieso in het ziekenhuis tot de volgende ochtend. Dan doet de kinderarts namelijk z'n ronde. Als je dus midden in de nacht bevalt, blijf je minder lang dan wanneer je halverwege de dag bevalt.
    Bij een poliklinische bevalling proberen ze je na 2 of 3 uur weer naar huis te sturen, ongeacht de tijd. De kraamverzorgster gaat dan wel met je mee naar huis.

Persoonlijk hoop ik inderdaad snel naar huis te kunnen. Maar als jij je daar niet prettig bij voelt, zou ik het gewoon aankaarten. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het beleid zal ook wel per ziekenhuis verschillen, dus ik denk dat wij er geen zinnig woord over kunnen zeggen.

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik wou naar huis, maar mocht niet naar huis...

mn buurvrouw mocht een nachtje blijven na de bevalling
    (misschien ligt dat er maar net aan, als er genoeg bedden zijn zal het vast geen probleem zijn...kijk alleen wel even je verzekering na)

dit keer moet ik in zkh bevallen en moest er vanuit gaan dat ik zowiezo moet blijven...ik wil juist zo snel mogelijk naar huis, lekker vertouwde omgeving en de kraamhulp om je heen
    heerlijk met zn allen in het ''grote'' bed (uiteraard niet slapen, lekker knuffelen)

19. Alita

Alita Niet meer actief

mmmm ja het ligt er ook helemaal aan welk tijdstip je bevalt weer he...

Eigenlijk is het belachelijk dat je niet zo mogen blijven een nachtje ik bedoel kom op nou....ben net bevallen!!
    Maar goed ik zie het wel wat ik doe, vorge keer moest ik blijven ivm pre-eclampsie nu heb ik weer wat last van hoge bloeddruk en eiwitten dus mischien mag ik blijven he hahahaha....

Trouwens ook ligt het helemaal aan je bevalling denk ik, ik kon nog niet eens douchen na mijn bevalling en dan wel naar huis gaan???

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik moest blijven bij mijn 1ste vanwege langer dan 24 uur gebroken vliezen en fluxus (overmatig bloedverlies). In 1 woord vond ik het verschrikkelijk, wilde veel liever thuis zijn in mijn eigen omgeving en mijn eigen bedje met onze pasgeboren zoon.

Wat ik verschrikkelijk vond: mannetje kreeg geen eten daar toen ik net bevallen was en ik wel, ik had geen honger dus kon manlief het nog opeten haha.
    Ook vond ik het verschrikkelijk om daar te slapen, kon niet in slaap komen.
    En lag met nog 2 anderen op 1 kamer, om de haverklap kwam er een zuster binnen om te helpen met het flesje of bv bij mij of bij de andere dames. Iedere keer dus gehuil en licht aan (ook al is het maar een klein lichtje en gaan de gordijnen dicht). Ik kon daarvan niet slapen.
    Daar in tegen wel lekker naar mijn zoontje kunnen kijken hoe die lekker lag te slapen, zo lief.

Tweede bevalling mocht ik na 2,5 uur naar huis na de bevalling, poliklinisch bevallen. Vond het heerlijk.

Derde bevalling ook weer helaas nachtje moeten blijven omdat ons meisje een slechtere start had gehad. Beter voor haar, maar ik wederom niet geslapen en weer dezelfde dingen als bij de eerste.

Deel Deze Pagina