Blijheid delen dat we voor een 3e gaan!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door suethatsme, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    welkom inderdaad, hoe ging het de vorige keren?
    Hopelijk zit je snel weer in een stabiele cyclus!

Zoesje vindt dit leuk.
  2. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    @2de leg Mag ik vragen waarom er tussen jullie 2e en 3e kindje zoveel tijd zit? Kriebelde het opeens weer?
    Geen oordeel ofzo hoor. Ik ben zelf 33 en mijn broer 32. Maar ik heb ook nog een zusje van 18 en een broertje van 16. Zit dus wel 15 en 17 jaar tussen. En gewoon dezelfde ouders. Dus ik was even benieuwd.

Bij ons zou er straks zo'n 3-4 jaar tussen zitten. Dat vind ik al behoorlijk. Daarom wil ik eigenlijk een derde en een vierde, zodat die twee dan ook enigszins bij elkaar zitten. Maar dat valt natuurlijk niet helemaal te plannen. Dus we zien wel hoe het gaat.

Ik vond een draagdoek of zak ook altijd heel fijn. Maar wel echt meer als klein baby'tje. Zodra ze wat actiever werden, goed konden zitten enz, zaten ze zelf toch ook het liefst in de kinderwagen. Ik ben eigenlijk gestopt vanaf het moment dat ze op de rug zouden moeten of kunnen. Rugdragen heb ik dus nooit gedaan.
    Maar die van ons sliepen altijd erg slecht. Heb dus ook heel wat rondjes binnenshuis gelopen met de draagdoek om ze maar te laten slapen.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)

Haha, geeft niks hoor.

Mijn oudste 2 zijn van een andere vader. Mijn ex en ik zijn uit elkaar gegaan toen onze (toen) jongste 9 maanden was. Een jaar later heb ik mijn huidige man leren kennen.
    En hij wilde heel graag wachten tot de relatie echt stabiel was en ook de financiën enzo het toelieten. Dat was ongeveer na 5 jaar.

Vandaar ook de naam 2de leg:roflmao::)

USAbaby vindt dit leuk.
  4. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha ja maar bij mijn ouders noemden ze het ook een 2e leg, al was dat dan niet van een andere vader. Wel heel leuk dat jullie nu samen ook een kindje hebben en wie weet binnenkort nog een tweede!

5. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Wij dragen beide kinderen nog (nu 3 en 2), bijvoorbeeld in bos en dierentuin. Maar ik vind het zelf erg lastig om ze met een tula op de rug te krijgen dus ik draag niet als ik alleen ben op de rug. En vanaf een maand of 11 is op de buik te zwaar voor mij. Maar als het tegen die tijd nog nodig is zorg ik wel dat ik leer hoe ik hem/haar zelf op de rug krijg.

Wat wel fijn is, is dat we al een bakfiets hebben voor 3/4 kinderen en binnenkort een grotere auto (7 zit) dus wat die dingen betreft heb ik ruimte bij uitstapjes. Nu nog verhuizen. We hebben een nieuwbouw huis gekocht en eigenlijk wilde ik dat afwachten maar het duurt me te lang haha. Verwachtte oplevering mrt-okt 2020.

prulletje2 vindt dit leuk.
  6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah jullie zijn goed voorbereid haha!
    Ik zie wel hoe het gaat. Mijn man denkt dat we een derde nog wel in de auto kwijt kunnen.
    Wij wonen in een klein dorp waar eigenlijk niks is. Hebben toch bijna overal de auto voor nodig. We fietsen eigenlijk alleen voor de fun met de kinderen. En dat doen we 's winters dus eigenlijk bijna niet.
    We hebben wel een dubbele kinderwagen waar ze nu nog samen in zitten als we naar de efteling gaan ofzo. Voorlopig kan de derde dan in de draagzak, maar als we 9 maanden verder zijn kan de oudste ook vast al weer een stuk langer het lopen volhouden.
    En als wij denken dat we het toch wel handig vinden om alleen op de fiets te kunnen dan gaan we misschien ook eens aan een bakfiets denken. Of een bolderkar ofzo.

7. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Wat dat betreft is het handig dat jullie al weten dat nummer 4 er ook nog komt misschien. Kan je alvast vooruit denken. Ik had bijvoorbeeld ook een dubbele wandelwagen gekocht als ik had geweten dat er snel een 2e zou komen.

8. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Dat hadden wij eerst ook niet. Bij de eerste had ik een joolz. Toen kwam er zo snel en tweede dat we hem daarna toch verkocht hebben en voor een bugaboo zijn gegaan, de dubbele. Geen spijt van!
    Maar nu hebben we eigenlijk wel alle babyspullen al weggedaan. Dus moeten straks toch alles weer opnieuw halen. Al denk ik dat we bij een derde nu wel wat makkelijker zijn. Wordt gewoon wat simpel van ikea of marktplaats waarschijnlijk.

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wij hebben ook alles al weggedaan. Gelukkig had ik nog wat draagdoeken en kon ik van een vriendin voor 10 euro een jaren 70 wandelwagen weer overnemen. Deze willen gebruiken als box/bed beneden. Ze zijn zo groot dat dat makkelijk kan.

