Blijheid delen dat we voor een 3e gaan!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door suethatsme, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Afgelopen maand iets minder actief geweest. Want dan kwam de uitgerekende datum midden in de zomervakantie uit en dat vonden we niet zo handig. Was het wel raak dan ook prima.

Maar aankomende maand gaan we er keihard weer voor!!

2. Nadia33

Nadia33 Actief lid

15 apr 2013
    343
    278
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier kan ik het ook niet overslaan. Vooral vanwege de leeftijd en ook omdat het niet meer zo snel gaat als voorheen.

Hier ook niets verteld en is het een geheimpje met mijn man samen. Heel leuk zo!

Iemand al klachten/symptomen?
    Ik zit nu op dag 22 en heb een cyclus van 27/28 heel regelmatig trouwens. Momenten dat ik overtijd was is vanwege een zwschap geweest.
    Spannend ! Enige wat ik merk is dat ik sinds de eisprong wat gelig/witte dikke afscheiding heb. Normaal ben ik echt droog tot ms. Ook gevoelige borsten maar dat is vaker na de eisprong. En jullie?

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik zit op dag geen idee, maar heb zaterdag mijn NOD. Mijn cyclus is verschillend tussen de 23 en 26 dagen. Dus altijd spannend weer.

Gevoelige borsten heb ik elke maand wel, dus daar vertrouw ik niet meer op.

Gebruiken jullie ook weleens hele vroege testen (vanaf 6 dagen voor NOD te gebruiken). Of wachten jullie altijd netjes?

4. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Ik heb een hele wisselende cyclus (4 tot 10 weken), dus wanneer wij proberen doe ik elke week een test. Die goedkope van de etos (2.5 euro p.s.) testte bij mij al positief toen ik nog maar 10 dg na ovulatie zat (bleek achteraf bij de echo) terwijl dure test van clearblue nog negatief aangaf. Dus die goedkope test vertrouw ik en gebruik ik uitsluitend nog.

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik bestel ze bij sensitest. 2.99 euro voor 3 stuks. Van de zomer werkte die ene die ik nog had prima. Daarna allemaal negatief.

Maar ik heb echt geen geduld en wil nooit wachten. Slechte eigenschap weet ik.

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik zit pas op dag 8 en verwacht mijn nod eind januari pas. Ben wel bezig met ovulatietesten, maar denk dat mijn ei nog wel even duurt. Ik vind dit wachten nu al killing!
    Ik heb bij mijn vorige kindjes echt tig soorten testen gebruikt. Maar ik vond toen de kv 2v5 en de clearblue digitaal echt het fijnst. Dus ik ga rond mijn nod met kv testen en bij enige vorm van streep ga ik voor de clearblue voor het zekere.
    Ik testte bij mijn andere zwangerschappen pas vlak voor nod of zelfs op mijn nod pas positief, dus ik denk dat het niet zoveel zin heeft voor mij om eerder te testen. Al kan ik dat misschien niet laten omdat ik toch te nieuwsgierig ben.

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij slaan geen maanden over vanwege lastige data, je kunt het toch niet plannen. En tuurlijk ben ik bv liever deze ronde zwanger, want we hebben nog geen verjaardagen in september en volgende ronde zit het dicht op de verjaardag van Mn zoon. Maar als het zo is dan is het zo. Maar zou wel heel wonderlijk zijn als het nu gelijk raak is, dus ga er maar niet vanuit

suethatsme vindt dit leuk.
  8. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ohh mag ik aansluiten :)?

Hier ook nr 3. Nu al zin in de blik van mijn schoonmoeder als het gelukt is :roflmao::D:D. Die heeft er zeker een mening over. Vindt het sowieso niks als een moeder ook werkt, laat staan vier dagen... dusss haha

Maar zonder gekheid, wij hebben 2 dochters. Een van bijna 4 en een die net 2 is geworden.

Mocht het deze ronde lukken dan ben ik 2/3 weken na de verjaardag van de jongste uitgerekend. Hij zij zo... wel probeer ik (ook omdat wij snel zwanger raken vooralsnog) het echt drukke seizoen op Mn werk te omzeilen. Dit zuiver voor mijn eigen gemoedsrust

9. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Waar ik wel tegenop kijk... kom ik met 3 ooit nog de deur uit? Met 2 is het nu net te doen. Even boodschappen doen/naar de bieb met een baby en 2 kinderen die graag de benen nemen....

10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja dat vind ik ook nog wel een dingetje! Ik denk dat ik de baby dan voor veel dingen maar in een draagzak doe ofzo.
    Verder bestel ik mega veel online, dus ik hoef niet heel per se naar de winkel ofzo. Maar op een gegeven moment gaat mijn oudste wel naar school. Dat wordt dan wel halen- brengen enzo. Gelukkig wel continu rooster dus ik hoop dat ik niet teveel met de slaapjes zit dat ik de baby dan moet wakker maken.

11. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Ik maak me met name druk over voor-de-lol-uitjes. Mijn kinderen kunnen echt niet de hele dag binnen blijven, die br erken de boel af. Dus ik ga 1 a 2 keer per dag paar uur naar buiten. Speeltuin, bieb, klein boodschapje etc.
    Want hoeveel lol is het nog als ik de hele tijd een van mijn kinderen achterna zit... een vriendin deed ze aan een tuigje maar dat is echt niets voor mij.
    Maar als ik die uitjes niet meer kan doen, voelt het alsof mijn oudsten iets moeten opgeven omdat IK een derde kindje wil. Dan gaat het ten koste van hen misschien.

12. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Maar hoe doe je dat nu dan als je met ze naar buiten gaat? Die van jou zijn ongeveer even oud als die van mij.
    Nu doe je ze toch ook niet aan een tuigje? En dan lopen ze toch ook ieder een kant uit? Als je dan je baby in de draagzak bij je hebt, heb je nog steeds je handen vrij. En als ze enigszins meelopen kan het met de kinderwagen denk ik ook wel.
    Ik ben vandaag ook met mijn 2 kids gaan wandelen. Wandelen gaat wel. Maar zodra ze hun fiets of skelter bij zich hebben zijn ze niet te houden! Daar gaan ze zo hard op. Dat durf ik nu nog niet in mijn eentje met hen allebei. Veel te bang dat ze de weg op schieten en er een auto aan komt ofzo.
    Maar ik heb wel hoop dat ze weer wat ouder zijn als de baby er is en dat ze het dan steeds beter kunnen.

Ik vind zo'n tuigje ook niks. Maar als je echt van die kinderen hebt die alle kanten op schieten zonder te kijken dan zou ik ze liever aan een tuigje hebben dan onder een auto.

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Mijn beide waren al iets ouder toen de derde kwam (lees: 8 en 10 jaar). Maar ik droeg onze derde altijd in een draagdoek.

En als ik wist dat we een afspraak hadden wat tijdens het slaapje viel dan ging ze vantevoren al in de doek of in onze jaren 70 wandelwagen (die wiegt zo lekker en dan sliep ze heerlijk door).

Uiteindelijk moeten de kindjes bij elk nieuw kindje wel iets opgeven.
    Immers de eerste moet de aandacht van pappa en mamma ineens delen.
    En bij de derde moeten ze zich ook iets aanpassen.

Overigens is mijn periode deze avond begonnen. Dus ik zit weer op dag 1 (dpo 1 heet dat geloof ik).

14. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hoi meiden!

Mag ik hier ook meeschrijven?
    Wij hebben een zoontje van bijna 6 en een dochtertje van net 2.
    We gebruiken al een hele poos geen anticonceptie meer (wil sowieso geen hormonen meer), tijdje condooms gebruikt maar al vrij snel aan de kant gesmeten:roflmao:
    Ik heb tot de jongste bijna 2 was nog geen menstruatie gehad omdat ik borstvoeding geef op verzoek. 2x heel licht, paar drupjes bij wijze van.
    Na haar verjaardag in oktober nu 2x weer normaal gehad (een cyclus van 57 dagen en een van 23) dus ik denk en hoop dat mn cyclus weer een beetje terug begint te komen. :D

suethatsme en prulletje2 vinden dit leuk.
  15. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Dpo is day past ovulation dus dat is pas na je ei. Je zit nu op cd1, cyclusdag 1.

16. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Ja draagdoek biedt wel mogelijkheden. En als dat onhandig wordt zijn de oudsten alweer bijna een jaar oudern

Dpo = days past ovulation, volgens mij.

17. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Welkom! Spannend! Was je vorige keren snel zwanger?

18. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Je kan veel langer doordragen hoor. Ik draag mijn dochter van 5 nu zelfs nog af en toe. maar zeker tot 3 jaar ging de doek/drager overal mee naartoe.

Ideaal, ook op pretparken geen gedoe met lege buggy's duwen, gewoon drager in de tas/op de rug en als ze moe was hup erin.
    Ze vroeg er zelfs zelf om.

19. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn kinderen zijn 8 en 6 nu, dus die gaan hun eigen gang voornamelijk als we buiten zijn, maar heb hij de andere 2 altijd een draagdoek gebruikt, ideaal! Ben ook draagconsulente :)

2de leg vindt dit leuk.
  20. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    aha, zo zie je maar zelfs na 3 kids weet ik dit soort dingen niet.
    Dus dan nu cd2.

Vanavond ga ik even kijken voor zo een ovulatietest. Eens kijken of dat wil helpen.

Ik heb tegen mijn man van de zomer gezegd dat als we het weer gaan proberen ik binnen 6 maanden zwanger wil zijn en anders maar niet. Nooit gedacht dat het weleens zo lang kon gaan duren. En nu beginnen we aan de 6de ronde al (even nagekeken in mijn app).

Deel Deze Pagina