En ook al ben ik nog niet zwanger ga ik zondag wel een wieg ophalen. Ik heb bij iemand via MP gordijnen en een klamboe voor de jongste gekocht toen ik zag dat ze ook een hele mooie wieg te koop had. Dus ik heb een bod gedaan en dat is geaccepteerd.

En via de weggeefhoek heb ik 3 maanden terug al een badje op poten gewonnen. En ik heb een nestje gekocht met wikkeldoek voor in de oude wandelwagen.

Ohhhh eigenlijk heb ik al best wat en dan ben ik nog niet eens zwanger.

10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha wat leuk! Ik durf dat nog niet zo goed.

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Bij mij is het heel makkelijk. Als het niks wordt dan zet ik het weer te koop als mijn zusje (die bezig zijn voor de eerste) het niet wil hebben.

Maar dit waren zulke koopjes die kon ik niet laten gaan!!

12. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee snap ik. Ik heb wel mama vitaminen voor een hele zwangerschap ingeslagen omdat het 2e gratis was.
    Verder ben ik nog heel erg in twijfel of ik zou willen weten wat het wordt. Als ik het weet ben ik toch erg geneigd voor blauw of roze te gaan. Neutraal vind ik meestal niet zo leuk. Maar ik kan moeilijk alles in 2 kleuren kopen haha.
    Ik zit wel al steeds babykleertjes te bekijken haha.

13. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Oh hahaha, daar kijk ik dan totaal niet naar.

Jongen of meisje, hij of zij komt op de roze met blauwe slaapkamer van de jongste te liggen. En de kleur is overwegend roze.

Overigens is de wieg grijs en het nestje is dat pastel zacht groen/aqua (of zoiets), dus aardig neutraal. Hahaha

14. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Wat een berichtjes alweer leuk
    Wij waren paar dagen weg echt heerlijk

Over er op uit gaan met kids doe ik wel veel
    We hebben se hondje dus moet altijd wandelen
    Oudste gaat vaak fietsen of loop fiets
    Jongst zit in kinderwagen of driewieler die ik duw
    Ook dorp in of boodschappen halen doe ok vaak alleen en moeten kids mee
    Nemen ze ook wel mee naar veel dingen als afspraak met vrienden familie uit eten etc
    Ben wel benieuwd hoe het met 3 straks is hoor

Verder hebben wij alles nog bewaard van eerste en tweede en wil ik nog geen dingen kopen al vind ik het wel leuk te lezen hoe actief sommige daar al in zijn

15. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 jongens en jeb alles bewaard dus ik mag alleen shoppen als ik een meisje krijg haha

prulletje2 vindt dit leuk.
  16. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha ik heb een jongen en een meisje maar ik heb niks meer. Op wat beddengoed na van koeka. Dat vond ik nog wel mooi om te bewaren.
    Na de tweede nog wel even gedacht van zo, het maakt niet uit als we nu nog een derde krijgen, want we hebben toch alles al voor jongens en meisjes. Maar toen sloeg de twijfel toe en is het lang een nee geweest en hebben we toch alles weggedaan. Kan het ook gewoon niet allemaal kwijt als ik alles had moeten bewaren zoals een box en babykamer meubels en wipstoel en badje en maxi cosi en een paar kisten meer kleding ed. Dat neemt zoveel plaats in!

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wij hebben ook veel weg gedaan toen ik dacht dat het een nee zou blijven. Hebben alleen nog een ledikant, box en kinderstoel staan, de rest is naar Mn broer gegaan en een deel verkocht en kleertjes weggegeven.
    Maar ook wel leuk om straks weer nieuw te kunnen kopen

18. JuffM

JuffM Bekend lid

7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    Zeker leuk om nieuwe dingen te kopen!

Wij hadden ouders schoon ouders net op een borrel
    Ze kregen het over oppassen en dat ze die dag er best druk mee zijn en geen tijd voor huishouden oid
    Zo lang het er nog 2 waren was het nog te doen
    Wat moet je nu met zo.n opmerking
    Heb net pil aan kant gezet

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ahh ja @prulletje2 wij hebben in 2015 en 2016 ook onze kinderen gekregen. Heb ook een joolz en dubbele wagen naast elkaar gehad. Nu fietst onze oudste gewoon (mee) als we ergens lopend naartoe gaan of gaan lopen. Wagens zijn al poosje buiten gebruik. Dubbele wagen zelfs al weg.

Ik heb ook bijna alles weggegooid. Man wilde eerst geen derde dus was het al een beetje aan het afsluiten. Box en badje staan bij de buren omdat die net een kleine hebben. Maarja shoppen is niet erg he :).

Ik heb vooral voor mijzelf voor zwangerschapskleding gekeken. Vind het prachtig maar ook wel weer een ding om weer zo dik /bol te worden dus dan iig leuke kleren er omheen dat scheelt haha. Babykleding en uitzet heb ik alle keren pas na de 20 weken echo gedurfd.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.253
    6.142
    113
    Weten ze van jullie wens?
    En passen ze regelmatig op?
    Ik zou het in die mate serieus nemen dat als het bijv wekelijks is ivm werk, ik me zou oriënteren mbt alternatieven. En fijn dat je in ieder geval weet hoe ze er over denken, zodat je er rekening mee kan houden en het straks niet koud op je dak valt.
    Maar ik zou me er niet door laten tegenhouden ;)

Deel Deze Pagina